אורה 03, שנקרא בעבר אורה פאנקי קאט, הוא רכב משפחתי קומפקטי מבית היצרנית הסינית GWM, עם עיצוב רטרו המזכיר את החיפושית של פולקסווגן. לרכב יש אבזור עשיר, פנים עם עיצוב ייחודי ומעניין, וברמות הגימור הגבוהות גם גג פנורמי גדול.
ה-03 מציע טווחי נסיעה שנעים בין 310 ל-420 קילומטרים לפי התקן – בעולם האמיתי טווחי הנסיעה נעים בין 250 ל-350 ק״מ כתלות בגרסה, אך יכולות הטעינה המהירה שלו מוגבלות, וייתכן שתאלצו לחכות כמעט שעה כדי לטעון את הרכב ל-80% בעמדה מהירה.
הרכב נמכר בשתי גרסאות סוללה ובארבע רמות גימור שונות: 300 פרו, 300 פרו+, 400 פרו+ ו-GT. שתי רמות הגימור הראשונות מצוידת בסוללה קטנה ומציעות טווח נסיעה נמוך יותר ושתי רמות הגימור האחרות מצוידת בסוללה הגדולה יותר.
אורה 03 מתאים לאלו המחפשים רכב קומפקטי, עם עיצוב עדכני וטווח נסיעה ריאלי גבוה מ-300 ק״מ. בשל מהירות הטעינה הנמוכה יחסית של הרכב, הוא פחות מתאים למי שנמצא הרבה בדרכים ומתכנן להשתמש תכופות בטעינה מהירה.
גרסה | 300 פרו | 300 פרו+ | 400 פרו+ | GT |
---|---|---|---|---|
הנעה | קדמית | קדמית | קדמית | קדמית |
מנוע (קילוואט) | 126 | 126 | 126 | 126 |
מנוע (כ״ס) | 171 | 171 | 171 | 171 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 8.3 | 8.3 | 8.2 | 8.2 |
מהירות מקסימלית | 160 | 160 | 160 | 160 |
טווח נסיעה (WLTP) | 310 | 310 | 420 | 400 |
טעינה מהירה | 64 | 64 | 67 | 67 |
אורה 03 משווקת בשתי גרסאות סוללה: 48 קוט"ש וגרסת סוללה של 63 קוט"ש. רמות הגימור 300 פרו ו-300 פרו+ מצוידת בסוללה הקטנה יותר, לה טווח נסיעה מוצהר של 310 ק״מ, אך בנסיעה בינעירונית ובתנאי העולם האמיתי טווח הנסיעה צפוי להיות באיזור ה-250 ק״מ לטעינה.
רמות הגימור 400 פרו+ וה-GT מצוידות בסוללה הגדולה יותר, עם טווח נסיעה מוצהר של עד 420 ק״מ לטעינה, וטווח ריאלי של 350 ק״מ לטעינה – רמות גימור אלו יהיו פרקטיות יותר לרוב האנשים.
כלל הגרסאות מצוידות בהנעה קדמית בהספק של 171 כוחות סוס, עם מומנט של 25 קג״מ ותאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-8.2 עד 8.3 שניות. מהירות הנסיעה המירבית עומדת על 160 קמ״ש.
ל-03 יש יכולת טעינה מהירה בהספק של 64 קילוואט, בעזרתו תוכלו לטעון את הרכב מ-10% ל-80% ב-45 דקות בגרסאות ה-300, ובקרוב לשעה בגרסות ה-400 וה-GT. במהירות כזו תוכלו להוסיף עוד 100 ק״מ של טווח ב-23 דקות של טעינה.
יכולות הטעינה המהירות של הרכב לא מרשימות, לצורך השוואה – רכבים כמו ה-MG4 יכולים לספק טעינה של 100 ק״מ ב-11 דקות בלבד, ורכבים כמו הג׳ילי גיאומטרי C או ה-BYD דולפין עושים זאת בפחות מ-20 דקות. אם אתם מטיילים הרבה ברחבי הארץ ומתכננים להשתמש תכופות בטעינה מהירה, אולי שווה לכם לחפש רכב עם טעינה מהירה יותר.
טעינת האורה 03 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף האורה פאנקיקאט תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
300 פרו | 30 ש״ח | 45 דקות | 5:00 שעות | 310 ק״מ |
300 פרו+ | 30 ש״ח | 45 דקות | 5:00 שעות | 310 ק״מ |
400 פרו+ | 39 ש״ח | 58 דקות | 6:30 שעות | 420 ק״מ |
GT | 39 ש״ח | 58 דקות | 6:30 שעות | 400 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 64 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-23 דקות של טעינה. מדובר בטעינה בקצב סביר, ואם אתם נמצאים הרבה בדרכים שווה לכם לשקול רכב עם יכולת טעינה מהירה יותר.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
בזכות הפלטפורמה החשמלית אורה 03 מרווחת ביחס לקטגוריה, מעוצבת בצורה אלגנטית וייחודית ומאובזרת היטב, אך יש לה תא מטען קטן של 228 ליטרים בלבד.
למרות אורכה הקצר של ה-03 פאנקי קאט, יש לה בסיס גלגלים סביר של 2,650 מ"מ, מרווח יותר ממתחרות כמו הפיג׳ו 208 או הפיג׳ו 2008, בנוסף לרכב יש רצפה שטוחה ללא תעלת הינע, כך שביחס לרכב קומפקטי יש מקום סביר לנוסעים מאחור – שני נוסעים יוכלו לשבת בנוחות סבירה, אך לשלושה כבר יהיה צפוף.
עקב האכילס של הרכב הוא בתא המטען הקטן, שנפחו 228 ליטרים בלבד. מתחת לתא המטען יש מקום ייעודי לכבל טעינה, אך מדובר במקום לא נגיש במיוחד, שכן בכל פעם שתרצו לשלוף את הכבל תאלצו להזיז או להוציא את תכולת תא המטען. לרכב אין תא מטען קדמי, כך שתאלצו להסתפק ב-228 ליטרים בחלקו האחורי של הרכב. ברמות הגימור פרו+ ו-GT של הדגם תקבלו דלת תא מטען חשמלית.
סביבת הנהג מצוידת בשני מסכי 10.25 אינטש הממוקמים אחד לצד השני – מסך מולטימדיה, ולוח מחוונים דיגיטלי. מערכת המולטימדיה מצוידת בניווט מובנה ומאפשרת שליטה על הפונקציות השונות ברכב, והיא תומכת באנדרואיד אוטו ובאפל קארפליי.
שני המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית, יש מקום אחסון מתחת למשענת היד המרכזית, בקונסולה המרכזית יש מקום לטעינה אלחוטית לטלפון, שני שקעי USB ומחזיקי כוסות. בצדי הדלתות הקדמיות יש מקום אחסון די גדול, שיכול להתאים גם לבקבוק שתיה.
יש ברכב שישה רמקולים, שמשה אחורית כהה, מראות צד עם איתות וקיפול חשמלי, מראה נגד סינוור, מערכת עזר אוטומטית לאורות גבוהים, מפתח חכם, פתיחה ונעילה של הרכב במגע מדלת הנהג ומערכת בקרת אקלים דיגיטלית.
בגרסאות פרו+ ו- GT של הרכב תקבלו גם גג פנורמי נפתח, מערכת חניה אוטומטית וגם מושבים קדמיים עם חימום, קירור ועיסוי לגב, כולל זיכרונות.
אורה 03 הוא רכב בטיחותי אשר קיבל ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP וציונים של 92% בבטיחות נוסעים מבוגרים, 83% בבטיחות ילדים, 74% בבטיחות הולכי הרגל בסביבת הרכב ו- 93% באבזור בטיחותי. רמת האבזור הבטיחותי ברכב מוגדרת 7 מתוך 8.
יש ברכב שבע כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית השומרת על מרחק קבוע מכלי רכב מלפנים, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטומטית בזמן חירום, מערכת בלימת חירום בזיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת המזהה כלי רכב בשטח ראיה מת, מערכת להתרעה ובלימה אוטומטית בעת סיכוי להתנגשות בנסיעה לאחור, התרעת פתיחת דלתות כשרכב חולף, מערכת לזיהוי תמרורים, מערכת להתרעה מפני עייפות הנהג ומערכת המתריעה מפני שכחת ילדים ברכב.
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
האחריות על הרכב היא לחמש שנים וללא הגבלת קילומטרים. האחריות על הסוללה היא לשמונה שנים או 160,000 ק"מ.