fbpx

דגם חדש למותג LiveWire (הארלי דווידסון): הכירו את הדל-מאר

האופנוע החשמלי בנוי על הפלטפורמה החדשה של היצרן האמריקני ומציע הספק של 80 כ"ס וטווח רכיבה עירוני של כ-160 ק"מ, אך ללא טעינה מהירה.

ממש לפני כמה חודשים בודדים, סיפרנו לכם כאן על הפלטפורמה החדשה לאופנועים חשמליים עליה עובדים בהארלי דוידסון, Arrow שמה. מה שייחודי בפלטפורמה זו, זו העובדה שהסוללה משמשת כגורם נושא העומס העיקרי באופנוע, אליה יחוברו כל הרכיבים החיוניים – ובתוך כך המנוע, האלקטרוניקה, מערכת הקירור, ההיגוי, המתלים והזרוע האחורית.

כיום מקובל לבנות את הסוללה אל תוך שלדת הכלי ו-LiveWire רוצים לשנות את זה ולהפוך את הסוללה לשלדה.

באותה ידיעה סיפרנו לכם גם על הדגם הראשון שיבנה על פלטפורמה זו, אופנוע 'פלאט טראק' עירוני שנקרא דל-מאר (Del Mar) וכעת אנחנו מקבלים תמונות רשמיות ראשונות שלו, ואת הפרטים המלאים על הביצועים, טווח הרכיבה והספקי הטעינה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הדל מאר לא צפוי להגיע לשווקים לפני אמצע 2023, אבל בהארלי כבר הבטיחו שמהדורה "מוגבלת" של כ-100 יחידות תוצע לציבור עוד לפני, במחיר של קצת פחות מ-18,000 דולרים. הדל מאר ה"רגיל" צפוי לעלות כ-15,000 דולר, אך זוהי הערכה בלבד, ומחיר זה עוד יכול להשתנות – מחירו של הדגם הבכיר של מותג LiveWire של הארלי, ה-ONE, עומד נכון להיום על כ-30,000 דולרים לפני הטבות מס.

עם תג מחיר כזה, ה-ONE הוא הרבה דברים, אבל ממש לא אופנוע להמונים, ובהארלי צריכים כלי שיכול להמכר בכמויות גדולות – וזה העתיד שהחברה ממילווקי מאחלת לדל מאר שלה.

הדל מאר, חלש מעט מה-ONE, מצויד במנוע חשמלי המפיק הספק של כ-80 כ"ס. טווח הרכיבה העירוני עומד על כ-160 ק"מ, וצפוי לרדת בצורה משמעותית כאשר יוצאים לרכיבה מחוץ לעיר. טעינה מהירה אין וחבל, מצד שני, מדובר בסוללה קטנה מאלו שבמכוניות חשמליות, כך שזמן הטעינה צפוי לעמוד על כמה שעות בודדות בלבד.

אופנוע חשמלי מבית הארלי דיוויסון LiveWire דל מאר

משקלו של הדל מאר עומד על כ-190 ק"ג – קל מעט יותר מה-ONE. יש לו בולם קדמי הפוך, מסכה קדמית צנועה, וצג עם GPS מובנה כולל התאמה לעדכונים "דרך האוויר".

הדל מאר הוא אופנוע אמריקני "טהור" – כ-50% ממנו מורכבים במפעל של הארלי במילווקי ו-50% הנותרים במפעל בפנסילבניה – הארלי חתומה על הסכם שיתוף פעולה עם קימקו הטאיוונית, ולא מן הנמנע שנראה את הדל מאר גם בגרסאות אסיאתיות, שיעלו פחות מ-15,000 דולר, ימכרו בכמויות, ויכניסו הרבה כסף לכיס של הארלי.

עכשיו, כשהדל מאר הוצג בצורה רשמית, עוברים בהארלי לעבוד על הדבר הבא – ה-S3, אופנוע עירוני עם ביצועים בסיסיים לחלוטין, שאמור להיות עוד יותר זול מהדל מאר.

הארליסטים בכל רחבי העולם סוטרים לעצמם כדי לבדוק שהם לא חולמים – מי היה מאמין שהעתיד של מותג הכי 'אמריקנה', שמזוהה עם אופנועים גדולים ומנועים מטרטרים עם מומנט שלא היה מבייש טרקטור ג'ון דיר, יהיה באופנועים עירוניים-חשמליים-קטנים?!

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button