תערוכת Japan Mobilty: רגע לפני שירדו מהבמה "נזכרו" אנשי הונדה שיש להם עוד קלף אחד בכיס – והקלף הזה הוא ההונדה פרלוד, מכונית הקופה של הונדה שזכורה לחובבי הרכב. הפרלוד יוצרה בין השנים 1978 ל-2001, בחמש דורות שונים.
מכונית קופה והונדה הם שני דברים שתמיד הלכו טוב ביחד, כשהפרלוד מהווה סוג של אחות גדולה, יוקרתית וחזקה יותר של דגמי הסיווק הספורטיביים. כעת, ובמהלך מתבקש, ובזמן שהקהל דווקא מחכה למחליפה החשמלית של ה-NSX, מציגים בהונדה את הגרסה החשמלית של הפרלוד, כרגע כקונספט ש"יש כוונות להביאו לייצור סדרתי".
הדגם שהוצג בתערוכה נראה מצוין, עם ספוילר צנוע מאחורה, שילוב מאוזן בין צבעי לבן לשחור, חישוקים מעוצבים וצמיגים עבי-בשר, נגיעות קטנות של כחול בפגוש ובקליפרים, אבל כאלו שעושות הבדל גדול. הפרלוד היא הגרסה היפנית למכונית שרירים אמריקנית, אם תרצו.
הפרלוד אמנם מוגדר כרכב קונספט, אבל נראה לחלוטין מוכן לייצור ובלי כל מיני פיצ'רים דמיוניים. בהונדה לא מנדבים שום פרטים לגבי רכב הקופה החשמלי, לא מנועים, לא הספק, לא תאוצה, לא טווח נסיעה – ממש ממש כלום, רק מבטיחים שהפרלוד החשמלי יהיה מהנה לנהיגה. יופי, תודה רבה הונדה.
יצרניות הרכב היפניות מתעוררות
הפרלוד של הונדה מצטרפת לגל של רכבים חשמליים חדשים שמצביעים על כך שיצרניות הרכב היפניות מתחילות להתעורר על עצמן (בוקר טוב אליהו) אותה הונדה הציגה לאחרונה גם גרסה חשמלית לרכב הפנאי שלה, הפרולוג, ניסאן הציגה קונספט לרכב מיני חשמלי (בגרסה ספורטיבית) ואפילו טויוטה, שגם היא הציגה מספר דגמי קונספט חשמליים חדשים – רכב פנאי וטנדר, וחשפה את ההתקדמות של ההיילקס החשמלי, הטנדר החשמלי הראשון מתוצרתה.
כן זה איחור, לא אופנתי בכלל, וכתבנו את זה כבר קודם – בזמן שיצרניות כמו יונדאי וקיה מציגות עשרות דגמים חדשים מוכנים לייצור, שטסלה ופולקסווגן כבר מציגות גרסאות מתוחות פנים לדגמים הפופולריים שלהן, יצרניות הרכב היפניות עוד משחקות בדגמי קונספט אבל כאמור, עדיף מאוחר מאשר אף פעם ואם לומר את האמת, הדגמים החשמליים העתידיים של יצרניות הרכב היפניות מהווים משב רוח מרענן.