פורד החלה רשמית בייצור של F150 לייטנינג, הגרסה החשמלית של הטנדר הפופולרי בתולדותיה, במה שהיא מגדירה כמהלך משמעותי ״כמו מודל T״.
זהו אחד הדגמים שזכו לתהודה הגדולה ביותר לקראת המעבר לחשמל, עם עיסוק חדשותי שנמתח כמעט שלוש שנים והתנקז כעת לרגע הזה. המשלוחים צפויים להתחיל כבר בשבוע הבא, ועד כה יוצרו כאלפיים דגמים ראשונים מהמודל החשמלי, כך לפי החברה.
נכון לעכשיו, פורד לא מתכננת לייצר יותר ממאה אלף רכבים בשנה, ורק לפני כמה חודשים הודיעה כי תגדיל את מכסת הייצור השנתית הצפויה (אך לא ידוע אם אכן הרחיבה את פסי הייצור) לאור הביקוש העצום. כבר בימים שלאחר חשיפת הרכב הצטברו למעלה ממאתיים אלף הזמנות לדגם החשמלי, עם מחיר שמתחיל ב-132 אלף ש״ח (40 אלף דולר).
לפי החברה, עד סוף השנה הבאה תוכל להגיע לתפוקה שנתית של 150 אלף טנדרים חשמליים, בזכות הרחבת פסי הייצור – אמנם מדובר על כמעט פי ארבעה מהתכנית המקורית, אך פחות מעשירית מהמכירות שצפויה טסלה להשלים בשנה הקרובה.
ההודעה על תחילת הייצור ועל הרחבת המפעל הגיעו יחד בהודעה הרשמית של החברה: ״ייצור בקנה מידה מלא של F150 לייטנינג מתחיל במרכז טכנולוגיית הרכב רוג (Rouge) שבתוך המרכז ההיסטורי של פורד״.
״היום אנחנו חוגגים את רגע ׳מודל ה-T׳ של המאה ה-21״ אמר ביל פורד, המנהל התפעולי של החברה. ״ה-׳רוג׳ הוא המקום בו פורד שיפרה לכדי שלמות את פס הייצור וההרכבה הנע, מה שמדגיש שאנו עושים היסטוריה שוב. הציפייה המשתלמת ל-F150 לייטנינג היא הזדמנות לתת קרדיט לעבודת המהנדסים והמעצבים שלנו בפורד, ולחברי איגוד עובדי הרכב שבונים את הרכבים הללו בגאווה.״
פורד אמנם לא מתקרבת לנפחי המשלוחים של טסלה, שעדיין מהווה שלושה רבעים משוק הרכב החשמלי אמריקאי, אבל כניסה של טנדר חשמלי טוב, ובפרט אחד מחברה מוכרת שזוכה לאמון הנהגים, היא צעד חיוני בדרכה של אמריקה להפוך לחשמלית.
״המעבר האמיתי של אמריקה לתחבורה חשמלית מתחיל עכשיו״ אמר מנכ״ל החברה ג׳ים פארלי, בלי הרבה צניעות אך כנראה עם הבנה עמוקה של תרבות הרכב האמריקאית. ״ה-F150 לייטנינג הוא רק ההתחלה של השאיפות שלנו לצמיחה ולהובלה ברכבים חשמליים. אנחנו ממשיכים להרחיב את ייצורהרכבים החשמליים שלנו בארה״ב, כולל תחילת ההקמה של בלו-אובל-סיטי (BlueOval City), שתאפשר לנו לעמוד בביקוש הגובר לליין-אפ החשמלי שלנו.״
פורד אמנם נכנסת באיחור משמעותי (מאד) לתחרות החשמלית, אך נראה שהיא נכנסת מיד עם כלים כבדים שעשויים לחולל תפנית בעולם הרכב.אמנם הטנדר החשמלי שלה לא זול (ברגע שעוברים את גרסת הבסיס) אך לכל אחת מגרסאת הטנדר החשמלי שלה יש שוק לא מבוטל באמריקה, והמספרים כבר מדברים בעד עצמם.
השלב הבא עבור פורד, צריך להיות הגדלה מהירה מאד של יכולות הייצור החשמליות שלה, עם הסבה של יותר ויותר מפעלים ברחבי ארה״ב והעולם לחשמליים – ברגע שהיא תפנים עד כמה השוק החשמלי רותח, היא תרצה את היכולת להתמקם בקדמת הבמה.
טסלה שוב מפשלת בענק
כמה רעש היא עשתה על הטנדר שלה וריביאן ופורד כבר מוסרים טנדרים
איך הצלחתם בכתבה כזאת להכניס משפטים כמו – "פחות מעשירית מהמכירות שצפויה טסלה להשלים בשנה הקרובה"
או "פורד אמנם לא מתקרבת לנפחי המשלוחים של טסלה, שעדיין מהווה שלושה רבעים משוק הרכב החשמלי אמריקאי"
יא קנאי לטסלה, די להתעלק על דברים טובים.
למרות שיש לטסלה לאן להשתפר
דווקא מחירים מאוד סבירים יחסית עד שיגיעו למדינה גם באיחור