13 שנה, משנת 2008 ועד שנת 2021, זהו הזמן שלקח ל-BYD, יצרנית הרכב הסינית שהחלה את דרכה בשנת 1995 כיצרנית סוללות לטלפונים ניידים, לייצר מיליון רכבי NEV (ר״ת של New Energy Vehicle), רכבים העושים שימוש ב"אנרגיה חדשה", רכבים חשמליים ורכבי פלאג אין (PHEV). רכב ה-NEV הראשון של BYD היה ה-BYD F3DM ההיברידי.
ב-BYD לא הורידו את הרגל מדוושת האנרגיה. בשנת 2020 חשפה החברה הסינית את סוללת הבלייד ובשנת 2022 הודיעה החברה כי היא מפסיקה לייצר רכבים העושים שימוש במנועי בעירה פנימית בלבד ועוברת לייצור של רכבי NEV, חשמליים ופלאג אין בלבד.
כך הפכה יצרנית הרכב הסינית, שבשנת 2011 אחד בשם אילון מאסק אמר עליה ש"אני לא חושב שזה אטרקטיבי במיוחד, הטכנולוגיה לא מאוד חזקה. ול-BYD כחברה יש בעיות די קשות במגרש הביתי שלה בסין. אני חושב שהפוקוס שלהם הוא, ובצדק צריך להיות, לוודא שהם לא ימותו בסין", ליצרנית השנייה, לצד טסלה, שמובילה את טבלת הייצור והמכירות בתעשיית רכבי ה-NEV העולמית, שהיא למעשה תעשיית הרכב המרכזית כיום.
ב-BYD לא רק נושפים בעורפה של טסלה, אלא גם מצליחים להקדים אותה. ברבע האחרון של שנת 2023 מכרה BYD יותר מ-526,000 רכבים חשמליים (BEV) בשעה שטסלה מכרה 484,507 רכבים חשמליים ופולקסווגן הרחק מאחורה עם מכירות של 238,544 רכבים חשמליים.
באופן מפתיע או שלא, אחד מהשווקים הרווחיים ביותר של BYD הוא השוק הישראלי שנמצא במקום השני אחרי השוק הסיני, ומקדים את השוק הבריטי. בשנת 2024 נמכרו בישראל יותר מ-10,000 רכבים חשמליים של BYD, יותר מ-7,000 יחידות של דגם הפנאי החשמלי, ה-BYD אטו 3, מלך המכירות של שנת 2023, יותר מ-2,000 יחידות של ה-BYD דולפין ו-127 יחידות של ה-BYD טאנג, רכב הפנאי החשמלי שמציע 7 מקומות ישיבה.
משנת 2021 ועד היום שיפרה BYD את יכולות הייצור שלה באופן משמעותי. בתוך שנתיים וחמישה חודשים בלבד עברה BYD את קו ה-5 מיליון רכבי NEV ועוד 11 חודשים נוספים כדי לעבור את קו ה-8 מיליון רכבים. 3 חודשים נוספים בלבד, זה מה שלקח ל-BYD להגיע לקו ה-9 מיליון רכבי NEV. מה שלקח פעם 13 שנה, לוקח היום הרבה הרבה פחות זמן.
בעוד שרכב ה-NEV ה-8 מיליון שירד מפס הייצור של היצרנית הסינית במפעל שלה בתאילנד היה BYD דולפין החשמלי, אחד הדגמים הקומפקטיים והיותר זולים בליין המוצרים שלה, שעלותו בישראל ברמת הגימור קומפורט עומדת על כ-145,00 ש"ח.
רכב ה-NEV ה-9 מיליון שירד מפס הייצור של היצרנית הסינית הוא היאנגוואנג U9, רכב העל החשמלי שמשווק תחת אחד ממותגי ה"בית" של BYD ומחירו כ-240,000 דולר. יאנגוואנג U9 מגיע חמוש בארבעה מנועים חשמליים שמפיקים יחד הספק של יותר מ-1280 כ"ס ומביאים אותו למהירות מירבית של כמעט 400 קמ"ש. יחי ההבדל הקטן.
עם הספק ייצור של מיליון רכבי NEV תוך 3 חודשים בלבד ויחד עם הצטרפותם של דגמים חדשים כמו ה-BYD סיל GT 06 וה-BYD E-Vali ורענון של דגמים קיימים כמו ה-BYD טאנג החדש, ב-BYD צפויים לעבור את קו ה-10 מיליון עוד במהלך השנה הנוכחית, שנת 2024, הספק שצפוי להשתפר עוד יותר בשנת 2025.