קיה חושפת את מחירה ההתחלתי של גרסת ההנעה האחורית של רכב הפנאי החשמלי שלה, שעומד בארה"ב על 54,900 דולרים ללא עמלת שילוח – תוספת של עוד כ-1,400 דולר.
במחיר הזה מקבלים את קיה EV9 ברמת הגימור לייט (Light) עם תא נוסעים מרווח במיוחד הודות לבסיס גלגלים של 3,098.8 מ"מ, שלוש שורות מושבים ועד 7 מקומות ישיבה עם שקע USB-C לכל מושב, אחסון אחורי בנפח של 566 ליטר + תא מטען קדמי, צמד מסכי תצוגה בגודל 12.3 אינטש + מסך נפרד לשליטה על בקרת האקלים, פתיחה ונסיעה באמצעות הסמארטפון, חבילה נדיבה של עזרי נהיגה טכנולוגיים, מושב נהג מאוורר / מחומם ועוד.
איפה הקאץ'? אין קאץ'. המחיר נמוך יחסית פשוט מכיוון שמדובר בגרסה עם סוללה קטנה יותר, בנפח נטו של 76.1 קוט"ש עם טווח נסיעה של כ-360 ק"מ (לפי תקן EPA האמריקאי, שנוטה להיות מדויק יותר). רמת הגימור לייט עם הנעה אחורית תהיה זמינה גם עם סוללה בנפח נטו של 99.8 קוט"ש, זו תציע טווח נסיעה של כ-480 ק"מ (או 541 ק״מ לפי תקן WLTP), שמחירה צפוי להיות גבוה יותר, מן הסתם.
ה-EV9 לייט עם סוללת ה-76.1 קוט"ש "יושבת" כמובן על פלטפורמת ה-E-GMP הידועה, חמושה ביכולות טעינה מהירה, מהירה יותר מגרסת הסוללה הגדולה – 20 דקות בלבד מ-10% ל-80% לעומת 24 דקות. רכב הפנאי החשמלי מצויד גם ביכולות טעינה דו-כיווניות (bidirectional charging) או "נפל החשמל תחבר את האוטו לשאלטר", בעברית פשוטה).
גם בארה"ב, כמו בשאר העולם, עדיין אין היצע רחב ומגוון מספיק של רכבי פנאי חשמליים בעלי 7 מקומות ישיבה וה-EV9 מצטרף בתור שחקן חשוב לסגמנט הדליל יחסית בו נמצאים רכבים כמו המרצדס EQB 250+ SUV והטסלה מודל Y בגרסת ה-7 מקומות (שלא נמכר עדיין בארץ). מצד שני, משפחות מרובות ילדים הן לא קהל היעד היחיד שמתעניין ברכבי פנאי חשמליים – בעולם בכלל ובארה"ב בפרט ויש בהחלט כמה דגמים מיצרנים אחרים שאפשר להכניס למשוואה:
יצרן | דגם | מחיר (דולר) | מקומות ישיבה |
---|---|---|---|
טסלה | מודל Y טווח ארוך | 52,990 | 7* |
מרצדס | EQB 250+ SUV | 52,750 | עד 7 |
אאודי | אי-טרון Q4 | 49,800 | 5 |
פולקסווגן | ID.4 סטנדרט | 38,995 | 5 |
שברולט | בלייזר EV | 56,715 | 5 |
מי שלא נכנס לטבלה אבל בהחלט ראוי להתייחסות הוא הטלורייד של קיה, התאום הלא-חשמלי של ה-EV9. עם הפרש של כמעט 19,000 דולר בין הטלורייד ברמת הגימור LX שמציע עד 8 מקומות ישיבה לבין ה-EV9 לייט, ולפחות עד שיגיע ה-SEVEN, האיוניק 7 של יונדאי, לא מן הנמנע שהתחרות הקשה ביותר לרכב הפנאי החשמלי של קיה תגיע דווקא מהבית.
וכמה זה יעלה לנו?
ייקח עוד זמן עד שנראה את ה-EV9 של קיה עם לוחות רישוי צהובות בפקק לידינו, מלפנינו, או מאחורינו, ולמרות שבגרסה המדוברת כאן הסוללה קטנה יותר מבגרסת הטווח הארוך, 76.1 קוט"ש זו סוללה גדולה ומרבית האוכלוסיה, כל עוד לא מדובר במישהו שגומא מאות קילומטרים כל יום, יכולה להסתדר בהחלט עם טווח ריאלי של 360 ק"מ וטעינה סופר מהירה. במחיר הנכון, עם 7 מקומות ישיבה, מרווח גחון נדיב וכח גרירה לא מועט, יש לרכב הפנאי החשמלי של קיה פוטנציאל להפוך ללהיט החשמלי הבא.
340000 אלף לאחר תוספת של 40 אחוז מס קנייה פלוס 17 אחוז מעמ והובלה
שום דבר במדינה לא אטרקטיבי חולבים אותנו כמו פרות
אתה צודק,אלא שלפרות אין ברירה אחרת,לנו יש,אבל לצערינו הציבור בישראל היה פראיר ונשאר פראיר.
להשוות את המודל Y 7 מושבים לקיה EV9 זה חוסר הבנה של המוצר. מבט על הסיס הגלגלים יספר את הסיפור של מרווח הפנים.
המודל Y היא לכל היותר 5+2
לפי חישוב פשוט המחיר יהיה באיזור 450 אלף שח. לא בדיוק מחיר אטרקטיבי
מוגזם