תעשו מקום בגראז' וקבלו את הפולקסווגן ID. EXTREME – רכב שטח חשמלי שמבוסס על פולקסווגן ID.4 בגרסת ה-GTX, שעושה לנו חשק לעזוב הכל ולצאת למרחבים הלא-סלולים.
לא מדובר בפרויקט של איזו סדנה שמתמחה ברכבי שטח שרכשה את הקרוסאובר החשמלי הפופולרי והחליטה לעשות ממנו פרויקט, אלא בקונספט רשמי של היצרן, מה שמדליק אותנו עוד יותר – כי יש מצב שאשכרה נראה את ה-ID. EXTREME הזה מגיע לייצור סדרתי.
פולקסווגן רוצה להוביל את עולם הרכב החשמלי, והמנכ"ל אף הצהיר על כך שמטרת העל היא לעקוף את טסלה עד שנת 2025. בשביל זה, פולקסווגן צריכה לייצר ולמכור הרבה רכבים חשמליים בארה"ב, סין ואירופה, אבל גם להציג חידושים וכניסה לתחומים חדשים, ממש כמו במקרה של ה-ID EXTREME.
אחת הזירות המרכזיות בה נראה את שתי הענקיות מתנגשות היא כמובן צפון אמריקה, שם תתחיל פולקסווגן לייצר בקרוב את ה-ID.4 שלה לשוק המקומי, במפעל בעיר צ'טונגה במדינת טנסי. רוכשי ה-ID.4 צפויים ליהנות מהטבת מס בגובה של כ-7,500 דולר, עוד "קלף" שיעזור למשוך מתעניינים.
הצפון אמריקנים אוהבים רכבי שטח מכל הסוגים והמינים, ובמיוחד קרוסאוברים למיניהם כמו סובארו XV (שנקרא קרוסטראק באמריקה) או אאוטבק, שבדרך כלל מקבלים כל מיני תוספות ושיפורים כמו פגושים, גגונים, פנסים וצמיגי שטח. ה-ID.EXTREME מגיע מצויד בכל אלו הישר מהמפעל.
בדומה ל-ID.4 GTX, גם ה-ID.EXTREME מבוסס על פלטפורמת ה-MEB ומגיע מצויד בשני מנועים חשמליים שמפיקים יחד הספק של כ-220 קילוואט. פולקסווגן הינדסה את רכב השטח החשמלי כך שמירב הכח יופנה לציר האחורי, ותוכנה ייעודית יכולה להגביר את ההספק בעוד 65 קילוואט נוספים, ל-285 קילוואט בסה"כ.
ה-ID.EXTREME מצויד בצמיגי שטח קרביים בקוטר 18 אינטש, פגושים קרביים ו"מגן חזירים", כנפי צד רחבות ב-50 מ"מ, "בר" תאורת לד על הגג ומערכת AWD אלקטרונית.
"אנחנו ממש להוטים לגלות כיצד מגיבים אוהדי המוביליות האלקטרונית לרכב. על סמך המשוב מהקהילה שלנו, נחליט כיצד להמשיך עם הפרויקט". כך אמר ראש מערך הייצור של פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן, סילקה באגשיק.
אנחנו מחזיקים אצבעות ומקווים שבפולקסווגן יחליטו להמשיך ולא לגנוז את הפרויקט המגניב הזה.
עזבו אותנו מהקונספט
מתי יגיעו לארץ הרכבים החשמליים שלהם??