
איסוזו פועלת כבר מעל ל-100 שנה ולמרות זאת היא מעולם לא הציגה רכב חשמלי מתוצרתה, למעט משאית חשמלי – ה-NRR EV, שמשווקת עם סוללות ב-4 נפחים שונים, 60, 100, 140 ו-180 קוט"ש, עם טווח נסיעה שנע בין 60 ל-130 ק"מ די מביכים לסוללה הקטנה ועד ל-380 ק"מ ויותר כתלות בהעמסה.
הרכב החשמלי מבית המותג, שהוא לא משאית (למרות שקוראים לו Pick-Up Truck), ו"יתחשמל" יהיה, איך לא, הדימקס שלה. הטנדר הפופולרי שהוצג לראשונה בשנת 2002 והפך במהרה ללהיט מכירות, יוצר עד כה בגרסאות דיזל ובתערוכת הרכב של בנקוק הבאה עלינו לטובה, הוא צפוי להיות מוצג בגרסה חשמלית.
איסוזו דימקס חשמלי
האיסוזו דימקס מחליף את מנוע הבעירה הפנימית בצמד מנועים חשמליים, בהספק כולל של 174 כ"ס ומומנט של 33 קג"מ. בגרסת הדיזל, מציע הדימקס הספק של 163 כ"ס ומומנט של 36 קג"מ.
באיסוזו לא מפרסמים את טווח הנסיעה של הדימקס החשמלי אך כן את נפח הבטריה, שעומד על 66.9 קוט"ש. הטנדר החשמלי של פורד, ה-F-150 לייטנינג, מגיע מצויד בסוללה בנפח של 98 קוט"ש ומציע טווח נסיעה של 384 ק"מ, לשם ההשוואה.
על האיסוזו דימקס החשמלי ניתן להעמיס משקל מירבי של טון אחד (1000 ק"ג) ויש לו כושר גרירה של 3.5 טונות.
עיצוב

האיסוזו די-מקס החשמלי נראה זהה לאחיו בעלי מנוע הבעירה הפנימית, ואלמלא פסי הפלסטיק הכחולים והגריל הלא מזוייף והיעדר פקק לתדלוק, קרוב לוודאי שלא היינו מזהים שמדובר ברכב חשמלי.
איסוזו דימקס חשמלי מול דיזל
איסוזו דימקס | חשמלי | דיזל |
---|---|---|
הספק (כ"ס) | 174 | 163 |
מומנט (קג"מ) | 33 | 36 |
כושר העמסה (ק"ג) | 1000 | 1080 |
כושר גרירה (ק"ג) | 3500 | 3500 |
מחיר (ש"ח, דגם דאבל-קבינה) | לא פורסם | מ-262,584 ועד 290,584 |
חברת איסוזו היא לא יצרנית הרכב היפנית היחידה שעובדת על טנדר חשמלי – גם טויוטה, אחת המתחרות הגדולות שלה, עושה בדיוק אותו דבר, כך על פי הדיווחים השונים.
ובאשר לאיסוזו – המחיר של הדימקס החשמלי של איסוזו, שצפוי להיות מוצג גם בגרסה לשוק האירופאי והאוסטרלי לקראת שנת 2025, טרם נחשף.