fbpx

פרטים חדשים על רכב הפנאי החשמלי החדש של הונדה

ה-Ye S7 משתייך לסדרת דגמים חשמליים חדשים שנחשפו בתערוכת הרכב של בייג'ינג, שהונדה תייצר עם השותפות שלה בסין.

סין ממשיכה למשוך את תשומת הלב של יצרניות הרכב הגדולות בעולם, שממשיכות להציג רכבים חשמליים חדשים שמיועדים לשוק הסיני. בין הדוגמאות אפשר למצוא את פולקסווגן ID.UNYX ואת מאזדה EZ-6, ויש עוד רבות. כעת מגיע תורה של הונדה, שהציגה בתערוכת הרכב של בייג'ינג סדרת דגמים חשמליים חדשה שמיועדת לשוק הסיני, שישווקו תחת מיתוג Ye.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בדרך כלל, מדובר בשת"פ של החברות הללו עם יצרנית מקומית גדולה, בדומה לשיתוף הפעולה של טויוטה ו-GAC, ובמקרה של הונדה, הסיפור לא שונה – יצרנית הרכב היפנית תייצר את הדגמים החשמליים החדשים שלה מסדרת Ye בשיתוף עם דונפנג ו-GAC, שתי יצרניות רכב סיניות.

למה יצרניות רכב גדולות רוצות לייצר רכבים בסין?

חלקכם אולי שואלים את עצמכם. 

הייצור המקומי מאפשר ליצרניות הרכב הגדולות שמגיעות מחוץ לסין להוזיל את עלות המוצר ללקוח הקצה, וכך הן יכולות לייצר תחרות אל מול יצרני הרכב המקומיים. מעבר לכך, מכסי הייבוא של רכבים מעלים את מחירם בתוך סין – שוק רכב ענק בפני עצמו עם תעשיית רכב חשמלי שהולכת וגדלה במהירות.

סדרת ה-Ye של הונדה נחשפה לראשונה כאמור בתערוכת הרכב של בייג'ינג, עם שלושה דגמים: הונדה Ye S7, הונדה Ye P7 והונדה Ye GT Concept. שלושתם עושים שימוש בפלטפורמה חשמלית חדשה ומשתייכים לסגמנט הפנאי-קרוסאובר, כשכל אחד מהם מציע גישה מעט שונה. משמו של האחרון אנחנו מסיקים כי ייקח עוד זמן עד שהוא יגיע לפס הייצור במפעל.

שלושה דגמים חשמליים מסדרת הונדה Ye

הונדה Ye P7 הוא הדגם הגדול שבחבורה, לפחות לעת עתה, ועד שיגיעו שלושת הדגמים הנוספים מסדרת הונדה Ye שצפויה למנות 6 דגמים חשמליים חדשים עד שנת 2027. 

הדגם השני שבחבורה, והסיבה בגינה התכנסנו כאן, הוא ההונדה Ye S7 שמתקרב לייצור – זוהי הפעם השנייה בה הונדה ודונפנג חושפות את רכב הפנאי החשמלי החדש שלהן, כשהפעם אנחנו מקבלים הרבה יותר פרטים ממה שקיבלנו בפעם הראשונה.

הונדה Ye S7

משום מה, ובאופן די מוזר יש לציין, ההונדה Ye S7 ייוצר בשיתוף עם דונפנג, וההונדה Ye P7 וההונדה Ye GT Concept ייוצרו בשיתוף פעולה עם GAC.

ההונדה Ye S7 יהיה זמין בשתי גרסאות: גרסת הנעה אחורית עם הספק של 268 כ"ס וגרסת הנעה כפולה עם הספק של 469 כ"ס. בסיס הגלגלים של ההונדה Ye S7 נמתח ל-2,930 מ"מ, ארוך במעט מה-2,890 מ"מ של הטסלה מודל Y. נפח הסוללה, טווח הנסיעה וביצועי הטעינה של ההונדה Ye S7 טרם נחשפו – ונראה כי בהונדה בוחרים שלא לחשוף את כל הקלפים, לפחות לא בשלב הזה. הטווח יעמוד על כ-500 ק"מ, על פי פרסומים זרים. 

פנים הרכב וסביבת הנהג של הונדה Ye החשמלי

החלק הקדמי של תא הנוסעים של ההונדה Ye S7 מציג עיצוב נועז בהרבה מזה השמרני של מקבילו האמריקני, ההונדה פרולוג החשמלי. במרכז הדשבורד יושב לו מסך תצוגה ענק, מתחתיו משטחי טעינה אלחוטיים ולצידו הגה מעוצב וכמה חללי אחסון שזורמים לכיוון החלק האחורי של הרכב. מלמעלה גג זכוכית ענק ובחוץ מצלמות במקום מראות וידיות נשלפות – לטובת אירודינמיות משופרת.

לשוק הסיני בלבד 

ההונדה Ye S7 ושאר דגמי ה-Ye נראים ממש טוב וזה מה שהופך את העובדה שנכון להיום הם מיועדים לשיווק רק בסין, למבאסת עוד יותר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button