fbpx

נחשפה הכבאית החשמלית הראשונה

לפני ימים אחדים הוצגה הכבאית החשמלית הראשונה בעיר מנלו-פארק שנמצאת בעמק הסיליקון שבקליפורניה. הכבאית מיוצרת באוסטריה על ידי חברת רוזנבאואר, מחירה הוא כשישה מיליון דולרים ליחידה והתכנון הוא לרכוש כבאית כזו ולצרף אותה לצי הכבאיות הקיים במנלו-פארק עד סוף שנת 2021. החשיפה הנוכחית של הכבאית בקליפורניה היא של אב טיפוס של הכבאית שהושאלה מהיצרן האירופאי על מנת לקדם אותה בארצות הברית.

לדברי היצרנית האוסטרית, הכבאית החשמלית מצוידת במערכת הנעה של שלוש מאות וחמישים קילו-וואט. לא נמסר מה נפח הסוללה שלה, אך נאמר שהיא יכולה לפעול יותר משלושים דקות. הכבאית החשמלית נבחנת בימים אלה על ידי תחנות כיבוי ברחבי אירופה וכבר התקיימה התקשרות בין היצרן האירופאי לבין גורמים בקליפורניה לגבי קליטתה שם. נציגים של רוזנבאואר הציגו טיוטה של חוזה בין הצדדים ומערך הכיבוי של מנלו-פארק יצטרך לתת פיקדון של כמאתיים אלף דולרים כדי לקבל כבאית חשמלית כזו.

יצרנית הכבאית החשמלית, חברת רוזנבאואר, התייחסה לעניין חדשנות הכבאית שלה: "הכבאית בעלת הנדסת אנוש אופטימלית שיכולה להתאים למגוון רחב של דרישות ולפעול באופן אינטואיטיבי. ניידות, איכות הסביבה ואורבניות הם חשובים בכל מה שקשור להגנה על הסביבה ותנועה. הכבאית החשמלית היא ידידותית לסביבה, ניתנת לתמרון ובטוחה."

מפקד מכבי אש האזורי של מנלו-פארק בקליפורניה, הרולד שפלהאומן, התייחס לנושא: "רכבים חשמליים הם לא חדשים- זה רק חדש למערך הכיבוי". בהתייחסו לעניין רכישת הכבאית, אמר שפלהאומן: "כשאני הגעתי לשירות, אמרו לי שמערך הכבאות הוא מאתיים שנים של מסורת, אבל מתעכב על ידי הקידמה. ובכן, אנחנו מעיפים את כל זה. זה לא הגיוני. אנחנו בעמק הסיליקון."

בעוד שמחיר הכבאית החשמלית הוא גבוה ביחס לכבאית המונעת על ידי דיזל – שעלותה היא כמיליון דולר (שישית מהמחיר של הכבאית החשמלית) – הציפייה במערך הכיבוי היא לחיסכון משמעותי בעלויות התפעול שלה בטווח הארוך. כדי לבחון את הדברים מקרוב, שלח מערך הכיבוי בקליפורניה מכונאי משלו ליצרן באוסטריה על מנת לראות אם המנוע של הכבאית החשמלית יכול לעבוד גם עבורם והם בטוחים שכן.

בעניין של כשירות והתאמה לפעילות, נשאלת גם השאלה מה יקרה אם תיגמר הסוללה בזמן קריאת חירום. דבר דומה קרה בקליפורניה כשניידת משטרה חשמלית תוצרת טסלה, נאלצה להפסיק מרדף באמצע בגלל ששכחו להטעין אותה עד הסוף. מפקד מכבי האש הרולד שפלהאומן, התייחס לעניין הזה: "אני לא דואג בקשר לזה ואני אגיד לך למה- כי אנחנו, בשלב התכנון, נדאג שלא יהיה לנו אף כישלון."

ניתן להסביר זאת גם על ידי העובדה שהכבאית החדשה היא אמנם חשמלית, אך יש לה גנרטור שעובד על ידי דיזל כדי לגבות את הסוללה שלה. כך, הכבאית יכולה לעבוד עד כשמונה שעות ואף ניתן לתדלק אותה בזמן אירוע מתמשך ובאופן כזה לשמור על כשירות בשטח.

שפלהאומן הצהיר שהתכנון הכללי הוא לעשות כמה שינויים בכבאית החדשה על מנת להתאים אותה לצרכים של מערך הכיבוי ובתור התחלה, הכבאית תשמש כרכב חילוץ לפני שתשמש לכיבוי שריפות. לדבריו, השורה התחתונה היא שהמנוע החשמלי טוב יותר לסביבה ויש לו פוטנציאל להיות העתיד של מערך הכבאות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button