fbpx

משלוחים ראשונים של טסלה מודל Y באירופה

סוף סוף האירופאים זוכים לדגם הפופולרי של טסלה. עם חודשים ספורים עד שיתחיל הייצור המקומי בברלין, רבים מקווים לראות עליה נוספת בביקוש ובמכירה של רכבים חשמליים. המודל Y צפויה להגיע בקרוב גם לישראל.

אחרי כמה פרסומים ראשונים של חובבי רכב חשמלי ועובדי טסלה, אפשר להכריז שהפלישה לאירופה התחילה רשמית – דגמים ראשונים של טסלה מודל Y הגיעו לנורווגיה ולגרמניה, וכמובן לתיעוד ברשתות החברתיות. אחרי המתנה ממושכת ועיכובים בתחילת הפעילות של המפעל המוקם בברלין, החליטה טסלה לשנות את המדיניות שלה בנוגע לרכב הפנאי החשמלי.

בשנה וחצי שעברה מאז החלו המכירות של מודל Y בארה״ב, ניסתה טסלה לשמור על הרכב במסגרת הייצור המקומי בלבד: למכור בארה״ב רק את הדגמים שיוצרו בקליפורניה, בסין את הדגמים משנגחאי ובאירופה את אלו שייוצרו במפעל בברלין.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

למרות שבסין הצליחה לפעול בקצב מספק ולהתחיל בייצור של מודל Y מקומי, באירופה הייצור נפגע ממספר עיכובים, והחברה החליטה לשנות גישה. במקום לגרום ללקוחות לחכות, בטסלה החליטו לייצא את הרכבים המופקים בסין ולמסור ללקוחות באירופה.

בגל הראשון של הרכבים המובאים מסין לאירופה העבירה טסלה לא פחות משמונת אלפים רכבים מדגם Y. הרכבים הסיניים נחתו לראשונה ביבשת לפני כשלושה שבועות. כעת הם מגיעים ללקוחות הראשונים בגרמניה, הולנד ונורווגיה. לפי החברה, משלוחים למדינות אירופאיות נוספות יתחילו בקרוב.

אירופה היא, בפער, השוק הבשל ביותר לרכבים חשמליים בעולם. הזינוק בביקוש הגיע אחרי הגעת מודל 3 לתחומה, שיחד עם דגמים כמו רנו זואי ורגולציה נשכנית הפך את הרכבים החשמליים למרכיב משמעותי מכלל הרכבים הנמכרים ביבשת. כעת, רוב חברות הרכב הפועלות בה מציעות דגמים חשמליים עם ביצועים ומחיר לא רעים בכלל.

הגעת מודל Y היא עוד צעד קדימה, הן מבחינת טסלה והן מבחינת השוק האירופי. מדובר ברכב עם ביצועים מצוינים ובמחיר סביר. הגעת הדגמים הסיניים חודשים לפני הפתיחה המתוכננת של המפעל בברלין עשויה להגדיל אפילו יותר את הביקוש למודל Y המקומי: למרות שהיא מובילה בחשמל, על טסלה לנצח גם את מנוע הבעירה הפנימית.

הנוכחות הגוברת של טסלה (ושל רכבים חשמליים טובים) במרחב הציבורי והווירטואלי הופך אותה לשחקן משמעותי יותר באירופה, ויוכל לעזור לה לבלוט מול פולקסווגן ורנו, ששולטות באופן מוחלט בשוק הרכב ביבשת. הקדמת ההגעה של מודל Y היא עוד דרך להגדיל את המודעות והנכונות של הנהגים ולהאיץ את השינוי בתחבורה.

בקרוב גם בישראל

נכון להיום המודל Y לא נמכרת בארץ, אך היא צפויה להתחיל להמכר גם כאן בחודשים הקרובים. המודל Y נמכרת בשתי גרסאות שונות, לונג ריינג׳ עם טווח של 507 קילומטרים לפי התקן, וגרסת ביצועים עם מנועים בעצמה של 571 כוחות סוס. שתי הגרסאות מצוידות בהנעה כפולה וניתן לבחור בין תצורת חמישה מושבים לתצורת שבעה מושבים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button