fbpx

לוטוס מציגה את האלטרה

רכב ה-SUV הראשון של יצרנית רכבי הספורט הבריטים יהיה חשמלי.

לוטוס, שהוקמה על ידי אנתוני צ'מפן, מעולם לא הייתה יצרנית רכב גדולה אך עם השנים, בנתה לעצמה קהל אוהדים שהתחבר למגוון הדגמים המצומצם אך איכותי שלה. עלית (ELITE) אספירט (ESPRIT) אלן (ELAN) ואליז (ELISE) ואמירה (EMIRA) הם השמות שזכורים בוודאי לחובבי הרכב בהקשר של המותג הבריטי.

כמו לא מעט חברות קטנות בסדר הגודל הקטן-בינוני שנבלעו על ידי תאגידי ענק, סינים בדרך כלל, גם הסיפור של לוטוס לא יוצא מן הכלל – ב-2017 רכשה ג'ילי נתח משמעותי מלוטוס, מה שסיפק ליצרנית הבריטית אוויר לנשימה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אחרי אינסוף טיזרים, אנחנו זוכים סוף סוף להכיר את האלטרה (ELETRE) – רכב פנאי חשמלי, יוקרתי, ספורטיבי עם עיצוב ונתונים מרשימים. האלטרה החל את דרכו בתור Type 132 EV, שמו של דגם הקונספט.

רכב הפנאי החשמלי הראשון של לוטוס, לוטוס אלטרה, בצבע צהוב

האלטרה הוא ה-SUV הראשון של יצרנית הרכב הבריטית, אך לא הרכב החשמלי הראשון שלה – מי שזכה בתואר הוא ה-Evija – מכונית על חשמלית עם הספק מופרע של 2000 כ"ס, משקל של קצת יותר מטון וחצי הודות לשלדת קרבון-פייבר קלילה וטווח נסיעה של 350 ק"מ.

סופר-קאר חשמלי זה לא משהו שכולם קונים, ואם לוטוס רוצה להישאר רלוונטית גם בעבור קהלי יעד נוספים היא צריכה להכנס גם לסגמנטים נוספים – ואם כבר, אז אין כמו סגמנט ה-SUV הרותח.

בלוטוס אומרים שהאלטרה הוא Hyper SUV (סוג של SUV על סטרואידים, אם תרצו) ויש לו נתונים שתומכים בכך: צמד מנועים חשמליים שמפיק יחד הספק של כ-600 כ"ס, מהירות מירבית של 260 קמ"ש, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-3 שניות ועוד – כיאה לרכב מבית עם מורשת בריטית-ספורטיבית.

קדמת הרכב של לוטוס אלטרה החשמלית

האלטרה מצויד בסוללה בנפח של 100 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של כ-600 ק"מ על פי תקן WLTP ויש טעינה בהספק אולטרה-מהיר – סוללת האלטרה תוסיף לקיבולתיה כ-400 ק"מ בתוך כ-20 דקות בלבד, וזאת בהנחה שמצאתם מטען פנוי בהספק של 350 קילוואט.

האלטרה מצויד בחישני LiDAR ומראות ERMDs שהן למעשה לא מראות, אלא שילוב של 3 מצלמות, אלו יסייעו בין השאר להשיג יכולות נהיגה אוטונומיות.

ההיפר SUV של לוטוס כולל שילוב של חומרי אלומיניום וקרבון-פייבר לטובת הפחתת משקל ושיפור הביצועים.

בפנים מסכי תצוגה דיגיטליים, משטחי טעינה אלחוטית, מערכת שמע סופר-איכותית והגה ומושבים ספורטיביים שעשויים מחומרים ממוחזרים ועוד. תא הנוסעים של הרכב בהחלט נראה כמו כזה שמתאים לרכב שמכונה Hyper SUV.

פנים הרכב וסביבת הנהג של לוטוס אלטרה

האלטרה יוצא בגרסאות 4 או 5 מושבים, עם בסיס גלגלים די ארוך של 3,019 מ״מ.

בשנה שעברה (2021) לוטוס הצהירה שהיא מתכוונת להפוך לחשמלית לחלוטין עד שנת 2028 – לוטוס אלטרה הוא השלב הראשון בתכנית, והוא יהיה זמין לרכישה משנת 2023 והלאה. 

לאלטרה בגרסת ה-5 מושבים שמוצגת כאן צפויה להצטרף גם גרסת קופה 4 מושבים מעוצבת שצפויה להיות מוצגת גם כן ב-2023, ואחר כך עוד שני רכבים חשמליים חדשים, האחד מסגמנט D והשני – רכב ספורט חשמלי נוסף – אלו אמורים להיחשף ב-2025 ו-2026.

המחיר לא הוצג, אך צפוי להיות גבוה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button