fbpx

הארלי החלה במסירות הדל-מאר החשמלי

גרסת ההשקה של הדגם החשמלי השני של הארלי שמשווק תחת מותג LiveWire, בדרך ללקוחות הראשונים.

למי שעוד לא מעודכן (ולא בקטע רע כן?!), הארלי דוידסון מייצרת ומשווקת אופנועים חשמליים (אמיתי, לא משקרים עליכם) אבל גם אם הם יעברו לידכם ברחוב או יעמדו לידכם ברמזור, בכלל לא בטוח שתדעו שזה הם. באופנועים החשמליים לא תמצאו את לוגו ה-Bar & Shield האגדי שמתנוסס בגאון על "מיכל הדלק", אלא את הלוגו של LiveWire, המותג שתחתיו מתנהלת הפעילות של הארלי בתחום התחבורה החשמלית.

השינוי הזה בא רק לאחר כמה שנים בהן שווק ה-LiveWire One תחת מותג הארלי – אז קראו לו בפשטות הארלי דוידסון LiveWire – כנראה שהיו כמה (בלשון המעטה) הארליסטים של ממש הבינו מיהו בן הכלאיים הזה הזה ומה הקשר של הייצור החרישי הזה למורשת העשירה של המותג האייקוני, שמזוהה עם הכל מלבד שקט –  ולפני שהנזק היה גדול מידי החליטו בהארלי להפריד כוחות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

קשה לומר שה-LiveWire מהווה הצלחה אדירה – בטח שלא קרוב לזו של דגמי הארלי אחרים, אבל יכול להיות שהמצב היה שונה אם הוא היה מגיע לתוך שוק דו-גלגלי חשמלי בשל יותר, ולא מדשדש כמו שהוא היום. גם תג המחיר לא משחק לטובתו של ה-LiveWire – בסכום של החל מ-23,000 דולרים אפשר לרכוש כיום לא מעט דגמי אופנועים נחשקים אחרים ולצערנו, לאופנוע חשמלי, ולא משנה מאיזו חברה וכמה מהנה הוא (מהנה מאד, מניסיון!) יהיה קשה מאד להצליח בצורה שכזו – בטח לא בשלב הזה.

בהארלי הבינו שהם חייבים להציע גם אופציות זולות יותר, שיקסמו לקהלים צעירים יותר ובעיקר גדולים יותר, ויחד עם תהליך המיתוג מחדש בא לעולם גם הדגם השני של המותג הצעיר – הדל-מאר.

כעת, יותר משנה שלמה מאז נחשף לראשונה, מגיעות יחידות ראשונות של הדל-מאר ללקוחות בארה"ב. אופנועי הדל-מאר הראשונים משתייכים לסדרת ההשקה, שמונה כ-100 יחידות ונמכרה תוך 18 דקות בלבד מרגע שנפתחה ההרשמה בחודש מאי של השנה שעברה.

גרסת ההשקה של האופנוע החשמלי הארלי דיווידסון דל מאר

ההפרש בטווח הרכיבה (העירוני) בין שני הדגמים עומדים על כ-50 ק"מ – ה-One עם טווח רכיבה של כ-233 ק"מ והדל-מאר עם טווח של כ-180 ק"מ, בדגש על טווח עירוני – מי שהתנסה אי פעם ברכיבה על אופנוע חשמלי יודע שבכביש המהיר הסוללה "נאכלת" בקצב מהיר ביותר.

טווח רכיבה בין עירוני שכנראה יורד בצורה משמעותית עד לרמה שקרובה להרמה של סימן שאלה – האם זה בכלל שימושי? טעינה "מהירה" של כמעט שעה וחצי, ללא סוללה נשלפת מה שמחייב גישה של האופנוע לחשמל – כשמביטים בנתונים של הדל-מאר, דגם חדש מבית אחד מיצרניות הדו-גלגלי המובילות והוותיקות בעולם, ואנחנו אומרים את זה בצער, אפשר להבין למה תעשיית הדו-גלגלי החשמלי מדשדשת. נכון להיום, מה שיש לרוב דגמי הדו-גלגלי החשמלי להציע זה עלויות אחזקה נמוכות (שזה מבורך אבל אופנועים הם גם ככה זולים לאחזקה) והטבות בביטוח בחלק מהדגמים – וזה לא תמיד מספיק כדי להצדיק רכישה של דו"ג חשמלי על פני דו"ג לא חשמלי.

היינו רוצים להגיד גם שהמחיר זול – אז נכון, הדל-מאר הוא לא יקר אבל עם תג מחיר של החל מ-15,500 דולר לפני מיסים ושאר ירקות, הוא לא הכי מתאים להמונים ולרוכבים חדשים או צעירים.

חשוב להדגיש – אנחנו מגזין שמתעסק בתחבורה חשמלית, ואנחנו עושים כל מה שביכולתנו לטובת קידום התחבורה החשמלית – אבל חייבים לומר את האמת בצורה הכי ישירה, אובייקטיבית ואמיתית – בשונה מענף המכוניות החשמלית שמתפוצץ כל יום לרמה אחרת, שוק הדו"ג החשמלי, ובעיקר שוק האופנועים, עדיין מדשדש ולא נראה שיש יצרנית אחת שהצליחה לפצח את השיטה שתגרום לכמות גדולה של רוכבים לעבור מהדו"ג בעירה פנימית שלהם לדו"ג חשמלי.

מי שרוצה לקבל קצת מושג על החוויה שבבעלות על אופנוע חשמלי בכלל ועל הדל-מאר של LiveWire בפרט, מוזמן ללחוץ כאן.

מאמרים נוספים

3 תגובות

  1. אתם ממש לא מבינים באופנועים. זולים לאחזקה? לא בארץ ולא בעולם. אצלנו אפילו קטנועים לא ממש זולים לאחזקה אז בוודאי אופנועים גדולי נפח…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button