הטרנזיט של פורד קנה לעצמו שם של אחד מהרכבים המסחריים הקשוחים והעמידים ביותר – ובחברה האמריקנית רוצים להבטיח שהמוניטין הזה נשמר – גם בגרסה החשמלית.
במסגרת אתגר שנמשך 12 שבועות ונערך בכמה מדינות במקביל – ארה"ב, גרמניה ובלגיה, ניסו בפורד לדמות 10 שנים של שימוש תובעני ברכב או נסיעה של 240,000 ק"מ – כולל תנאי קור וחום קיצוניים, נסיעה בשבילי עפר ואבנים, חצייה של שלוליות עמוקות ועוד – כשבכל הזמן הזה צוותים טכניים של פורד עוקבים מקרוב, מנתחים בנפרד כל אחד מחלקי הרכב העיקריים – מנוע, סוללה, ומתלים, מסיקים מסקנות, ומשפרים עוד קצת את הרכב המסחרי הפופולרי בגרסתו החשמלית, שאמורה להתחיל להימכר בעוד כמה חודשים ספורים.
המבדקים כללו עבודה בחום של 40 מעלות – שנוצר בעזרת 28 פרוג'קטורים עם נורות 4,000 וואט, נשיאת משקל מלא לגובה של 2,500 מטרים בקור של מינוס 35 מעלות צלזיוס (קר יותר מחורף ממוצע בסיביר).
ועוד.
הטרנזיט החשמלי שהוצג לקראת סוף שנת 2020, אמור להגיע לאולמות התצוגה בתחילת 2022, ויציע טווח נסיעה משתנים (לפי סוג המרכב) כשהטווח המקסימלי אמור לעמוד על כ-200 ק"מ. לפורד, שכבר הודיעה שעד שנת 2030 היא תעבור למכירה של רכבים חשמליים בלבד, יש תוכניות גדולות לגבי העתיד החשמלי שלה. הטרנזיט החשמלי הוא הרכב השני בחשיבותו בעידן החדש של פורד, מיד אחרי ה-F-150 לייטנינג החשמלי שהוצג לאחרונה.