לפני יותר משנה, יצרנית הרכב האמריקנית, פיסקר, חשפה את הפיסקר אושן, רכב הפנאי החשמלי שלה, שבלט בזכות העיצוב המושקע, החדשנות והפיצ'רים המיוחדים. כעת, כעבור יותר משנה הרכב הראשון, מהמהדורה המוגבלת של Ocean One, סוף סוף נמסר ללקוח.
הרכב נמסר על ידי הנריק פיסקר, יושב ראש ומנכ"ל החברה, בכבודו ובעצמו. האירוע התרחש בקופנהגן, דנמרק, במתחם Fisker Center+ החדש. ״אני מאוד נרגש להיות בקופנהגן כדי למסור את פיסקר אושן הראשון״, אמר פיסקר במעמד המסירה.
כאמור, האושן הוא הרכב החשמלי הראשון של החברה מאז פשיטת הרגל ב-2013 של הסטארט אפ Fisker Automotive אותו הוביל הנריק פיסקר, שחזר לעבוד על דגמים חדשים ב-2016, וכך לאחר 4 שנים האושן הגיע לשלב הייצור. ב-2022 הוא הוצג לראשונה בתערוכה בלוס אנג'לס ועורר עניין רב שהוביל גם למעל ל-63,000 הזמנות בנובמבר של אותה שנה.
החברה, שכרגע נראה כי היא עומדת בלוח הזמנים שהציבה לעצמה, מתכננת לייצר 42,400 כלי רכב השנה, כך שבקרוב צפויים רכבים נוספים לצאת למסירה. אולם במעמד ההשקה, ובמחיר התחלתי של 68,999 דולר, יופצו רק 5 אלף יחידות מדגם אושן. כל הרכבים המוזמנים אמורים להגיע ליעדם עד סוף חודש ספטמבר.
הפיסקר אושן מצויד בהנעה כפולה יחד עם גג סולארי, שעל פי החברה מוסיף בין 2,500 ל-3,000 ק"מ בשנה לטווח הנסיעה. לרכב סוללה בשם היפר-טווח (Hyper-Range) בנפח 113 קוט״ש, טווח הנסיעה של הרכב צפוי להיות באיזור ה-560 קילומטרים לפי תקן EPA (תקן שנוטה להיות מדויק יותר מ-WLTP), אך החברה טוענת כי הרכב יכול להגיע לטווח של 707 קילומטרים. נשמע לנו לא סביר בהתחשב בגודל הסוללה וגודל הרכב.
בנוסף לגרסת ה-One, שמחירה יכול להגיע עד ל-76,199 דולר, החברה מציעה שני גרסאות זולות יותר- הראשונה היא אושן אולטרה (Ocean Ultra) שעולה 49,999 דולר, והשניה – אושן ספורט (Ocean Sport) שנמכרת במחיר של 37,499 דולר, אך עם טווח נסיעה של כ-400 קילומטרים.