fbpx

שתוק וקח את הכסף: איוניק 5 eN1

יונדאי חושפת גרסה ספורטיבית נוספת לאיוניק 5 N שלה.

יונדאי עושה את זה שוב – שוב היא גורמת לנו לחשוב איך אנחנו מפנים עוד מקום בגראז' החלומות שלנו. אחרי שיונדאי חשפה את גרסת ה-NXP1 של האיוניק 5 N חשבנו לעצמנו, זהו, זה הכי מגניב שיכול להיות והנה, הקוריאנים מוכיחים לנו שיש להם עוד כמה רעיונות וחושפים גרסה ספורטיבית נוספת המבוססת על האיוניק 5 N, ה-eN1 Cup Car.

האיוניק 5 היא המכונית החשמלית הראשונה של יונדאי שקיבלה את תג ה-N, הסמל של חטיבת המירוצים של יונדאי. ה-eN1 Cup Car נחשפה לקראת פסטיבל N, שיערך בקרוב בדרום קוריאה. האיוניק 5 N היא מכונית "שרירים" חשמלית עם הספק של 640 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך כ-3 שניות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אחד האירועים המרכזיים בפסטיבל ה-N הוא הסבב הפותח והראשון מתוך 10 סבבים של ליגת המרוצים של יונדאי שפועלת על טהרת רכבי ה-N, כולל קטגוריה ייעודית לרכבים חשמליים. ה-eN1 Cup Car תהיה שם גם כמובן.

היונדאי eN1 Cup Car מגיעה חמושה בשני מנועים חשמליים, קדמי עם הספק של 226 כ"ס ואחורי עם הספק של 383 כ"ס, סוללה בנפח של 84 קוט"ש וטעינה מהירה בהספק מירבי של 350 קילוואט.

מבט קדמי על יונדאי איוניק 5 N eN1 על מסלול המירוצים

עוד במפרט – כלוב התהפכות שעומד בתקן FIA, מושבי מרוץ, מערכת שמתריעה ואף משביתה את רכב המרוצים החשמלי במקרה של מתח קיצוני ושכבה חסינת אש. 

בעוד שה-eN1 Cup Car מציעה את אותה יחידת הנעה כפי שמציע האיוניק 5 N "הרגיל", ביונדאי עשו כל מאמץ כדי "לגלח" ממכונית המסלול כמה שיותר משקל – יצרנית הרכב הקוריאנית לא מפרטת אילו רכיבים הוסרו, אבל כן מספרת מה היא הוסיפה ל-eN1 Cup Car – הרשימה כוללת ספוילר עצום, חישוקים קלים עם צמיגים למסלול, מכסה מנוע FRP, חלונות מפוליקרבונט ועוד. "גופו" של רכב המרוצים החשמלי נופח והונמך באופן משמעותי, כפי שניתן לראות בתמונות.

משקל היונדאי eN1 Cup Car עומד על 1,944 ק"ג בלבד, קל יותר באופן משמעותי מהאיוניק 5 N שמשקלה עומד על 2,660 ק"ג.

ה-eN1 Cup Car תגיע מצוידת במערכת הגיר המדומה ומערכת הסאונד המדומה של יונדאי, לטובת חוויית נהיגה מקסימלית.

יונדאי איוניק  5 N eN1 מחוברת לעמדת טעינה מהירה בתחנה

ג'ון פארק (Joon Park), מנהל חטיבת N: "באמצעות מחלקת eN1, המטרה הסופית שלנו היא לבסס את יונדאי כמובילה אמיתית בפלטפורמת הספורט המוטורי של EV, לטפח את הצמיחה והפיתוח של תרבות הספורט המוטורי התוססת של קוריאה תוך השפעה מסחררת בקנה מידה עולמי. עם מחלקת eN1, אנו ערוכים להגדיר מחדש את עתיד המירוצים ולסלול את הדרך לעידן חדש של הישגי ספורט מוטורי מחשמלים."

כסף קונה את הכל

הכל חוץ מיונדאי eN1 Cup Car. זאת אומרת, אנחנו בטוחים שעם הסכום המתאים של דינרוס, גם זה אפשרי, אבל הכוונה היא שביונדאי לא מתכננים להביא את מכונית המרוץ החשמלית החדשה שלהם לייצור סדרתי ולהעלות אותה על הכביש הציבורי – אלא להציע אותה לנהגים מרוצים מקצוענים בלבד.

ההגה של יונדאי איוניק 5 N eN1

"גרסאות ה-eN1 מיועדת אך ורק לספורטאים מקצועיים, גרסאות אלו הן למירוץ בלבד, ולא ניתן לנהוג איתן בכבישים ציבוריים. ה-e ב-eN1 מתייחס לחשמול של מחלקת המירוץ, המדגיש את המחויבות של יונדאי מוטור למירוץ בר קיימא."

מזל שעדיין לא עולה כסף לחלום.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button