
בשנה שעברה קיה חשפה לראשונה את הדגם הקומפקטי EV3, רכב פנאי חשמלי קומפקטי, עם טווחי נסיעה גבוהים – עם קרוב ל-600 ק״מ של טווח בגרסה הבכירה.
הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת ה-E-GMP של יונדאי-קיה, עליה מבוססים דגמים חשמליים מוצלחים כמו קיה EV6, יונדאי איוניק 5 וגם קיה EV9, שמציע שבע מקומות ישיבה, והיא זו שמאפשרת למעשה גם את טווחי הנסיעה הגבוהים, את מהירויות הטעינה וגם את מרווח הפנים הנדיב של דגמים אלו.
כעת מגיע דגם קומפקטי ראשון המבוסס על אותה הפלטפורמה, קיה EV3, וגם הוא נהנה מהיתרונות שלה – החל בטווחי הנסיעה, ועד לתא הנוסעים. הדגם מגיע עם שתי גרסאות סוללה – טווח סטנדרטי וטווח ארוך, ובשלוש רמות גימור.
סוללה, טווח, הנעה
כאמור קיה EV3 נמכר בשתי גרסאות סוללה – גרסת סטנדרט ריינג׳ (SR) עם סוללה של 58 קוט״ש וטווח נסיעה מוצהר של 436 ק״מ, וגרסת לונג ריינג׳ (LR – טווח ארוך), המצוידת בסוללה גדולה של 81 קוט״ש וטווח מוצהר של 589 ק״מ. טווחי הנסיעה בעולם האמיתי צפויים להיות באיזור ה-320 ק״מ לגרסת הבסיס, וכ-450 ק״מ לגרסת הטווח הארוך.

ל-EV3 טעינה מהירה בהספק של 100 קילוואט לגרסת הבסיס ו-135 קילוואט לגרסת הטווח הארוך – בהספקים אלו תוכלו להוסיף עוד 100 ק״מ של טווח ב-10 עד 15 דקות של טעינה בלבד.
שתי הגרסאות מצוידות בהנעה קדמית בהספק של 204 כוחות, המאפשרות לרכב להאיץ מעמידה למאה קמ״ש ב-7.5 שניות או 7.9 שניות בגרסת הטווח הארוך.
הדגם תומך גם ב-V2L, פונקציה שמאפשרת לרכב לספק חשמל למכשירים חיצוניים, כך שניתן לטעון באמצעותו מחשבים ניידים או קורקינטים, או להפעיל מוצרי חשמל בשטח – תאורה, מאוורר, קומקום ועוד.
פנים הרכב ואבזור

בדומה לשאר הדגמים החשמליים של המותג, גם ה-EV3 מציע פנים מרווח ביחס לקטגוריה הודות לפלטופרמה החשמלית – לרכב בסיס גלגלים של 2,680 מ״מ (לצורך השוואה ליונדאי טוסון וטויוטה ראב 4 יש בסיס גלגלים דומה – 2,680 ו-2,690 מ״מ), ממוצב בין דגמים כמו ג׳ילי גיאומטרי C או BYD דולפין (עם 2,700 מ״מ).
ה-EV3 משווקת בשלוש רמות גימור – שתי רמות גימור – EX ופרימיום לגרסת הסטנדרט ריינג׳ ורמת גימור Executive לגרסת הלונג ריינג׳:
רמת גימור | גרסה | טווח מוצהר (WLTP) |
---|---|---|
EV3 EX SR | סטנדרט ריינג׳ | 432 ק״מ |
EV3 פרימיום SR | סטנדרט ריינג׳ | 432 ק״מ |
EV3 Executive LR | לונג ריינג׳ | 589 ק״מ |
כלל רמות הגימור מצוידות במסך רחב בגודל 30״ המתפרס מצד הנהג ועד למרכז הרכב – המסך מחולק לשלוש – לוח מחוונים בגודל 12.3״, תצוגה לבקרת האקלים (5״) ומסך מולטימדיה בגודל 12.3״, תמיכה באנדרואיד אוטו ובאפל קארפלי, בקרת אקלים דו איזורית, תאורת לד פנימית וחלונות אחוריים כהים.
רמת גימור פרימיום מוסיפה חלון גג חשמלי נפתח, כוונון חשמלי למושב נהג ומושבי עור טבעוני (לעומת בד ברמת גימור EX. ברמת גימור Executive תקבלו, בנוסף לסוללה גדולה יותר, גם משטח טעינה אלחוטי לנייד ומגש נשלף בקונסולה המרכזית.
עלויות טעינה ואחזקה
טעינה מלאה של EV3 מעמדת טעינה ביתית צפויה לעמוד על פחות מ-40 שקלים לגרסת הבסיס, או כ-52 שקלים בלבד לגרסת הטווח הארוך – לפי טווח הנסיעה הריאלים מדובר על עלות חשמל של 12 אג׳ לקילומטר. לצורך השוואה רכב בנזין מקביל צורך דלק בעלות של כ-50 עד 60 אג׳ לקילומטרים – בנסועה שנתית של 20 אלף קילומטרים מדובר בחסכון שמתקרב ל-10,000 שקלים בשנה.
מעבר לכך אתם צפויים לחסוך גם בתחזוקה של הרכב – רכבים חשמליים לא דורשים טיפולים מורכבים ויקרים. לדגם אחריות יצרן ל-3 שנים ללא הגבלת ק״מ, יחד עם אחריות סוללה ל-7 שנים או 150 אלף קילומטרים.
מחירים
- קיה EV3 – רמת גימור EX SR – החל מ-164,900 ש״ח.
- קיה EV3 – רמת גימור Premium SR – החל מ-169,900 ש״ח.
- קיה EV3 – רמת גימור Executive LR (טווח ארוך) – החל מ-186,900 ש״ח.