קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, יחד עם ממשלת גרמניה ויצרני הרכב הגרמניים, החליטו להגדיל את התמריצים לרכבים חשמליים במטרה להוזיל את מחירם ולהאיץ את המעבר אליהם, הרחק ממנועי הבעירה. ההחלטה מעוגנת בהסכם משותף אחרי שנעשה משא ומתן בין כל הצדדים, כולל ספקי חלקים, איגודי עובדים והמנהלים של פולקסווגן, ב.מ.וו ודיימלר. נוהל התמריצים החדש יחל בחודש הנוכחי ויימשך עד לשנת 2025.
התמריץ שהוא בעצם "בונוס סביבתי", יינתן על כל רכב חשמלי לפי עלותו. רכב חשמלי שהעלות שלו היא עד ארבעים אלף אירו, יקבל תמריץ ממשלתי בסכום של עד ששת אלפים אירו לרכב, כשאת השאר יכסו יצרניות הרכב. רכבים חשמליים שעלותם היא בין ארבעים לשישים אלף אירו, יקבלו תמריץ של חמשת אלפים אירו אולם רכבים שעלותם היא מעל שישים אלף אירו כבר לא יהיו זכאים לאף תמריץ נכון לעכשיו.
בנוסף, רכבים היברידיים שהם גם בטווח העלות הנמוכה, יכנסו גם הם לתוכנית ויקבלו תמריץ של ארבעת אלפים וחמש מאות אירו לרכב.
גרמניה ששמה לעצמה את הרכבים החשמליים כיעד, מנסה להדביק את הפער עם נורווגיה בהובלה של מכירת רכבים חשמליים באירופה, כשהשנה נמכרו בגרמניה כחמישים ושלושה אלף רכבים כאלה. הדובר של הקנצלרית מרקל אמר שזה יהיה אפשרי לסבסד בין שש מאות חמישים לשבע מאות אלף רכבים חשמליים.
אנגלה מרקל הודיעה על מדיניות התמריצים החדשה יום אחרי ביקורה במפעל לייצור רכבים חשמליים של פולקסווגן בזויקאו (Zwickau) במזרח גרמניה, שם מתחיל ייצור של הרכב מדגם ID.3 שלה. המדיניות של מרקל והממשלה הגרמנית בכלל, היא לטווח של השנים הבאות כשהחזון הגרמני במסגרת ההגנה על האקלים, הוא להגיע לעשרה מיליון רכבים חשמליים בגרמניה עד שנת 2030, שזו מטרה קצת שאפתנית גם עם תמריצים נדיבים, כך טוענים מומחי תעבורה.
על פי המכון לחקר התחבורה בגרמניה, מספר הרכבים החשמליים עד שנת 2030 יכול להגיע לכחמישה מיליון, כאשר כבר עתה ישנם ברחבי גרמניה כארבע מאות ועשרים אלף רכבים כאלה, כולל רכבים היברידיים וכל זאת מתוך ארבעים ושבעה מיליון רכבים מכל הסוגים בכל גרמניה.
חוץ מקידום הרכבים החשמליים, הממשלה הגרמנית פועלת גם להגברה של מספר תחנות הטעינה החשמליות שיהיו פתוחות לציבור. הקנצלרית מרקל טוענת שגרמניה זקוקה למיליון תחנות טעינה והאיצה ביצרניות הרכב וחברות ציבוריות לתרום את חלקן לטובת הקמת התשתיות לכך. בתור התחלה, המטרה היא להגיע לכמות של כחמישים אלף תחנות טעינה בתוך שנתיים, כשיצרניות הרכב יעזרו במימון של כחמש עשרה אלף תחנות כאלה עד לשנת 2022. חברת ב.מ.וו הודיעה שהיא תקים ארבעת אלפים ומאה תחנות טעינה ברחבי גרמניה עד שנת 2021, כאשר כמחצית מהתחנות יהיו פתוחות לציבור הרחב ולא רק ללקוחות החברה.
אם מסתכלים על ההשלכות של התמריצים הללו על מחירי הרכבים, אפשר לראות למשל שהרכב החדש של פולקסווגן, ה- ID.3, יעלה בין עשרים וארבעה לעשרים וחמישה אלף אירו. זו הפחתה משמעותית לצרכן כאשר מחירו הרשמי של הרכב לפני ההנחה הוא שלושים אלף אירו. טווח מחירים כזה לרכב חשמלי, הופך אותו לתחרותי עם רכבים ממונעי דלקים ואטרקטיבי יותר לקהל הקונים וזו השאיפה של גרמניה ויצרניות הרכב.