כראוי לחברת הרכבים המייחדת עצמה בהכנת מכוניות היברידיות מאז שלהי שנות ה-90, הונדה החלה מאז לשקול לקדם את רכביה עם דגש על אנרגיה ירוקה יותר.
ב-2024 הונדה תסמן את נקודת הציון הראשונה שלה בהיבט החשמלי, (במידה ולא מחשיבים את ה-E) הדגם הראשון בקטגוריה יהיה ההונדה פרולוג 2024, רכב פנאי בעל טווח נסיעה של 500 ק"מ (לפי תקן WLTP).
כפי שהחברה הצהירה בעבר, הונדה מכוונת שעד 2040 100% ממכירותיה יהיו אך ורק רכבים עם אפס פליטות והפרולוג היא רק ההתחלה.
למרות שהפרולוג חולקת את טכנולוגיית הפלטפורמה והסוללה שלה עם הדגם החשמלי של שברולט, הבלייזר EV, לדברי הונדה כוונון המתלים הייחודי שלה, העיצוב היוצא דופן, וחלוקת פנים הרכב יוכלו לספק נוחות יוצאת דופן, את זה נצטרך לבדוק בעצמנו.
יחידת ההינע של הפרולוג תהיה בעלת מנוע חשמלי בודד שיספק כוח לגלגלים האחוריים, עם קיבולת סוללה של 85 קוט"ש, שלפי דבריהם תתן מענה ליעד הטווח המוצהר. ומכיוון שהם מייעדים גם גרסת 4X4 לדגם היוצא, אנחנו מקווים מאוד שזה לא יבוא על חשבון טווח הנסיעה. הפרולוג תצטייד ב-340 כוחות סוס ומומנט של 32.5 קג"מ. הונדה תשיק גם גרסת "אקורה" לדגם הפרולוג שייקרא: ZDX, שבספק אם נזכה לראותו עם לוחית כחול לבן.
פנים הפרולוג נראה מבטיח מאוד, עם עיצוב פנים די פשוט שמזכיר את הסיוויק החדשה, עם דשבורד שחור וגימורי ניקל סביב פתחי מיזוג האוויר, ואם גם איכות החומרים משתווה לסיוויק אז אנחנו רגועים.
בנוסף, הפרולוג מאובזרת עם צמד מסכים גדולים של 11.3 אינטש למערכת המולטימדיה אשר תומכת אלחוטית באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, עם מסך 11 אינטש ללוח המחוונים, ומערכת סטריאו מבית BOSE בעלת 12 רמקולים סביב פנים הרכב.
בנוגע למרווח הפנים, הונדה טוענת שבסיס הגלגלים של הפרולוג גדול יותר ב-8 אינץ' (מה שממקם אותה באיזור ה-2,900 מ״מ), והפנים יהיה רחב יותר ב5 אינץ' מה-CRV, נתון שנשמע מבטיח ביותר.
גם בפאן הבטיחותי הונדה מבטיחה סטנדרטים גבוהים, כל דגמי הפרולוג יגיעו עם חבילה של תכונות סיוע לנהג בשם Honda Sensing. הפרולוג טרם נבחנה במבחן הריסוק האירופאי, אך כן נבחנה במבחני ריסוק אחרים כגון:NHTSA וה- IIHS, בהם השיגה ציונים טובים.
אז… כמה תעלה הפרולוג?
בהונדה טרם פורסמו תגי מחיר אך ניחושים מבעלי עניין מעריכים שהמחיר יתחיל מ-48,000 דולרים ויטפס עד לכ-58,000 דולרים לגרסא הבכירה ביותר. מה שאומר אצלנו בארץ, במידה ותגיע, היא תשווק עם תג מחיר של מעל 200,000 שקלים לגרסת הכניסה, מחיר שיכול להגביר תחרות, ואולי בתקווה גם לעזור למונופול בקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים, כמו האיוניק 5, סקייול ET5, וגרסת הבסיס של טסלה מודל Y.
תותח אחלה סקירה מתי בישראל?