fbpx

ג׳נרל מוטורס מתחילה במשלוחים של האמר החשמלי

כבד מדי בשביל ה-EPA אך חזק מספיק בשביל הצבא – רכב העל שמסמל את העידן החדש של ג׳נרל מוטורס מתחיל להתגלגל החוצה מהמפעל.

כמעט שנתיים מאז פרסומת הסופרבול בכיכובו של לברון ג׳יימס וארבעה עשר חודשים אחרי שהחלו ההזמנות המוקדמות, ג׳נרל מוטורס החלה במשלוחים של הגרסה החשמלית של ההאמר – רכב העל שלה שנועד להוביל את העידן החשמלי בחברה, ומתמקם במקום השני בטבלת הטנדרים החשמליים שמגיעים לייצור באמריקה. התחרות, כך נראה, מגיעה לשלביה המרכזיים.

עם טווח של יותר מחמש מאות קילומטר לטעינה (בזכות משקלו האדיר, האמר נופל מחוץ לקטגוריות בדיקת הביצועים של הרשות האמריקאית להגנת הסביבה, כך שעלינו להסתמך על הנתונים שפרסמה החברה) ומחיר התחלתי של 108 אלף דולר (380 אלף ש״ח), גרסת ההשקה של ההאמר מצליחה להציב תחרות לטנדר החשמלי של ריביאן, שהחל להימסר ללקוחות לפני כחודשיים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בהודעה לתקשורת התייחסה ג׳נרל מוטורס לא רק לתחילת המשלוחים, אלא גם לתחילת השימוש בסוללות האולטיום, שמעניקות לחברה יתרון משמעותי באגירת האנרגיה ברכביה: ״ההאמר החשמלי 2022 הראשון הורכב בפקטורי ZERO (אתר הרכבים החשמליים של ג׳נרל מוטורס), ומשלוחים ללקוחות יחלו כעת. רכב העל המהפכי של GMC מציג את הראשון מבין רכבים רבים מבוססי סוללת האולטיום שיופקו כחלק מהתכנית של ג׳נרל מוטורס לעתיד חשמלי״

מאז שהציגה את היכולות המיועדות לרכב, זכתה ג׳נרל מוטורס ללא מעט ביקורת על הביצועים הצפויים ביחס למה שהציגו המתחרות, אך לאחר שצופפה את לוח הזמנים והצליחה לעמוד בו, קשה שלא להתרשם: בסופו של דבר, ריביאן לא הציגה יכולות טובות בהרבה, ובחלק מאתרי הרכב האמריקאים כבר הכריזו על שוויון בין שני הטנדרים החשמליים הראשונים.

בשנתיים הקרובות תאפשר החברה בהדרגה להזמין את הגרסאות הבאות והזולות יותר של ההאמר, עם הנעה פחות מאסיבית (וכמובן טווח נסיעה מוגבל יותר), במחיר שנע סביב רבע מיליון ש״ח. החברה עוד לא פרסמה על כוונותיה למכור את הרכב מחוץ לארה״ב, ובקרוב גם תחל בייצור גרסה צבאית, בתמיכת הפנטגון והממשל האמריקאי.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button