בתחילת שנת 2024 ולאחר כשלוש שנות שירות מוצלחות, הוצגה גרסה משודרגת של יונדאי איוניק 5. לצד מספר שינויים קוסמטיים בתא הנוסעים ובעיצוב החיצוני של הרכב החשמלי שנשען על פלטפורמת ה-E-GMP של יונדאי, השדרוג המשמעותי ביותר בדגם החדש של היונדאי איוניק 5 הייתה העלייה בנפחי הסוללות, מ-58 ל-63 קוט"ש בגרסת הסטנדרט ריינג' ומ-77.4 ל-84 קוט"ש, מה שבא לידי ביטוי בעלייה של כמה עשרות ק"מ לטווח הנסיעה.
מודל 2025 של היונדאי איוניק 5 ייוצר גם במפעל המטא (MetaPlant) של יונדאי במדינת ג'ורג'יה, מהלך מתבקש לאור החדשות על המכסים הגבוהים שארה"ב הודיעה כי תטיל על רכבים חשמליים שמיוצרים בסין (שיחול גם רכבים חשמליים של יצרנים לא-סיניים שמיוצרים בסין) ובשורה חשובה לקהל האמריקני, שיוכל ליהנות מהטבת מס של כמה אלפי דולרים ברכישת הרכב החשמלי.
יונדאי איוניק 5 החדש יקבל לראשונה גם את שקע הטעינה NACS (בדגמים שיגיעו לצפון אמריקה בלבד), המאפשר חיבור לעמדות הטעינה המהירות של טסלה, הסופרצ'ארג'רס, ללא הצורך במתאם. נציין כי בישראל כלל הדגמים החשמליים הנמכרים היום מצוידים בחיבור CCS2, כך גם העמדות המהירות של טסלה, זאת בניגוד לצפון אמריקה שם עד לאחרונה לטסלה היה שקע ייחודי להם.
לאחר שהחברה חשפה כמה גרסאות משופרות של יונדאי איוניק 5 N במשך החודשים האחרונים, כעת מתפנים ביונדאי להקדיש תשומת לב גם לחובבי הפנאי ומציגים את היונדאי איוניק 5 XRT, גרסה מוגבהת שמתאימה לנסיעה בכביש וגם בשטח קל.
יונדאי איוניק 5 XRT מוגבהת ב-23 מ"מ, מגיעה עם חישוקי 18 אינטש מחוזקים ועם צמיגים דו-שימושיים. כמו כן אפשר להבחין בפגושים המעובים שעטופים בדפוס "הסוואה דיגיטלית" כפי שמכנים את זה ביונדאי. צמד ווי המשיכה הקדמיים מסוגל למשוך משקל של יותר מ-2.5 טונות, למקרה שחבר נכנס לצרה.
היונדאי איוניק 5 XRT מגיעה עם הנעה כפולה ועם הסוללה הגדולה בליין, בנפח של 84 קוט"ש – חשוב לציין כי טווח הנסיעה של היונדאי איוניק 5 XRT צפוי לרדת בעקבות ההגבהה שפוגעת באווירודינמיות של הרכב.
בצפון אמריקה, גם בגלל תנאי מזג האוויר הקשים בחלק מעונות השנה וגם בגלל החיבה לתרבות הפנאי, יש חיבה יתרה לרכבים שיודעים לעשות "הכל", גם לנסוע בכביש, גם לנסוע בשטח, וגם לא לקרוע את הכיס ולראייה הפופולריות הגדולה לה זוכים רכבים כמו סובארו פורסטר או סובארו אאוטבק, שמציעים מחיר נוח משמעותית מרכבי פנאי גדולים ויקרים – ביונדאי מקווים שהאיוניק 5 XRT, שלנו מזכירה רכבי WRC, תכנס בדיוק למשבצת הזו.
למרות שאנחנו מרגישים לפעמים שישראל היא גרסה מוקטנת של אמריקה, ההיסטוריה מוכיחה שלא כל מה שמצליח באמריקה יכול להצליח בארץ הקודש – יש לנו תחושה שבשונה מרשת בתי קפה מסוימת שהגיעה מאמריקה ולא הצליחה כאן, ליונדאי איוניק 5 XRT יש דווקא סיכוי לא רע להתחבב על הישראלים.
מה אתם חושבים?