fbpx

סיכום חוויה תערוכת Electrify Expo

תערוכת Electrify Expo מדלגת במשך כמה חודשים בין מדינות שונות בארה"ב, יצאנו לנו לבקר בזו שהתקיימה בלונג איילנד בניו יורק.

תערוכות המוקדשות לרכב חשמלי בלבד החלו להיות פופולאריות בעולם. לאחרונה יצא לנו להיות ב-Electrify Expo שנערכה בלונג איילנד, ניו יורק.

תערוכת Electrify Expo היא לא עוד תערוכת רכב סטנדרטית כמו שהתרגלנו להכיר מעולם מנועי הבעירה הפנימית, זה אירוע שמזמין את המתעניינים להסתכל, אבל גם לגעת וממש לנהוג או לרכב על רכבים וכלים חשמליים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בתערוכה שבה השתתפנו היה אפשר לנהוג או לרכב על לא מעט מדגמי המכוניות, האופנועים, הקטנועים, והאופניים חשמליים שהוצגו שם, וזה בהחלט קונספט מרענן.

‍Electrify Expo

״Electrify Expo נוצרה כדי להאיץ את אימוץ מוצרי הניידות האלקטרונית (e-mobility) על ידי אספקת פלטפורמה חווייתית המאפשרת מספר גבוה של חוויות נסיעה הדגמה מרגשות עם המותגים המובילים בעולם ומוצרים מחושמלים.״ כך נכתב באתר התערוכה ונראה שזה בהחלט תיאור מדויק למה שקורה בשטח.

״אנו מאמינים כי חוויות מעשיות משכנעות הן הדרך הטובה ביותר לחנך ולרגש את הצרכנים לגבי עתיד שכולו חשמל, ולכן אנו שואפים לספק אירועים משמעותיים המציעים את ההזדמנויות הללו לחקור ולהדגים מוצרים בדרכים ייחודיות״.

ואכן, מעבר לפלטפורמה שמאפשרת ליצרנים השונים להשוויץ במרכולתם, תערוכת Electrify Expo נועדה להנגיש את פתרונות התחבורה החשמליים לקהל הרחב ולדחוף אותו לשימוש בהם תוך כדי דגש על חשיפה חוויתית.

במהלך התערוכה, ראינו לא מעט אנשים שממש באו להתעניין לגבי רכישת רכב חשמלי – בין אם מדובר על קיה, ב.מ.וו או פולסטאר 2 (שנחתה השבוע בישראל), או אחד ממותגי הדו-גלגלי החשמליים הרבים שלקחו חלק בתערוכה.

ואם כבר מותגים, בואו נדבר רגע על מי שלא היה שם: טסלה (הדגמים שתראו בתמונות שייכים לסדנאות שמציעות שירותים או מוצרים כאלו או אחרים), ריביאן, פורד, יונדאי , זירו, ועוד מספר מותגים.

כל אלו לא לקחו חלק בהפנינג היפה הזה והעדרותם בהחלט הורגשה. לא ברור מדוע לא ראינו את הנוכחות שלהם באירוע כה חשוב לקידום התחבורה החשמלית, במקום מרכזי כמו לונג איילנד, חצי שעה נסיעה בלבד מהעיר ניו יורק.

חבל.

את השעות הראשונות הקדשנו למעבר בין המוצגים השונים, והיה לא מעט מה לראות

פגשנו מקרוב את האופנועים החשמליים המגניבים של ONYX, HUCK ו-UBCO, את ה-LiveWire של הארלי דוידסון, את הקטנועים של ניו אותם אנו מכירים היטב מרכיבות המבחן שערכנו כאן בישראל.

התרשמנו מעשרות דגמים של אופניים וקורקינטים חשמליים מכל מיני סוגים ומינים, מהטנדר החשמלי של Pickman שניתן לעיצוב והתאמה אישית, מהתלת-גלגלי החשמלי של ARCIMOTO, הכלי החשמלי-תפעולי של חברת GEM שנמצאת בבעלות פולריס הגדולה, ממנו נמכרו כבר 150 יחידות.

גם מהרכב החשמלי של חברת SwinCar שהוא כל כך מוזר (בקטע טוב) שאנחנו אפילו לא יודעים איך להגדיר אותו (ויש לו את אחת ממערכות המתלים הייחודיות בהן נתקלנו) ואפילו אופנוע ים מיניאטורי אישי שעולה 10,000 דולר ומספק שעתיים וחצי של כיף חשמלי על המים.

בגזרת המכוניות זכינו להכיר מקרוב את הקארמה (שצפויה להגיע לישראל ביבוא של חברת מטרו-מוטור) ותשמעו – מדובר בחתיכת רכב מרשים! את ה-EV6 והנירו החשמליים של קיה, את דגמי ב.מ.וו – ה-iX הסופר מרשים, את ה-i4 וה-i7, את הוולוו XC40 Recharge, פולסטאר 2, את דגמי ה-ID.4 של פולקסווגן וגם רכב מרוצים חשמלי עם 4 מנועים שמפיקים הספק של 1000 כ"ס בעל תא נהג עם דשבורד ודלתות מקרבון ששייך ללא אחר מטראביס פסטרנה.

אחרי שסיימנו את פרק ההתרשמות, עברנו למנה העיקרית – רכיבה ונהיגה.

רכבנו על דגם ה-Work Bike של UBCO, יצרנית האופנועים החשמליים מניו זילנד, על ה-RCR של ONXY שמגיע עם צמיגי שטח וגם פדלים למי שמעוניין להכנס קצת לכושר, על דגם ה-Overland של חברת HUCK Cycles ועל ה-K1S של חברת KAASPEED, קורקינט חשמלי עם טווח רכיבה של 60 ק"מ וצמיגים "שמנים" מספיק כך שאפשר לרדת ממנו בלי לשים רגלית.

כל הכלים היו מגניבים והרגישו ממש טוב ולא כמו איזה יציר כלאיים שהורכב בחובבניות. רובם מוגדרים כ-Moped, מה שאומר שאפשר לרכב עליהם גם בלי הצורך להוציא רישיון נהיגה ייעודי לכלי רכב דו-גלגלי, פתרון שיכול "להוריד" לא מעט נהגי מכוניות מהכביש ולהוות פתרון אמיתי לגודש התנועה בערים גדולות.

קינחנו ב-LiveWire – זו אמנם לא הפעם הראשונה שאנו פוגשים את האופנוע החשמלי מבית הארלי דוידסון פנים מול פנים, אבל הפעם הזדמנה לנו גם האפשרות לקחת אותו לסיבוב.

הסיבוב היה קצר, Around the Block כמו שאומרים, ולא מספיק בשום אופן כדי לכתוב חוות דעת מקיפה אבל תובנה אחת כן יש לנו:

האופנוע הזה מהיר בקטע אחר, ובמצב ספורט הוא אפילו הצליח להפחיד אותנו קצת.

מהדו עברנו ל-4 גלגליים, ולסיבוב ראשון EVER על הקיה EV6. כמו אחיה התאום, האיוניק 5, גם הקיה לא מאכזבת. היא מרגישה מרווחת במיוחד ואיכותית מאד, במיוחד ברמת הגימור GT עליה נהגנו. 

בטוח שהיא תהפוך חיש מהר ללהיט מכירות ישראלי לכשתגיע ארצה.

נסיעות המבחן לא הפסיקו לרגע, אנשים רק רצו לחוות כמה שיותר את הרכבים החשמליים ואנחנו תהינו אם האחרונים הולכים לטעינה באמצע היום או שהם יכולים לעמוד בסיבובים רצופים משעה 10:00 בבוקר ועד 17:00 בערב… לנציג שליווה את נסיעות המבחן לא הייתה תשובה בשבילנו.

נפרדנו לשלום מהקיה EV6 GT המרשימה בצבע לבן פנינה ועלינו כמה שלבים למעלה ותוספת של כמה עשרות אלפי דולרים – אחרי המתנה של כמה עשרות דקות בתור, התיישבנו מאחורי ההגה (הסופר מגניב יש לציין) של ה-iX, ה-SUV החשמלי המפואר של ב.מ.וו.

פאר היצירה החשמלית זה לא תואר מפוצץ מידי ל-iX והוא בהחלט מגיע לו – הרכב הזה זועק יוקרה מכל פינה – החל מהמושבים, דרך בורר המצבים ועד לכפתורי כיוונון המושבים שעשוים קריסטל. במחיר של החל מ-559,000 שקלים בישראל, הוא בהחלט לא מיועד לכל אחד.

אבל הפיצ'ר שבגללו באמת היינו קונים את הרכב הזה הוא הפעלה של מערכת השמע במסך המולטימדיה ללא מגע יד – ללא ספק אחד הדברים הכי מגניבים שיצא לנו לנסות.

לסיכום 

תערוכת Electrify Expo היא בהחלט אחד האירועים המהנים והמרעננים שלקחנו בהם חלק וחוץ ממשולש פיצה ב-5 דולר (ואחרי יום שלם של התרוצצויות צריך לפחות 2), אין לנו הרבה תלונות.

הזמן טס והיום נגמר לנו מהר מידי – אם במקרה יוצא לכם להיות במיאמי בין ה-8-9 לאוקטובר או ביוסטון, טקסס בין ה-11-13 לנובמבר, אנחנו בהחלט ממליצים לכם לקפוץ! וליומיים שלמים!

כרטיס הכניסה לתערוכת Electrify Expo עולה בסך הכל 25 דולר, והוא מקנה זכות לנהיגה \ רכיבה בכל כלי הרכב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button