חמישה חודשים אחרי ההצהרה המפתיעה, מגיעה התוצאה.
חברת קאן-אם, שמוכרת בעיקר בתחום רכבי הפנאי-שטח, מציגה שני אופנועים חדשים – אחד דו-שימושי / אדוונצ'ר והשני אופנוע נייקד ספורטיבי המיועד לרכיבת כביש, שניהם כאמור 100% חשמליים.
בשנות ה-70 העליזות, קאן אם הייתה יצרנית אופנועי שטח מן המניין, ודגמיה אפילו זיכו אותה בלא מעט תארים בזירות המקצועיות. הקריירה הדו-גלגלית של היצרנית הקנדית נגמרה די מהר ובשנות השמונים החברה הפסיקה לייצר אופנועי שטח.
ענף האופנועים החשמליים עדיין מדשדש ובקאן-אם מזהים את הצורך ומנצלים את "שעת הכושר" כדי להחזיר עטרה ליושנה ולחזור לתחום הדו-גלגלי.
הדגם הראשון והמסקרן מבין הצמד הוא האוריג'ין – אופנוע דו-שימושי / אדוונצ'ר מוטה שטח, שעיצובו שואב השראה מדגם הטי-אן-טי (Track and Trail) – לנו הוא בכל אופן מזכיר מאד את הנורדן של הוסקוורנה, סוג של גרסה דקיקה ואתלטית שלו.
האוריג'ין נראה צר, עם מרווח גחון גבוה ומהלך בולמים ארוך – בדיוק השילוב שאופנוע אדוונצ'ר קרבי לשטח צריך.
ולמה הוא מסקרן? כי סגמנט אופנועי האדוונצ'ר החשמליים מוטי-השטח למעשה כמעט ולא קיים, כאשר אף יצרנית מוכרת עדיין לא הציגה דגם שכזה – הדבר הקרוב ביותר לאדוונצ'ר חשמלי הוא האקספריה של אנרג'יקה, אבל מדובר באופנוע אדוונצ'ר-טורינג מוטה כביש, שבשום אופן לא אמור להתחרות בדגמים דוגמת האוריג'ין של קאן אם.
הדגם השני הוא הפולס, שיוכל להתחרות ב-LiveWire של הארלי דוידסון או ב-SR/F של זירו – צמד אופנועי נייקד חשמליים שכבר נמכרים לאורך תקופה ומציעים טווח רכיבה של מאות קילומטרים בין טעינות.
פרטים רבים לא נחשפו – מדובר בדגמים שיגיעו לייצור רק לקראת שנת 2024, אך מהסרטון אנחנו למדים שהם עושים שימוש במנוע חשמלי של רוטקס, שנמצא כמעט בכל המוצרים של קאן-אם וששניהם מצוידים במסכי תצוגה TFT.
ואנחנו שואלים – איפה כל יצרניות האופנועים? מתי הן יתעוררו?! מדוע עדיין לא ראינו מהם שום "יציאה" חשמלית – אדוונצ'ר, טורינג או נייקד? ק.ט.מ, הוסקוורנה, ימאהה, הונדה, סוזוקי, דוקאטי ועוד בינתיים לא סיפקו לנו שום דבר שאפשר "לכתוב עליו הביתה".
במקרה של אופנועים, עדיף יותר שיהיו עם בנזין, סאונד טוב, גורם להיזהר מהם שהם מגיעים, וגם ככה הם חסכוניים ביחס לרכב.
אם כל מי שנוסע לעבודה יסע בדו גלגלי הרבה תנוע, פקקים וחניות יהיו נחלת העבר.