ג'יפ מתחילה למכור את האוונג'ר במחיר של 39,500 יורו

שיווק הג'יפ החשמלי הראשון יוצא לדרך במספר מדינות באירופה.

שנת 1940: אגדת השטח של ג'יפ באה לעולם, בלהט הקרב של מלחמת העולם השנייה.

שנת 2022: האוונג'ר, הדגם החשמלי הראשון של המותג, מתחיל להמכר באירופה.

רבים משתמשים במילה ג'יפ כדי לתאר רכבי שטח מכל סוג, אפילו כשלפעמים מדובר רק בקרוסאוברים או רכבי "פנאי" שבניהם לבין שמו של המותג האמריקני שמזוהה יותר מכל עם רכבי שטח מסוקסים אין לא דבר ולא חצי דבר מן המשותף.

זה רק מראה לנו את כוחו של המותג הזה שהפך ב-80 שנות פעילותו לאחד המוכרים ופופולריים בעולם.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

עם השנים, מותג ג'יפ התרכך מעט ולצד דגמי השטח ה"קשוחים", הוצגו גם כאלו הנחשבים לנוחים ומפנקים יותר. השליטה במותג שייכת כיום לענקית הרכב סטלנטיס, חברת האם של מותגי רכב רבים נוספים, בינהם דודג', קרייזלר, פיאט, סיטרואן, פיג'ו, אלפא-רומיאו, אופל ועוד.

בשנים האחרונות, החלו הדיבורים בקרב סטלנטיס על הפיכה של מותג ג'יפ לחשמלי (וזה אומר, בין השאר, גם הקמה של רשת עמדות טעינה בשטח) מתוך הבנה שגם סגמנט רכבי השטח יישר קו עם הכיוון אליו צועד כל ענף הרכב.

ה"חשמול" החל עם דגמי ה-4XE ההיברידיים של ג'יפ שנמכרים ברחבי העולם ומצליחים לא רע בצפון אמריקה ומדינות נוספות, המשיך עם הידיעה שבג'יפ מתכננים להציג בשנים הקרובות לא פחות מ-4 דגמים חשמליים לחלוטין, ועד לפתיחת המכירה המוקדמת לדגם החשמלי הראשון אי פעם של מותג ג'יפ – האוונג'ר, מה שקורה ממש בימים אלו.

ג׳יפ אוונגר חשמלי עומד לפני ים

לצד האוונג'ר, היחסית עירוני שבחבורה (למרות שבג'יפ דאגו כבר להציג גרסת שטח "קרבית" שלו) צפויים להגיע לייצור כאמור עוד שלושה דגמים חשמליים מבית ג׳יפ: הרייקון, שיתחרה ברכבים כמו הטויוטה לנד קרוזר והלנד רובר דיפנדר, המגנטו, גרסה חשמלית-אימתנית של הרנגלר, רב המכר של ג'יפ והוואגוניר S, רכב שטח חשמלי מפואר, כבד ומאובזר.

בג'יפ הודיעו בימים האחרונים שהאפשרות להזמין את האוונג'ר בהזמנה מוקדמת נפתחה במספר מדינות באירופה כאשר תג המחיר עומד על 39,500 יורו לגרסת הפירסט-אדישן, זאת לאחר פיילוט מוצלח במיוחד שהתקיים בחודש אוקטובר 2022 בו התקבלו מעל ל-10,000 הזמנות מוקדמות.

המדינות בהן יהיה זמין האוונג'ר החשמלי של ג'יפ הן: איטליה, צרפת, גרמניה, ספרד, בלגיה, לוקסמבורג, הולנד, אוסטריה, פורטוגל ופולין – שם גם שוכן אחד המפעלים של סטלנטיס בו ייוצר הג'יפ החשמלי הראשון, בעיר טייצ'י (Tychy). בחלק מן המדינות יהיה ניתן להזמין את הרכב אונליין, בלי לגשת לסוכנות. 

נכון לכתיבת שורות אלו, האוונג'ר מיועד לשווקי אירופה בלבד ולא מתוכנן להגיע לארה"ב שם כידוע, מתחברים פחות לרכבים קטנים, בטח חשמליים וממותגים מוכרים🙂 (פייק-ג'יפ). כמה קטן האוונג'ר? קטן יותר אפילו מהרנגייד, שהיווה עד לאחרונה את הדגם הקטן ביותר של ג'יפ.

האוונג'ר של ג'יפ, שמוגדר כ-Subcompact, מבוסס על פלטפורמת ה-CMP של סטלנטיס, בה עושים שימוש דגמים נוספים ממותגים שמשתייכים לתאגיד כמו דגמי הפיג׳ו החשמליים והאופל אסטרה החשמלית שהוצגה לאחרונה.

גרסה זו של הפלטפורמה, מצוידת במנוע חשמלי יחיד שיושב מקדימה ומציע הספק של כ-154 כ"ס וסוללה בנפח 54 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של כ-400 ק"מ על פי תקן WLTP. הספק הטעינה המקסימלי עומד על 100 קילוואט ועל פי ג'יפ, זמן הטעינה מ-20% ל-80% עומד על 24 דקות בלבד.

אנחנו לא באים לקטול את האוונג'ר של ג'יפ עוד לפני שהוא עלה על הכביש, אבל לדעתנו, בשנת 2023, כאשר יש לנו כבר לא מעט רכבים חשמליים בשוק עם סוללות של 70 קוט"ש ומעלה שכבר הוכיחו את עצמם, היינו מצפים לראות את הדגם החדש עם סוללה גדולה יותר, וטווח נסיעה גבוה יותר.

שטח? בכל זאת מדובר בבן לשושלת ג'יפ המפוארת. 

רכבי שטח קטנים יכולים להיות דווקא מהנים מאד ובעלי יכולות לא רעות בכלל (עיין ערך סוזוקי ג'ימני) – לאוונג'ר החשמלי יש זווית גישה של 20 מעלות, זווית נטישה של 32 מעלות ומרווח גחון של כ-20 ס"מ והוא מצויד אפילו בבקרת ירידה ממדרון ומיגון גחון – יהיה מעניין לבחון אותו בשטח אם ובמידה שיגיע לישראל. 

מתחרים? 

קרוסאוברים, ואפילו כאלו עם זיקה מסוימת לשטח כמו הסובארו סולטרה, רכבי "פנאי" כמו ה-ID.4 של פולקסווגן (ולא, אנחנו לא מתכוונים לגרסת השטח האקסטרימית הזו) או רכבי פנאי גדולים ויקרים יותר כמו ה-R1S של ריביאן… אף אחד מהם לא ממש נכנס בדיוק למשבצת הרכב השטח החשמלי הקומפקטיש האוונג'ר נמצא בה – מה שבהחלט יכול "לשחק" לטובתה של ג'יפ, לפחות עד שסוזוקי תציג ג'ימני חשמלי.

39,500 יורו זה מחיר טוב? 

מצד אחד, מדובר ברכב קטן עם סוללה קטנה, מצד שני וכמו שציינו למעלה, אין לאוונג'ר של ג'יפ מתחרים ישירים. הסובארו סולטרה עולה בגרמניה כ-57,490 יורו אבל בסופו של יום מדובר ברכב גדול יותר עם סוללה גדולה יותר. כשהוא יגיע לישראל, בכל מקרה, הוא צפוי לעלות הרבה יותר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button