fbpx

המשלוחים של ההאמר החשמלי יוצאים לדרך

ג׳נרל מוטורס תתחיל החודש במשלוחים של גרסת ההשקה של ההאמר החשמלי, שצפוי לטווח נסיעה של יותר מחמש מאות קילומטר לטעינה. ההאמר החשמלי זכה לשיא של הזמנות אחרי נסיעת מבחן מהנשיא ביידן.

המשלוחים של גרסת ההשקה של האמר החשמלי (Hummer EV Edition 1) צפויים להתחיל בימים עד שבועות הקרובים. GMC, חברת הבת של ג׳נרל מוטורס שאחראית לזולל הדלק שנולד מחדש כחשמלי הודיעה כי בכוונתה להתחיל במשלוחים בדצמבר 2021.

אמנם, ובאופן מעט מפתיע, האמר החשמלי לא קיבל דירוג טווח רשמי מה-EPA, בג׳נרל מוטורס טוענים כי הוא יאפשר טווח נסיעה של 522 קילומטר (כ-330 מייל) לטעינה. לפי דאנקן אלדרד, סגן הנשיא העולמי של ביואיק ו-GMC, כ-125 אלף איש כבר הביעו עניין בהאמר החשמלי, כשבערך חצי מהם שילמו ׳דמי רצינות׳ בסך מאה דולר.

עם זאת, נראה שהמזמינים המוקדמים רוצים את הרכב מהר ככל הניתן: ארבעה מכל חמישה מזמינים הזמינו את Edition 1, הגרסה הראשונה שתימסר ללקוחות וגם היקרה שבהן, עם תג מחיר של יותר מ-350 אלף ש״ח. בהמשך צפויה GMC להשיק ולמסור דגמים זולים יותר, עד למחיר של כרבע מיליון ש״ח (80 אלף דולר) לגרסת EV2 שתצא ב-2024.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מעניין לראות כמה יצליח ההאמר החשמלי לתפוס, כשכרגע הוא הטנדר החשמלי היקר ביותר המוצע בשוק: R1T של ריביאן זול בשליש לפחות והגרסאות הזולות ביותר של הסייברטראק ושל F150 לייטנינג, שיגיעו אלינו (בעזרת המאסק) כבר בשנה הבאה – מגיעות לפחות ממחצית המחיר שצפויה ג׳נרל מוטורס להצמיד להאמר בשנת 2024. בכל אופן, נראה שלפחות חמישים אלף נהגים בארה״ב יתחילו לנהוג בהאמרים החשמליים הראשונים בקרוב מאד.

לוקחת ת׳זמן, אבל מנצחת

האמר חשמלי של GMC בשטח מבט מקדמת הרכב

למרות שאנחנו שמחים ולהוטים לראות כמה שיותר רכבים חשמליים, מכמה שיותר סוגים, כמה שיותר מהר, ג׳נרל מוטורס מתכננת תנועה הרבה יותר איטית בהכנסה של האמר החשמלי לשוק.

הכניסה של האמר החשמלי מתוכננת להתבצע בארבעה שלבים (בהתאם לארבע רמות גימור וביצועים צפויים) לאורך כמעט שלוש שנים. התכנון המקורי היה להשיק את Edition 1 במהלך סתיו 2021, אז בהתחשב בעלייתו של הנגיף שקרתה מאז הפרסומת הראשונה ההיא בסופר-בול ועד תחילת המשלוחים – נראה שג׳נרל מוטורס די עומדים בזמנים.

ולמרות הקצב האיטי (יש שהיו אומרים מאופק או שקול), יכול להיות שג׳נרל מוטורס היא זו שתהיה בסופו של דבר המנצחת בתחרות הטנדר החשמלי. אמנם ריביאן החלה בייצור סדרתי ובמשלוחים בספטמבר השנה, אך עד כה סיפקה רכבים רק לעובדי החברה – וסביר שהאמר יגיע ללקוחות לפני R1T, מה שישים את ג׳נרל מוטורס צעד אחד (או יותר) לפני ריביאן.

ההאמרים החשמליים הראשונים צפויים לצאת מהמפעל כבר בימים הקרובים, כך שבהתאם לסדרי העדיפויות של ג׳נרל מוטורס, יכול להיות שנראה פרסומים של האמרים חשמליים במרחבים הציבוריים לפני שנראה את הרכבים של ריביאן ברחבי ארה״ב. כך או אחרת, משמח ומסקרן לראות את התחרות הזו מגיעה לשלב הביצועים.

באישור הנשיא

האמר חשמלי של GMC בשטח מבט מקדמת הרכב

במהלך החודש זכה ההאמר החשמלי (כמו גם F-150 החשמלי) לנסיעת מבחן מהנהג החזק בעולם. הנשיא ביידן ביקר בדטרויט והעניק לג׳נרל מוטורס רוח גבית לכיוון החשמלי אליו הולכת, ועזר להפוך את נובמבר לחודש עם שיא ההזמנות המוקדמות להאמר החשמלי.

לפי אלדרד, ההאמר החשמלי, בממשקל של 4.5 טונות (פי שניים מסיארה בגודל מלא!), יסווג כרכב עבודה במשקל כבד. המנוע שהוצמד להאמר הוא בעל אלף כוחות סוס, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש בשלוש שניות. הוא מסוגל לגרור עד 3.8 טונות ולהעמיד עליו עוד יותר מחצי טון של משקל.

מוקדם יותר השנה הודיעה ג׳נרל מוטורס כי בכוונה למכור רק רכבים חשמליים החל משנת 2035, כשתוך ארבע שנים חברת הענק מתכננת להביא לשוק כשלושים דגמים חשמליים חדשים. במקביל, החברה החלה בהשקעה מאסיבית בייצור סוללות באופן עצמאי – סוללות האולטיום, שלדברי החברה יהיו זולות ב-40 אחוזים מהסוללות שמניעות את שברולט בולט החשמלית, אחד הרכבים החשמליים הראשונים שהחברה ייצרה בגלגול החשמלי הנוכחי.

כמו כן, ג׳נרל מוטורס החלה בשיתוף פעולה עם חברת EVgo להרחבת תשתית הטעינה של רכביה, וצפויה להקים בין 3000 ל-7000 עמדות טעינה חדשות ברחבי צפון אמריקה בשנים הקרובות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button