fbpx

הפנקס פתוח: הטנדר החשמלי של ג'ילי זמין לרכישה

יצרנית הרכב הסינית הודיעה כי היא החלה לקבל הזמנות מוקדמות ל-RD6, שמשווק תחת מותג רדאר.

בסין, תרגעו, לא בארץ, עדיין…

סגמנט הטנדרים החשמליים מתחמם, עם ההודעה של ג'ילי שהיא פותחת את פנקס ההזמנות המוקדמות ל-RD6, הטנדר החשמלי שלה שמשווק תחת מותג רדאר. חשיפתו הראשונה של הטנדר החשמלי, בשנת 2022, היוותה למעשה את השקת המותג עצמו, אז הבטיחו בג'ילי עוד רכבי פנאי חשמליים ואפילו טרקטורונים חשמליים אבל נכון לכתיבת שורות אלו, אנחנו עדיין מחכים.

הפעילות של קבוצת הרכב של ג'ילי מתבצעת בכמה וכמה גזרות – גם רכבים שמשווקים תחת השם ג'ילי, גם מותגים סיניים "עצמאיים" מוכרים יותר כמו זיקר וג'יאומטרי ומוכרים פחות כמו רדאר, ובנוסף לכך בעלות על מותגים ותיקים ומוכרים כמו וולוו, לוטוס ועוד.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כשנחשף, הבטיחו בג'ילי שה-RD6, שעושה שימוש בפלטפורמת ה-SEA של ג'ילי שנמצאת בשימוש גם בדגמים החשמליים של מותג זיקר, יציע תג מחיר אטרקטיבי במיוחד – פחות מ-25,000 דולר לגרסת ההנעה אחורית עם מנוע בהספק של 200 קילוואט (270 כ"ס) שמגיעה עם סוללה בנפח של 63 קוט"ש ומציעה טווח נסיעה של כ-400 ק"מ על פי תקן CLTC הסיני.

המחיר הרשמי עדיין לא פורסם, אבל במידה והוא אכן יהיה נמוך מ-25,000 דולרים, אין ספק כי מדובר ב"שובר-שוק" של ממש. למרות שעברו שנתיים, הפרטים לגבי ה-RD6 נשארו די זהים ללא שינויים משמעותיים, כך שיש תקווה.

טנדר חשמלי מבית ג׳ילי רדאר RD6

לגרסת הבסיס של ה-RD6 עם סוללת ה-63 קוט"ש צפויות להצטרף עוד שתי גרסאות הנעה אחורית, כולן עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של 270 כ"ס: אחת עם סוללה בנפח של 86 קוט"ש וטווח נסיעה של 550 ק"מ ואחת עם סוללה בנפח של 100 קוט"ש עם טווח צפוי של 630 קוט"ש – כאמור, מדובר בנתונים שנמדדו על פי תקן CLTC הסיני. 

בג'ילי מתכננים להציג גם גרסת הנעה כפולה של הטנדר החשמלי של מותג רדאר, שיתכן ויציע נתונים זהים ל-001 פרפורמנס של זיקר: הספק של 400 קילוואט (536 כ"ס), כמעט 70 קג"מ, סוללה בנפח של 100 קוט"ש וטווח נסיעה של מעל ל-500 ק"מ.

כל גרסאות ה-RD6 מציעות מימדים זהים – אורך של 5,260 מ"מ, רוחב של 1,900 מ"מ, גובה של 1,880 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,120 מ"מ וגם מידות הארגז נותרות זהות – אורך של 1,525 מ"מ, רוחב של 1,450 מ"מ, עומק של 540 מ"מ ו-1,200 ליטרים של שטחי אחסנה.

טנדר חשמלי של ג׳ילי

צמד המנועים החשמליים מאפשרים לגרסת ה-4WD של הרדאר RD6 לשאת משקל מקסימלי של 865 ק"ג, יותר מכפול מ-430 שגרסאות ההנעה האחורית מסוגלות לשאת. גם יכולת הגרירה משתפרת בגרסת ההנעה הכפולה, מ-2.5 ל-3 טונות.

כל גרסאות ה-RD6 מציעות גם יכולת V2L, שמסוגלת לספק חשמל לכלים ומכשירים בהספק של 6 קילוואט ומציעות שקעי 12,220 ו-380 V בתא המטען. לפי החברה, גרסת ההנעה הכפולה תאפשר להטעין ממנה רכב חשמלי אחר.

לא מתחרה ב-F-150 לייטנינג ולא בטסלה סייברטראק 

כשסגמנט הטנדרים החשמליים עוד היה בחיתוליו, לפני מספר שנים, הייתה נטייה, די צודקת, להשוות כל דגם שיצא לחלוצי הסגמנט, כמו ה-F-150 לייטנינג של פורד והסייברטראק של טסלה.

הימים האלו חלפו, וכיום ההשוואה בין טנדר חשמליים גדולים כמו השניים שהזכרנו למעלה לטנדר חשמלי כמו ה-RD6 היא כבר פחות במקום – ההשוואה בין ה-RD6 של ג'ילי לטנדר החשמלי של BYD, ללהיילקס החשמלי של טויוטה, לדי-מקס החשמלי של איסוזו ולטנדר חשמלי של פורד במימדים דומים לדגם המאבריק שלה, תהיה הרבה יותר מתאימה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button