fbpx

משאיות חשמליות חדשות לקוקה-קולה

אחרי שפפסי-קו הכניסה לשירות צי של משאיות טסלה סמי, חברות לוגיסטיקה נוספות החלו להסב את צי המשאיות שלהם לחשמלי.

  • חברת הפצה מקליפורניה בשם Reyes קוקה-קולה רכשה 20 משאיות אי-קסקדייה חשמליות מבית פרייטליינר.
  • משאית האי-קסקדייה של פריטליינר מציעה טווח נסיעה הנע בין 250 ל-350 ק"מ, כתלות בגודל הסוללה.
  • כניסתן של המשאיות החשמליות לצי המשאיות של החברה צפויה לבוא לידי ביטוי בחסכון של 40,000 גלונים של דיזל בכל שנה.

לאחרונה דיווחנו כאן על ההישג המרשים של הסמי, המשאית החשמלית של טסלה, שיציאה ליום עבודה שלם שנמשך 24 שעות, במהלכו גמאה המשאית החשמלית מרחק של 1,732 ק"מ – לצורך השוואה אורכה של נסיעה מקרית שמונה לאילת עומדת על 500 ק״מ. הנסיעה נעשתה במסגרת תוכנית Run On Less של ארגון NACFE האמריקני שחוקר ובוחן את היעילות של פתרונות אנרגיה חלופית בעולם התחבורה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

התוכנית נפרסה על פני 18 ימים במהלכם יצאו מספר סוגים של רכבים חשמליים למגוון משימות במטרה לבדוק את הביצועים שלהם תחת תנאים משתנים – מי שמשכו את העניין הרב ביותר הן משאיות הסמי של תאגיד פפסי-קו, החברה המסחרית הראשונה שקיבלה לידיה את המשאיות החשמליות של טסלה.

כל פעילות כזו חושפת עוד ועוד חברות ועסקים ליתרונות הטמונים בהחלפת רכבי הבעירה הפנימית לרכבים חשמליים – חסכון בעלויות דלק ובתחזוקה שוטפת, שיכול להגיע לעשרות אלפי ואף מאות אלפי דולרים בשנה – כתלות בגודל הצי ובסוג הרכבים.

מבט קדמי על המשאית החשמלית מסוג פרייטליינר אי-קסקדייה

חברה אחת כזו היא Reyes קוקה-קולה – החברת מקליפורניה, שבין היתר מפיצה את המשקאות הקלים, רכשה לאחרונה 20 משאיות אי-קסקדייה חשמליות מתוצרת פרייטליינר האמריקנית.

הסיפור דומה, אבל התוכן מעט שונה – בעוד שמשאיות הטסלה סמי של פפסי-קו נקנו לצורך משימות תובלה למרחקים ארוכים – טווח הנסיעה שהן מציעות עומד על כ-800 ק"מ, משאיות האי-קסקדייה מציעות טווח נסיעה נמוך משמעותית ומיועדות להפצה בנקודות קרובות יחסית ומשימות Last Mile Delivery – על פי המפיץ מקליפורניה, זה בדיוק מה שנדרש ממשאית בקו חלוקה.

כל משאיות אי-קסקדייה חשמלית תגיע עם מיתוג קוקה-קולה ועמדת טעינה תואמת מבית Detroit eFill ומערכת ניהול טעינה לצי המשאיות, שתעמוד לרשות קודקודי הרכב בחברה.

משאית האי-קסקדייה של פרייטליינר, במשקל של עד 37 טון, מציעה טווחי נסיעה שנעים בין 250 ל-350 ק״מ לטעינה וטעינה מהירה שמאפשרת לטעון את הסוללה מ-0 ל-80% בכשעה וחצי. למשאית הנעה בהספקים של 320 עד 470 כוחות סוס.

הגרסה עם הטווח הארוך ביותר, 350 ק״מ, מצוידת בסוללה של 475 קוט״ש. בישראל עלות הטעינה למשאית עם סוללה כזו תעלה כ-180 שקלים לפני מע״מ (טעינה בתעו״ז בשפל), כך שעלות החשמל נעה באיזור ה-52 אגורות לקילומטר, זאת בהשוואה למשאית דיזל בה עלות הדלק יכולה להגיע ל-2.5 שקלים לק״מ.

במדינת קליפורניה, שמעודדת עסקים ותאגידים לעבור לצי רכב חשמלי, ישנם תמריצים לרכישה של רכבים חשמליים, שיכולים להגיע עד 120,000 דולר לרכב, כמו במקרה של משאית האי-קסקדייה של פרייטליינר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button