fbpx

טויוטה: דגמי קונספט חשמליים חדשים, היילקס החשמלי במבחן

יצרנית הרכב מגיעה לתערוכת Japan Mobility עם שלל חידושים - מרכב פנאי, קורקינט ואפילו כסא גלגלים, כולם חשמליים וגם - ההיילקס החשמלי נמצא במבחנים מתקדמים.

זה לקח לא מעט זמן אבל נראה שיצרני הרכב היפנים מתחילים להתעשת על עצמם. בזמן שבטסלה ופולקסווגן כבר מציגים דגמים חשמליים לאחר מתיחת פנים, בטויוטה עוד מתעסקים בדגמי קונספט – לא מזמן גם זה לא היה ומוטב מאוחר מאשר לעולם לא.

יצרנית הרכב היפנית מנצלת את הבמה שניתנה לה בתערוכת Japan Mobility כדי להציג פורטפוליו שלם ומגוון – עם גרסה חשמלית ללנד קרוזר, אחד מרכבי הפנאי הכי נמכרים בעולם בכל הזמנים, טנדר חשמלי, קורקינט חשמלי ואפילו כסא גלגלים חשמלי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בד בבד, נצפה ההיילקס החשמלי, שכנראה קרוב קצת יותר לייצור סדרתי מאשר דגמי הקונספט הללו, במבחנים באוסטרליה – אחד משווקי המטרה העיקריים אליהם מכוון הטנדר החשמלי.

טויוטה לנד קרוזר Se

רכב הקונספט טויוטה לנד קרוזר Se חשמלי בנסיעה על גשר

מאז נחשף הלנד רובר דיפנדר החדש, לא נרשמה דאגה כזו כפי שמעורר עכשיו הקונספט של הלנד קרוזר החשמלי בקרב קהילת חובבי נהיגת השטח. אין ספק כי חוץ מהשם, כל קשר בין רכב הפנאי של טויוטה (שאמנם התרכך עם השנים אבל עדיין שמר על אוריינטציית השטח שלו) לקונספט החשמלי הוא מקרי בהחלט.

הלנד קרוזר של טויוטה, שנחשף לראשונה בשנת 1951 קיבל שינוי משמעותי במראה ממש לאחרונה, לקראת שנת 2024 ועדיין – הקונספט החשמלי, שנראה יותר כמו רכב פנאי כבד, מפואר ומצועצע, מהווה שינוי כיוון מוחלט מבחינת טויוטה בהקשר של דגם זה. החדשות הטובות הן שעדיין מדובר בקונספט שעוד רחוק מייצור, כך שיתכנו לא מעט שינויים.

רכב הקונספט טויוטה לנד קרוזר Se חשמלי בשטח

בטויוטה אומרים כי הלנד קרוזר החשמלי נבנה בשיטת UniBody – ב"חתיכה אחת" בשונה מהדרך הקלאסית אליה התרגלנו של גוף הרכב שיושב על בסיס כזה או אחר – לא ברור כיצד שיטה זו מתיישבת עם מתודת הפלטפורמות החשמליות שהייחוד שלהן הוא שאפשר לבנות על בסיס אחד מספר דגמים שונים. אולי בעתיד נקבל הסברים יותר מעמיקים לכך מצד טויוטה.

הפרטים שפורסמו על ידי טויוטה עוסקים בעיקר במימדים של הלנד קרוזר Se, שבסיס גלגליו ארוך ביותר מ-200 מ"מ מהדגם הנוכחי. אורכו של דגם הקונספט החשמלי מעל ל-5 מטרים, רוחבו כמעט 2 מטרים וגובהו יותר מ-1.7 מטרים.

הלנד קרוזר החשמלי יציע 3 שורות מושבים ויוכלו לנסוע בו עד 7 נוסעים.

עדיין לא ברור מתי יגיע הלנד קרוזר החשמלי לייצור וכמה הוא יהיה דומה לדגם הקונספט אבל אם לבחון על פי התמונות אפשר לומר שזול, זה לא הולך להיות.

טויוטה EPU

טויוטה EPU טנדר חשמלי

דגם הקונספט השני שנחשף על ידי טויוטה בתערוכת Japan Mobilty הוא טנדר חשמלי בשם EPU. על פי טויוטה, בסיס גלגליו של ה-EPU הוא 3,352 מ"מ – הפרש של כמה מאות מ"מ מבסיס הגלגלים של דגם ההיילקס, שעומד על 3,085 מ"מ – מה שאומר שזהו לא ה-דגם שאמור להתחרות בטנדרים החשמליים מהדגמים הבכירים שנמכרים כעת ואלו שעוד ימכרו בשוק האמריקני, אלא גרסה מוקטנת יותר שמקבילה למאבריק של פורד או לסנטה קרוז של יונדאי.

פנים הרכב של טויוטה EPU טנדר חשמלי

במקרה של ה-EPU ובשונה מהלנד קרוזר Se, כאן אנחנו דווקא כן מקבלים הצצה פנימה – תא הנהג של טנדר הקונספט החשמלי בנוי מעניין, עם "דשבורד" שבנוי כמו מדף, מסך תצוגה רחב והגה שמזכיר את הגה ה-Yoke של טסלה.

תא מטען ניתן להרחבה בטויוטה EPU החשמלי

עוד ניתן לראות בתמונות של-EPU יש תא מטען שניתן להרחבה.

טויוטה לנד הופר

טויוטה לנד הופר

בטויוטה לוטשים עיניים גם לתחומים אחרים, כמו המיקרו-מובילטי, ומציגים את ה-Land Hopper, קורקינט חשמלי תלת גלגלי. ה-Land Hopper מיועד לניוד של אדם אחד והוא מתקפל – כך שניתן להכניס אותו לתא המטען של הרכב. יש לו שני גלגלים קדמיים ובמדינות מסוימות, לא נדרש רישיון נהיגה מיוחד כדי לרכוב עליו. 

טויוטה JUU

טויטה JUU

כסא הגלגלים המהפכני הזה יורד ועולה מדרגות – המנועים החשמליים נמצאים בגלגלים הגדולים והגלגלים הקטנים, הקדמיים והאחוריים מונעים נפילה אחורה / קדימה. בטויוטה בוחנים גם את האפשרות להוסיף ל-JUU יכולות אוטונומיות, כך שהוא יוכל לפרוק / להעמיס את עצמו חזרה אל הרכב ללא תפעול אנושי.

טויוטה היילקס BEV

טויוטה היילקס חשמלי

ואם כבר הזכרנו את ההיילקס בהקשר של ה-EPU, הטנדר החשמלי הראשון של טויוטה, שנראה מוכן לייצור סדרתי, "נתפס" במבחנים באוסטרליה. ההיילקס החשמלי נחשף לראשונה לקראת סוף השנה שעברה (2022) באירוע בתאילנד. הביקוש לטנדרים דוגמת ההיילקס נמצא בעלייה מתמדת במדינה האסיאתית, שנחשבת לאחד השווקים המרכזיים של טויוטה.

פנים הרכב של טויוטה היילקס חשמלי

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button