בשנת 2022 הודיעה חברת מטרו-מוטור כי היא תייבא את המכוניות החשמלית של המותג הסיני ליפמוטור (Leapmotor) לישראל. חברת ליפמוטור הוקמה בשנת 2015, וחוץ מליפ עצמה, מי שמחזיקה בכמות המניות הגדולה ביותר בחברה היא סטלנטיס, תחתה פועלים מותגי רכב מוכרים כמו פיג'ו, פיאט, ג'יפ ועוד.
הדגם הראשון של ליפמוטור ששווק על ידי חברת מטרו הוא ליפמוטור T03, רכב חשמלי עירוני. מאז עברו הרבה וואטים בכבלי החשמל, ולפני מספר חודשים נודע כי היבוא של רכבי ליפמוטור יעבור מחברת מטרו לחברת סמלת.
הדגם הראשון של ליפמוטור בישראל שמושק תחת היבואן החדש הוא ליפמוטור C10, רכב פנאי חשמלי.
בואו נתחיל במה שהכי מעניין: הליפמוטור C10 מגיע לישראל עם תג מחיר של כ-170,000 ש"ח (169,900 ש"ח למהדרין) לרמת הגימור סטייל, ועם סוללה בנפח של כ-69.9 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של כ-420 ק"מ על פי תקן WLTP. טווח הנסיעה בפועל צפוי לנוע באיזור ה-370 ק״מ.
המטרה העיקרית של סמלת די ברורה – להציב לרכב הפנאי הכי נמכר במדינה, ה-BYD אטו 3, תחרות ראויה. ולא, אנחנו לא עושים פרסומת ל-BYD אטו 3, אלו פשוט המספרים.
ה-BYD אטו 3 שמגיע עם סוללה בנפח של 60 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של כ-420 ק"מ על פי תקן WLTP, נחשף לאחרונה בגרסה משודרגת לאחר שקיבל מספר עדכונים, כולל במחיר, שעומד כעת על 170,000 ש"ח ו-177,500 ש"ח, יקר בכ-1,500 ש"ח ממחירו של הדגם היוצא.
הליפמוטור C10 מגיע עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של כ-215 כ"ס וזמן הטעינה הרשמי שמציע רכב הפנא החשמלי הסיני עומד על כ-חצי שעה מ-30% ל-80%, כך על פי הצהרת היצרן. כפי שאנחנו עושים תמיד, גם במקרה של הליפמוטור C10 נציין כי בדרך כלל זמן הטעינה המהירה נמדד מ-10% ל-80% ולא מ-30% ל-80%.
רשימת הפיצ'רים של הרכב החשמלי החדש כוללת:
בקרת אקלים דו-אזורית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מפתח קרבה, חישן חנייה אחורי, מערכת שמע היקפית, גג שמש פנורמי, מסך תצוגה 10.25 אינטש לנהג + מסך תצוגה 14.6 אינטש מרכזי, טעינה אלחוטית, חישוקי 18 אינטש ועוד.
כאמור, ליפמוטור C10 מגיע לישראל בשתי רמות גימור:
- ליפמוטור C10 סטייל שמחירו נקבע על 169,900 ש"ח.
- ליפמוטור C10 דיזיין שמחירו נקבע על 184,900 ש"ח.
מבחינת הפרטים הטכניים (מנוע, הספק, נפח סוללה, טווח נסיעה ומהירות טעינה), מדובר באותם רכבים כך שההבדלים בין רמות הגימור של הליפמוטור C10 באים לידי ביטוי בעיקר באבזור. אל הרשימה של רמת הגימור סטייל שהבאנו למעלה מצטרפים: הגה מחומם, מושבים קדמיים עם חימום ואוורור, דלת תא מטען חשמלית, גלגלי 20 אינטש במקום 18 אינטש ועוד – שהיו זמינים ברמת הגימור היקרה יותר.
מבחינת בטיחות, מציע ה-C10 רמת אבזור בטיחותי 8, זאת הודות ל-7 כריות אוויר, מערך חיישנים שתומך במערכות הבטיחות והפיצ'רים האוטונומיים ועוד.
ל-C10 בסיס גלגלים של 2,825 מ"מ – מה שאומר שהוא צפוי להיות מרווח יותר מה-BYD אטו 3, שבסיס הגלגלים שלו עומד על 2,720 מ"מ. הליפמוטור C10 מציע תא מטען אחורי בנפח 435 ליטרים, קטן מעט יותר מזה של ה-BYD אטו 3, שמציע תא מטען אחורי בעל קיבולת של 440 ליטרים.
מחברת סמלת נמסר כי בנוסף להגעתו של הליפמוטור C10 לישראל, צפויים להגיע בעתיד עוד דגמים, כולל ליפמוטור 03 החדש שיגיע בגרסה מעודכנת עם מערכות בטיחות מתקדמות ו-6 כריות אוויר.