fbpx

הונדה מציגה את ה-e:Ny1

רכב הפנאי החשמלי החדש של יצרנית הרכב היפנית, שמשתייך לסגמנט B ועושה שימוש בפלטפורמה ייעודית חדשה, מיועד לשוק האירופאי, מצויד בסוללה בנפח של 68.8 קוט"ש וצפוי להציע טווח נסיעה מוערך של כ-400 ק"מ.

עידן התחבורה החשמלית שקיבל בוסט רציני בשנתיים האחרונות שינה לחלוטין את סדר הכוחות השולטים בתעשיית הרכב העולמית – יצרניות מובילות, בעיקר יפניות כמו טויוטה, סוזוקי, הונדה ועוד, שהמוצרים שלהן זכו לפופולריות גדולה במשך עשרות שנים הודות לתכונות כמו אמינות, איכות הרכבה, הבטחון של הקהל במותג ועוד, החלו מאבדות לאט לאט את מעמדן.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אחת הסיבות לכך היא חוסר בהיצע של דגמים חשמליים. ניקח לדוגמא את הונדה, יצרנית רכב שבמשך שנים הייתה מהמוכרות בעולם והציגה עד היום רק 3 רכבים חשמליים – כשלמעשה, רק אחד מהם, ההונדה E, רכב מיני חשמלי עם טווח נסיעה של כ-200 ק"מ, באמת עלה על הכביש – השניים האחרים, הפרולוג, רכב פנאי חשמלי שמיועד לשוק האמריקני לא צפוי להגיע לשם לפני תחילת השנה הבאה (2024) וה-e:Ny1, שבשבילו התכנסנו כאן היום.

הונדה התחייבה שהחל משנת 2040 היא תמכור רק רכבים חשמליים חדשים, 16 שנה מהיום, מדובר ביעד רחוק יותר מההצרות של חלק מהיצרניות, אם כי מהצד השני יש יצרניות שעוד לא הכריזו על תאריך יעד למעבר לחשמלי מלא.

סוללה, טווח והנעה 

רכב הפנאי החדש של הונדה הוא הראשון שעושה שימוש בפלטפורמה ייעודית חדשה שנקראת e:N Architecture F, שעל פיתוחה עבדו מהנדסי החברה בשנים האחרונות. במקרה של ה-e:Ny1 היא מגיעה עם מנוע אחד חשמלי קדמי המציע הספק של 201 כ"ס.

מבט צד על הרכב החשמלי החדש של הונדה ה-e:Ny1

הרכב החדש מצויד בסוללה בנפח של 68.8 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של כ-412 ק"מ על פי תקן WLTP וטעינה מהירה מ-10% ל-80% בתוך כ-45 דקות. לפי הנתונים, כנראה שהספק הטעינה הוא באיזור ה-80 קילוואט, נמוך מאוד ביחס לשאר הרכבים החשמליים שנמכרים בשוק. בסה"כ ההונדה e:Ny1 מציע ביצועים סבירים, לא משהו שמרשים בצורה יוצאת דופן.

פנים הרכב ואבזור

סביבת הנהג של ההונדה e:Ny1

בניגוד למגמת הצמצום במתגים ולחצנים ברכבים חשמליים של יצרנים אחרים, תא הנהג של ההונדה e:Ny1 נראה עמוס לעייפה בכפתורים. במרכז ניתן להבחין במסך תצוגה בגודל 15.1 אינטש ולוח מחוונים דיגיטלי גדול יחסית לנהג. העיצוב החיצוני מהצד השני שומר על קווים נקיים. לדעתנו, ה-e:Ny1 הוא רכב יפה – אבל על טעם וריח אין מה להתווכח.

להונדה e:Ny1 יש בסיס גלגלים צנוע יחסית של 2,610 מ״מ, קטן יותר משל רכבי הפנאי החשמליים בישראל כמו הג׳ילי גיאומטרי C (בסיס גלגלים של 2,700 מ״מ) או ה-BYD אטו 3 (בסיס גלגלים של 2,720 מ״מ).

מתחרים

להונדה e:Ny1, יש מתחרים רבים שכמעט כולם מציגים נתונים טובים יותר. בינהם אפשר למצוא רכבים כמו הג׳ילי גיאומטרי C, ה-BYD אטו 3, הפיג׳ו 2008 החשמלית, ה-MG4 החדשה, וגם רכבים מעט גדולים יותר, כמו טסלה מודל Y או פולקסווגן ID.4.

הונדה לא סיפקה הרבה פרטים על הרכב, שמתוכנן להכנס למכירות באירופה בקרוב, וגם לא חשפה את המחיר. קשה להעריך מה יהיה המחיר של רכב הפנאי החשמלי החדש של הונדה אם וכאשר יגיע לכאן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button