fbpx

טסלה על הכוונת? ג'נרל מוטורס חושפת קונספט לקרוסאובר חשמלי חדש של ביואיק

עם טווח מוצהר של יותר מ-650 ק"מ בטעינה אחת וסוללות ה-Ultium של ג'נרל מוטורס, הקונספט החדש של המותג האמריקאי הוותיק מציע עיצוב בולט וביצועים מרשימים, מה שעשוי להוות איום ישיר על טסלה. יותר מ-20 שנה מאז שירד מפס הייצור, מחזירה ביואיק את השם אלקטרה לחיים

בג'נרל מוטורס חושפים דגם קונספט לקרוסאובר חשמלי חדש תחת המותג ביואיק, שעונה לשם אלקטרה. אם השם הזה נשמע לכם מוכר – אתם לא טועים. לביואיק כבר היה אלקטרה שיוצר בין השנים 1959 – 1990 במגוון תצורות ודגמים. אך אין ספק שמעבר לשם, וכפי שניתן להתרשם מהתמונות, בין דגמי האלקטרה בעלי מנועי הבעירה הפנימית לקונספט החשמלי שמוצג כאן – אין ולו קשר דקיק. 

השפה העיצובית של האלקטרה החשמלי ממצבת אותו איפשהו בין סטיישן גבוה לקרוסאובר נמוך, ויחד עם טווח נסיעה משוער של כ-660 ק"מ, קרוב לוודאי שבמרכז הכוונת שלו נמצא המודל S של טסלה, שמציע טווח נסיעה מוצהר של 645 קילומטרים. 

הביואיק אלקטרה החשמלי מתבסס בין השאר על סוללות ה-Ultium, שפותחו על ידי ג׳נרל מוטורס כדי לשמש פלטפורמה למספר דגמי רכבים, בין השאר בקאדילק ליריק, בצמד דגמים חשמליים של הונדה שאמורים לצאת לשוק ב-2024 וגם בהאמר החשמלי הסופר מסקרן, שהשקתו נדחתה לאחרונה עקב משבר הקורונה שפוקד את העולם. 

צמד המנועים החשמליים של האלקטרה אמור להוציא הספק של לא פחות מ-583 כ"ס, מה שעלול להעליב לא מעט רכבי ספורט בעלי מנועי בעירה פנימית. 

וחייבים גם כמה מילים על העיצוב

ביואיק אלקטרה EV החשמלית
ביואיק אלקטרה EV החשמלית (תמונה: ביואיק)

גג זכוכית מלא, תאורת LED קדמית עם אפקט תלת מימדי ודלתות "שחף" מקדימה ומאחורה (ואתם חשבתם שמכונית העל שלכם מיוחדת, הא?) מקנות לאלקטרה מראה שלא מהעולם הזה, ואולי זה לא מקרי – לדברי החברים ב-ביואיק, העיצוב של האלקטרה שבוצע על ידי סטודיו משנגחאי, שואב השראה רבה מקפסולות חלל – אלו שאמורות לעזור לאסטרונאוטים לחדור את האטמוספירה ולחזור לכדור הארץ בשלום. 

הקו העיצובי שהשפעות עולם החלל עליו ניכרות, ממשיך גם אל תא הנוסעים: 

הגה מלבני שמתקפל כאשר הוא לא בשימוש, מסך מגע רחב ומעוצב עם כל הפונקציות הנדרשות שמחליף את הדשבורד הקלאסי ומושבים חצי "מרחפים", הם רק חלק מהמאפיינים העיצוביים הייחודיים של האלקטרה החשמלי של ביואיק. 

כיאה לרכב חשמלי חדשני, האלקטרה עמוס במיטב הטכנולוגיה העדכנית – הוא מצויד בתוכנת eConnect, שכוללת את טכנולוגיית Over-the-Air Updates, שמאפשרת לרכב לקבל גרסאות תוכנה חדשות, שדרוגים ועדכונים בצורה אלחוטית.

אחת התכונות החשובות של טכנולוגיית ה-OTA, היא היכולת של מקור אחד ("המנהל" לצורך העניין) לשלוח עדכון למשתמשים מרובים בו זמנית – בלי שהם יוכלו לסרב או לבטל אותו – כולנו מבינים את הערך הגדול שיש להטמעה של טכנולוגיה כזו בדגם של רכב שאמור להימכר במאות, אלפים ואולי אף יותר… 

כמו כן, האלקטרה יודע לספק לנהג ולנוסעים מידע חשוב על מאפייני הנסיעות, מצב המערכות החשמליות של הרכב ועוד. עוזר וירטואלי עם יכולות בינה מלאכותית מאפשר למשתמשים לבצע פעולות באמצעות פקודות קוליות – כך שניתן לדוגמה להפעיל את המזגן ללא מגע יד. 

חובבי גאדג'טים?

הדבר הבא הוא בשבילכם. ביואיק רמזה שעם האלקטרה יגיע סקייטבורד בעיצוב חללי תואם שמוסתר בפגוש האחורי, ויוכל לשמש את בעל הרכב להגעה ליעדו במקרה שלא נמצאה חנייה קרובה. אנחנו חושבים על עיר ישראלית אחת שהסידור הזה יכול להתאים לה במיוחד…

האלקטרה מצטרף לדגמים חשמליים נוספים מבית ביואיק שאמורים להגיע בשנים הקרובות, כשאין ספק לאיזה כיוון צועד המותג האמריקני הוותיק בפרט ואחד מיצרני הרכב הגדולים, ג'נרל מוטורס, בכלל. 

תמונות כתבה: ביואיק

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button