fbpx

פורד חושפת את האקספלורר החשמלי

בדומה לשאר הדגמים של היצרנית האמריקנית, גם רכב הפנאי-שטח יהפוך בקרוב ל-100% חשמלי - מבוסס על פלטפורמה המוכרת לנו מלא מעט רכבי פנאי חשמליים.

עוד שם ותיק של פורד ש"מתחשמל". אחרי המוסטאנג, הטרנזיט וה-F-150 לייטנינג, שם דגם ותיק נוסף של פורד ינטוש בקרוב את מנועי הבעירה הפנימית ויאמץ את אנרגיית החשמל.

האקספלורר הוא רכב פנאי-שטח שהוצג לראשונה בשנת 1990 כדגם חדש לשנת 1991 בגרסת 4 דלתות ובגרסת "ספורט" 2 דלתות. האקספלורר הראשון הציג מגוון חידושים ושדרוגים שלא נראו באותן שנים בסגמנט (כמו למשל תא נוסעים מרווח שאפשר להסיע ששה נוסעים בוגרים בנוחות), ובתוך זמן קצר הפך רכב הפנאי-שטח לרב מכר של ממש – בשנה הראשונה מכרה פורד 140,509 רכבי אקספלורר דור ראשון, בשנה השנייה קפץ המספר ל-282,837 יחידות שנמכרו ובשנה השלישית פורד כבר הגיעה ל-300,000 רכבי אקספלורר שנמכרו בשנה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כיום, בשנת 2023, 33 שנים אחרי שנחשף בפעם הראשונה, הפורד אקספלורר הוא רכב פנאי-שטח גדול ומפנק, עם 7 מקומות ישיבה וזמין גם בגרסה היברידית עם מנוע גיבוי חשמלי.

יותר מ-3 עשורים "החזיק" רכב הפנאי-שטח של פורד עם מנועי בעירה פנימית, ועתה הגיע הרגע להביט קדימה על עבר עתיד חשמלי, והאמת היא שלא צריך להסתכל יותר מידי רחוק – על פי פורד, האקספלורר החשמלי כבר מוכן ואם לא יקרה משהו לא שגרתי (קורונה 2, מלחמת סין-ארה"ב ועוד) הוא צפוי להגיע לאולמות התצוגה עוד השנה.

פורד אקספלורר החשמלית החדשה שנת 2023 בנסיעה בשטח

האקספלורר החשמלי של פורד מצטרף לשורה של רכבי פנאי חשמליים העושים שימוש בפלטפורמת ה-MEB החשמלית של קבוצת פולקסווגן – בניהם ניתן למצוא את ה-ID.4, האניאק של סקודה, ה-Q4 אי-טרון של אאודי ועוד – שיתוף פעולה שנרקם בין שתי יצרניות הרכב בשנת 2020. 

למרות אופיו האמריקני של האקספלורר, בפורד מייעדים אותו, באופן די מפתיע, דווקא לשוק האירופאי – רכב הפנאי-שטח החשמלי ייוצר במפעל הרכבים החשמליים החדש של פורד בעיר קלן שבגרמניה. ויש עוד סממן לכך שבפורד החליטו לתת קצת תשומת לב ללקוחות האירופאים שלהם – האקספלורר החשמלי יהיה זמין בגרסת 5 מושבים בלבד – בשונה מהאקספלורר הנוכחי שמציע 7 מקומות ישיבה. באמריקה אוהבים ללכת על הכי גדול – באירופה, פחות.

פורד אקספלורר בעמדת טעינה מהירה

כאמור, עדיין לא מדובר בהשקה רשמית של הדגם אלא בחשיפה ראשונה, כך שאין לנו מפרט טכני רשמי שאנחנו יכולים להסתמך עליו – מה שכן הסכימו להגיד בפורד זה שזמן הטעינה יהיה מהיר, מ-10% ל-80% בתוך 25 דקות בלבד – מעל חצי מיליון עמדות טעינה פרוסות בכל רחבי אירופה, עומדות לרשות הלקוחות האירופאים שירכשו את האקספלורר החשמלי.

טווח הנסיעה הרשמי לא פורסם, אבל בהנחה שהאקספלורר החשמלי יקבל את אותה סוללת 77 קוט"ש שנמצאת גם ב-ID.4, אפשר להעריך שטווח הנסיעה יהיה דומה, ואולי אף נמוך במעט, באזור ה-400-480 ק"מ, עם שינויים קלים הנובעים מהעיצוב האירודינמי של הרכב ומשקלו – אלמנטים המשפיעים על טווח הנסיעה.

מבט צד על הפורד אקספלורר החשמלית החדשה

למרות שהן חולקות את אותה הפלטפורמה, מבפנים, האקספלורר החשמלי של פורד שונה לחלוטין מה-ID.4 של פולקסווגן. הראשון מצויד במסך תצוגה בגודל 14.6 אינטש וכולל אפשרות כיוון למעלה ולמטה ויש גם משטח טעינה אלחוטי – כפי שניתן לראות בתמונות. הורים לילדים ודאי ישמחו לשמוע שנפח תא המטען גדול במיוחד, מציע 470 ליטר של אחסון.

סביבת הנהג בפורד אקספלורר 2023 החשמלית

עד עתה, מי שהיה מעוניין ברכב חשמלי מתוצרת פורד היה צריך להיפרד מסכום של בין 63,000 ל-86,000 אירו, טווח המחירים (בגרמניה) של הגרסאות השונות של המאך-אי של פורד. האקספלורר החשמלי, שצפוי להיות מוצע בגרסת הנעה אחורית או הנעה כפולה ובשתי רמות גימור – אקספלורר ואקספלורר פרימיום, ובמחיר התחלתי משוער שצפוי לעמוד על אזור ה-40,000 אירו – יאפשר בוודאי לפורד להגדיל בצורה משמעותית את נפח המכירות של רכבים חשמליים מתוצרתה ביבשת.

ומה לגבי ישראל? אנחנו מקווים שנזכה לראות את הפורד אקספלורר החשמלי עולה על כבישי הארץ.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button