
חברת קארמאקס (CarMax) שסוחרת ברכבי יד שנייה ופועלת בארה"ב, צירפה לאחרונה לשורותיה משאית חשמלית להובלת מכוניות.
המשאית המדוברת שנכנסת לפיילוט בתור מוביל מכוניות היא האי-קסקדייה החשמלית של חברת פרייטליינר, בעלת טווח נסיעה של כ-350 ק"מ, תואמת טעינה מהירה ויש עליה מקום לשינוע של 7 מכוניות.
זו לא ההופעה הראשונה של משאית האי-קסקדייה החשמלית – לא מזמן ראינו אותה גוררת עגלת נגרר גדולה בשירותו של מפיץ אמריקני גדול של קוקה-קולה.
בשונה מהסמי, המשאית החשמלית של טסלה, שמסוגלת לנסוע למרחקים גדולים הרבה יותר ללא עצירה לטעינה, האי-קסקדייה מיועדת לכיסוי מרחקים קצרים יותר של עד 350-400 ק"מ – כתלות בגודל הסוללה בה היא מצוידת.
הפיילוט במסגרתו נכנסה משאית האי-קסקדייה החשמלית של פרייטליינר לעבודה בקארמקס הוא חלק מהמאמץ של החברה לצמצם את הפליטות, בשאיפה להפחית את הפליטות ב-50% עד שנת 2025.
כמו חברות מסחריות רבות אחרות גם בקארמקס שנסחרת בבורסה, מזהים את הפוטנציאל של המעבר לשימוש בכלי רכב חשמליים או מול כלי רכב לא חשמליים, שיכול להגיע לחסכון של עשרות ואף מאות אלפי דולרים בשנה – כתלות בגודל הצי והפעילות.