fbpx

אנרג'יקה מציגה את האקספריה, אופנוע טורינג חשמלי ראשון מסוגו

מכונה מגניבה של היצרנית האיטלקית שמזוהה בעיקר עם דגמי סופר-ספורט ונייקד.

האקספריה (Experia) של אנרג'יקה, יצרנית האופנועים החשמליים מאיטליה שמספקת (עד לעונת 2023, אז תפנה את המקום לדוקאטי) את אופנועי המרוץ החשמליים לליגת ה-MotoE, הוא לא עוד אופנוע חשמלי שהידיעה על השקתו תבלע אי שם במעמקי מדורי החדשות – מדובר באירוע חשוב על אמת – בשורה של ממש.

האקספריה פותח למעשה סגמנט חדש – ספורט-טורינג חשמלי, בו הוא נמצא כרגע לבדו. אם חשבנו שדווקא יצרניות האופנועים הגדולות והמובילות בעולם, מיפן או אירופה יהיו אלו שיציגו אופנוע טורינג חשמלי ראשונות, באה אנרג'יקה הקטנה (ביחס ליצרנים כמו ימאהה או הונדה ואפילו דוקאטי) ומראה לכולם איך עושים את זה נכון.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

עם סוללה גדולה בנפח של 22.5 קוט"ש שמייצרת טווח עירוני של 420 ק"מ, טווח בין עירוני של קצת יותר מ-200 ק"מ וטעינה מהירה מ-0% ל-80% סוללה בתוך כ-40 דקות, האקספירה, לו דמיון רב עם המולטיסטרדה של דוקאטי, לא משתווה בדיוק לאופנוע עם מנוע בעירה פנימית בסגמנט המקביל, אך זה בהחלט מתקרב לדבר האמיתי.

אופנוע חשמלי אנרג׳יקה אקספריה בנסיעה מהירה על כביש דו סיטרי

האקספריה הוא דגם חדש לחלוטין – עם שלדה, גיאומטריה, זווית היגוי ומעטפת שפותחו במיוחד בעבור דגם זה.

הספק המנוע של האקספריה החשמלי, שמיוצר על ידי אנרג'יקה עצמה, עומד על 75 קילוואט שהם כ-100 כ"ס – חלש מעט יותר מ-113 כ"ס של הדוקאטי מולטיסטרדה 950 / V2 שגם שוקל משמעותית פחות ממנו (222 ק"ג).  100 כ"ס שצריכים להזיז כ-260 ק"ג זה לא תענוג גדול, אבל האקספריה מפצה על המשקל הכבד ביכולות תאוצה ששמורות רק לאופנועים חשמליים.

כיאה לאופנוע טורינג שאמור להסיע רוכב או זוג רוכבים במקסימום נוחות, האקספריה מצויד בלא מעט מערכות אלקטרוניות ואפשרויות להתאמה אישית – יש לו בקרת אחיזה עם 6 מצבי התערבות, בקרת שיוט אלקטרונית, 4 מצבי רכיבה (אקו, אורבן, גשם, ספורט) ו-7 "פרופילים" – 3 מהם ניתנים להתאמה על ידי הרוכב, 4 מצבי רגנרציה (כולל ביטול מלא) וסיוע בחנייה. השליטה על כל הפיצ'רים מתבצעת דרך מסך TFT צבעוני בגודל 5 אינטש.

מערך המתלים כולל סט שלם של ZF זקש עם מזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ"מ עם מהלך מתלה של 150 מ"מ ומגוון אפשרויות כיוון ובולם אחורי יחיד עם מהלך מתלה של 150 מ"מ ומגוון אפשרויות כיוון. על הבלימה אחראיים מערכת ABS להטייה מתוצרת בוש, צמד דיסקים קדמי עם קליפר מתוצרת ברמבו מקדימה ודיסק אחורי עם קליפר של ברמבו גם כן – מאחורה. האקספריה חמוש בחישוקי אלומיניום אותם עוטפים צמיגי פירלי סקורפיון טרייל II.

גובה המושב עומד על 847 מ"מ בלבד.

אנרגי׳ה אקספריה

מחירו של האקספריה עדיין לא פורסם, אך מה שאנחנו כן יודעים, שגרסת ההשקה, שזמינה כרגע להזמנה מוקדמת באתר של אנרג'יקה, מגיעה עם ארגזי צד בנפח 112 ליטר (ביחד), ידיות מחוממות וחישוקים בצביעה מיוחדת.

הזווית שלנו

רוב האופנוענים לא רוכבים 200 ק"מ ביום אלא רק מידי פעם בטיולים, כך שאנחנו לא רואים שום סיבה שהאופנוע הזה לא יכול להוות כלי רכב מצוין ליום יום – חסכוני וזריז ביותר. יחד עם תמיכה בטעינה מהירה, האקספריה יכול גם להתחבר לרשת עמדות הטעינה המהירה הפרוסה בארץ.

עם מזג אוויר מעולה במרבית ימי השנה, מעט ימי גשם יחסית למדינות אחרות, יוקר מחייה שחונק את מעמדת הביניים וגודש תנועה ששובר שיאים שליליים, ישראל יכולה להפוך בקלות למעצמה של דו"ג חשמלי. 

אחרי שאנרג'יקה הציגה את האקספריה בגרסת ספורט-טורינג, העיניים נישאות לסגמנט המתפתח ביותר בענף הדו-גלגלי – סגמנט האדוונצ'ר כמובן. העבודה הקשה כבר מאחורי המהנדסים האיטלקיים – עכשיו רק נשאר להתקין באקספריה חישוקי "שפיצים", צמיגי שטח קרביים ומגן גחון, ויש פה רב מכר היסטרי.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. באמת אתם חושבים שמדינת ישראל עם הדוברמן שיושב על השיבר יתנו לנו להנות מחיסכון??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button