fbpx

יונדאי איוניק 9: כל מה שרציתם לדעת

לאחרונה נצפתה בקוריאה גרסה של איוניק 9 עם הסוואה, לצד קיה EV9. יונדאי איוניק 9 צפויה להגיע לייצור עוד השנה ולהציע טווח נסיעה גבוה מ-500 ק״מ ותצורת שבעה מקומות. הנה מה שידוע לנו על הרכב.

כשמותג איוניק הושק מחדש כמותג חשמלי של יונדאי לפני קרוב לארבע שנים, יונדאי הודיעה כי תשיק שלושה דגמים חשמליים מלאים תחת המותג, הראשון שבהם הוא יונדאי איוניק 5, שעלה לכביש כבר בשנה לאחר מכן, השני הוא איוניק 6, שהתבסס על רכב הקונספט פרופסי שנחשף גם הוא באותה שנה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הרכב האחרון בטרילוגיה נקרא בזמנו SEVEN (שבע), ולא נחשפו עליו הרבה פרטים, למעט כך שמדובר ברכב פנאי חשמלי גדול. ההערכות היו שמדובר ברכב שיציע שבעה מקומות ישיבה, ושהוא יקרא איוניק 7, אך לפי דיווח שפורסם לאחרונה ב-Automotive News, שמו של הרכב החדש יהיה איוניק 9, והוא צפוי להחשף ביוני הקרוב.

סוללה, טווח והנעה

תמונות של יונדאי איוניק 9
יונדאי איוניק 9 (תמונה: Jung Young Teak / YouTube)

למרות שאין נתונים רשמיים על האיוניק 9, הרכב החדש יתבסס על אותה פלטפורמה עליה מתבססת קיה EV9, המציעה סוללה גדולה של עד 100 קוט״ש, והנעה אחורית או כפולה. ל-EV9 יש טווח נסיעה מוצהר של 563 ק״מ לפי התקן, טווח הנסיעה של האיוניק 9 צפוי להיות דומה לטווח של ה-EV9, והוא צפוי להתרגם לאיזור ה-450 ק״מ לטעינה בעולם האמיתי.

בטעינה המהירה אנו צפויים לקבל טעינה בהספק שנע בין 200 ל-250 קילוואט, המאפשרים להטעין עוד 100 ק״מ של טווח בכ-8 דקות של טעינה בלבד, ושתאפשר להטעין את הרכב מ-10 ל-80% בפחות מ-25 דקות של טעינה.

בנוסף, בדומה לאיוניק 5 ולקיה EV9, לרכב צפויה להיות גם תמיכה ב-V2L, המאפשרת לספק חשמל במתח 220 וולט למכשירי חשמל חיצוניים – מטענים למחשב, תאורה וכו׳.

פנים הרכב

גם כאן, אין כמעט פרטים רשמיים על הרכב. בדומה לקיה EV9 שמציעה פנים מרווח מאוד (עם בסיס גלגלים של 3,100 מ״מ), ותצורה של שישה או שבעה מושבים, אנו צפויים לראות נתונים דומים גם באיוניק 9.

הדלתות של דגם הקונספט SEVEN שיהפוך בסופו של דבר ליונדאי איוניק 9 בתערוכת הרכב בלוס אנג׳לס

מתוך מה שנחשף ברשת, פנים הרכב צפוי להיות מעוצב בצורה דומה לפנים של האיוניק 5, וכאן סביר להניח שנראה גם את שני המסכים הרחבים המתפרסים לאורך הדשבורד בדומה לרכבי האיוניק 5 ו-6. למרות שבדגם הקונספט הדלתות האחוריות נפתחות לאחור, גרסה הייצור לא צפויה להפתיע ולהגיע עם דלתות אחריות סטנדרטיות.

כמה הוא צפוי לעלות?

קיה EV9 עולה באירופה מעל 70 אלף אירו. מהצד השני בארצות הברית נמכרת גרסה שלה עם סוללה קטנה יותר (כ-76 קוט״ש) במחיר של 55 אלף דולר.

המחיר של האיוניק 9 צפוי להיות באותו סדר גודל של ה-EV9 – וכתלות בגרסאות שיהיו זמינות בישראל (האם תהיה גרסה עם סוללה קטנה יותר?) ובמיסוי של הרכב החשמלי, שלצערינו בישראל עולה ועולה, מחירו של הרכב יכול לנוע באיזור ה-300 אלף שקלים אם תשווק גרסה עם סוללה של 76 קוט״ש, אך הוא עלול להתקרב ואף לחצות את רף ה-400 אלף שקלים אם תגיע גרסה עם סוללה גדולה בלבד.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. 350-400 אלף לקיה.. מה גם שעם המס נסוע זה יעלה להחזיק אותו יותר מרכב בנזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button