fbpx

טעות או תעלול שיווקי? פרטים חדשים על האיוניק 5 של יונדאי נחשפו לפני החשיפה הרשמית

טווחי נסיעה, ביצועים ועוד. הדגם הראשון של תת המותג החשמלי החדש של יונדאי מצויד בצמד מנועים חשמליים ויציע טווח נסיעה מקסימלי של כ-450 ק"מ

הפרטים על האיוניק 5, הדגם הראשון של תת המותג החשמלי של יונדאי היו אמורים להיחשף בהשקה הרשמית שתתרחש רק עוד כמה חודשים, אבל כתוצאה מ"טעות", הם הודלפו בימים האחרונים לרשת – כך שאנחנו יכולים ללמוד לא מעט על הדגם הראשון במשפחה. ולמה טעות במרכאות? כי לא מעט פעמים ההדלפות האלו מגיעות לכאורה מכל מיני מקורות (במקרה של האיוניק 5 נטען שהפרטים פורסמו בטעות באתר של יונדאי באוסטריה), אבל בפועל מדובר בפעולה מכוונת של היצרן. 

באתר בו פורסמו הפרטים שאנחנו מביאים כאן, פתחו את האפשרות להזמנה מוקדמת של גרסת ה-First Edition של האיוניק 5, וציינו כי כ-150 יחידות בלבד יהיו זמינות מגרסה זו. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים ועל טסלה בארץ ובעולם?
הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם
יונדאי 45 חשמלית בתערוכת פרנקפורט
רכב הקונספט יונדאי 45. האיוניק החדשה תתבסס עליו.

למי שמרגיש קצת מבולבל ולא מבין על מה כל המהומה, נזכיר שלא מדובר בדגם חדש של האיוניק המוכר, אלא ברכב חדש לחלוטין, הדגם הראשון של תת המותג החשמלי איוניק (IONIQ), שהושק כזכור על ידי יונדאי כמותג נפרד לפני כמה חודשים

הדגם החדש שנקרא איוניק 5 יתבסס (כמו הדגמים הבאים של המותג) על פלטפורמת ה-E-GMP שהציגה לאחרונה יצרנית הרכב הקוריאנית, שמסמלת את המעבר החשוב של יונדאי מהתבססות על רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית שהוסבו לחשמליים, לרכבים חשמליים "טהורים". ה-5 שצפוי להיחשף בגרסת הייצור הסופי בחודשים הראשונים של 2021 הוא הדגם הראשון במשפחה, ולאחריו אמורים להגיע גם דגמי נוספים: איוניק 6 – רכב סדאן ואיוניק 7 – רכב פנאי גדול. 

בהשקת הפלטפורמה ציינו ביונדאי כי היא תציע טווח נסיעה של כ-500 ק"מ (לפי תקן WLTP), כך שטווח של כ-450 ק"מ לאיוניק 5 החדש (עם סוללת 58 קוט"ש) נשמע מתאים בהחלט. מקורות שונים ציינו כי בהמשך תציע איוניק גם גרסה עם סוללת 73 קוט"ש וטווח נסיעה מקסימלי של כ-550 ק"מ (לפי תקן WLTP), אך עדיין לא ברור אם אלו נתונים אמיתיים או לא. 

האיוניק 5 החדש אמור להתבסס בכבדות על דגם הקונספט, ה-EV 45, וחוץ מטווח הנסיעה המשוער, הנה עוד כמה נתונים חשובים שווה להכיר: 

צמד מנועים חשמליים המפיקים הספק חשמלי של 230 קילוואט (313 כ"ס), תאוצה מ-0 ל-100 בתוך כ-5 שניות, וזמן טעינה אולטרא-מהיר מ-20% ל-80% סוללה בתוך כ-18 דקות בלבד.

רכב קונספט חשמלי יונדאי 45, מבט מקדמת הרכב

יונדאי מציינת בנוסף שלאיוניק 5 יהיו יכולות טעינה דו-כיוונית (Bidirectional Charging) שהופכות את הרכב למקור חשמל בפני עצמו – שמסוגל להחזיר אנרגיה לתשתית בה הוא משתמש ובתוך כך: אפשרות לטעינה מרכב אל רכב בלי צורך בחיבור למקור חשמל חיצוני, החזרת חשמל לתשתית לצורך שיפור הביצועים, תפקוד כמקור לאספקת חשמל לדוגמא לבית מגורים שנמצא בהפסקת חשמל ועוד.

לא מעט יצרניות דיווחו לאחרונה שהן בוחנות את הטעינה הדו-כיוונים, ביניהן ניתן למצוא את אאודי, ניסאן, וייתכן גם שחברת טסלה תציע את האפשרות הזו בדגמים שלה. 

הזווית שלנו 

ביונדאי אמרו שהפלטפורמה החשמלית החדשה שלהם תאפשר להם לייצר מכוניות חשמליות מהר יותר – וגם למכור אותן בזול יותר – וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים. 

אנחנו צריכים רכבים עם טווח נסיעה של יותר מ-350 ק"מ (הורדנו כ-20% וקצת אחוזים מטווח ה-WLTP המוצהר) שמאפשרים טעינה של כמה מאות טובות של קילומטרים בתוך עשרות דקות בודדות. 

תנו לנו את זה, ובמחיר טוב (מספיק טוב שיגרום לנהג הממוצע לבחור ברכב חשמלי על פני רכב עם מנוע בעירה פנימית) ותראו איך מהפכת הרכב החשמלי מגבירה מהירות. 

אנחנו מקווים שנזכה לראות את האיוניק 5 על כבישי ישראל כבר במהלך שנת 2022.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button