fbpx

החלה המכירה המוקדמת של יונדאי איוניק 5N בישראל

כלמוביל החלה במכירה מוקדמת של האיוניק 5 N בישראל, דגם הביצועים החשמלי של יונדאי, עם 650 כוחות סוס, ומחיר השקה של 399,900 שקלים.

יונדאי איוניק 5 N, הדגם החשמלי הראשון של יונדאי שזוכה לטיפול של חטיבת הספורט והביצועים של החברה מגיע בקרוב לישראל – מדובר בגרסה ספורטיבית, מחוזקת ומשופרת של יונדאי איוניק 5.

למרות שקיימים מספר גרסאות ביצועים לרכבים חשמליים שונים, כמו גרסת הפרפורמנס של טסלה מודל 3, או גרסת ה-GT של קיה EV6, גרסת האיוניק 5 N כוללת, מעבר לשדרוגים של מערכת ההנעה, גם שינוי במבנה הרכב והשלדה, מערכת קירור משודרגת, עיצוב אגרסיבי ואפילו מערכת המדמה סאונד של רכבי הבנזין השייכים לחטיבת N של יונדאי (או של מטוס סילון).

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הנעה, טווח, ביצועים

יונדאי איוניק 5 N מצוידת בהנעה כפולה בהספק של 609 כוחות סוס, או 650 כ"ס במצב N Grin Boost, מומנט של 75.5 קג״מ, תאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-3.4 שניות בלבד, ומהירות מירבית של 260 קמ״ש.

יונדאי איוניק 5N על מסלול

מעבר למערכת ההנעה המשודרגת, לאיוניק 5 N יש מערכת ניהול טמפטורה משודרגת המתאימה למסלול ולמירוצים, ומצב דריפט, שעל פי יונדאי מדמה את תחושת העבודה עם מצמד בדומה למכונית עם הנעה אחורית ומנוע בעירה פנימית. שדרוגים נוספים כוללים מתלים אדפטיביים, שלדה מחוזקת, חישוקי 21 אינטש וצמיגי פירלי P Zero Elect – צמיגים ייעודיים לרכבי ספורט חשמליים.

האיוניק 5 N מאפשרת לשלוט על אופי אספקת וניצול הכח והתנהגות הרכב – במצב N-Race הרכב נכנס למצב ספרינט – כל הכוח של הרכב זמין לשימוש. במצב Endurance (סיבולת), הרכב מנהל את הסוללה, אספקת הכח מהמנועים ועוצמת הרגנרציה על מנת לקבל ביצועים אופטימליים במשך שני סיבובים שלמים במסלול.

גם הסוללה של יונדאי איוניק 5 N זוכה לשדרוג – עם 84 קוט״ש (לעומת 77 קוט״ש באיוניק 5), טווח נסיעה מוצהר של 448 ק״מ, וטעינה מהירה המאפשרת להטעין את הרכב מ-10 ל-80% ב-18 דקות בלבד (אך נדרשת לכך עמדת טעינה מיוחדת, נכון להיום אין עמדות מתאימות לכך). אל דאגה, עם עמדת טעינה של 180 קוט״ש, תוכלו להטעין את הרכב מ-10 ל-80% בכחצי שעה, או לקבל טווח של 100 ק״מ ב-9 דקות של טעינה בלבד.

פנים הרכב ואבזור

לוח המחוונים הדיגיטלי של האיוניק 5N עם מד מהירות גדול במרכז המסך, תצוגה של הטמפרטורה של המנוע הקדמי, המנוע האחורי והסוללה ומד שמראה את כוח ה-G

בדומה לאיוניק 5 ה״רגילה״, גם לאיוניק 5N יש בסיס גלגלים ארוך מאוד – 3 מטרים, מה שנותן לה תא נוסעים מרווח ונוח, והופך אותה לפרקטית גם לנסיעות יום-יומיות או כרכב משפחתי. האיוניק 5N מעט ארוכה יותר מהאיוניק 5, ונמוכה ב-2 ס״מ.

סביבת הנהג מצוידת במושבי ספורט – N Bucket Seats, הגה מותאם וכולל כפתורים לשליטה על הפונקציות השונות של הרכב. מעבר לכך סביבת הנהג של האיוניק 5 N מאובזרת באותם מסכי 12.3״ הנמתחים ממרכז הרכב ועד לצידו השמאלי של הדשבורד, עם לוח מחוונים דיגיטלי שמספק מידע על מערכת ההנעה, כמו הטמפרטורה של המנועים והסוללה, מד מהירות ״אנלוגי״ ועוד.

מחיר

האיוניק 5 N זמינה למכירה מוקדמת במחיר השקה של 399,900 ש״ח, למלאי מוגבל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button