ההצלחה של BYD אטו 3, רכב הפנאי החשמלי, שסיים את שנת 2023 כרכב הנמכר ביותר בישראל, מטילה קצת צל על הדגמים האחרים של המותג שנמכרים בישראל – אחד מהם הוא ה-BYD טאנג, רכב פנאי חשמלי עם 7 מקומות ישיבה.
כעת חוזר ה-BYD טאנג לישראל בגרסה מחודשת, רכב חשמלי עם 7 מקומות, וביבואן מצפים שהדגם הנכנס ימשוך יותר תשומת לב מזו שמשך הדגם היוצא. ה-BYD טאנג החדש ישווק בישראל תחת רמת הגימור פלאגשיפ (Flagship), שמצוידת בשני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 518 כ"ס ומומנט של כ-70 קג"מ ומביאים את רכב הפנאי החשמלי לתאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות.
משודרג במקומות הנכונים
השינוי המשמעותי ביותר בדגם הנכנס של ה-BYD טאנג אל מול הדגם היוצא היא העלייה בנפח הסוללה, מ-86.4 קוט"ש ל-108.8 קוט"ש, שינוי שבא לידי ביטוי בעלייה בטווח הנסיעה, מ-400 ק"מ בדגם היוצא ל-530 ק"מ בדגם הנכנס, על פי מדידה בתקן WLTP האירופי. טווח הנסיעה ה"אמיתי" שצפויה לספק המכונית צפוי להיות נמוך יותר מהתקן – במקרה של ה-BYD טאנג, טווח הנסיעה בפועל צפוי לעמוד על כ-500 ק"מ.
הדגם הנכנס של ה-BYD טאנג מציע גם יכולות טעינה משופרות לעומת הדגם היוצא, עם עלייה בהספק הטעינה המירבי מ-100 קילוואט ל-170 קילוואט או כחצי שעה טעינה מ-30% ל-80% סוללה – חשוב לציין שמרבית היצרנים המערביים מודדים את זמן הטעינה המהירה מ-10% ל-80%. עם טעינה בהספק כזו תוכלו להוסיף עוד 100 ק״מ של טווח בקצת פחות מעשר דקות של טעינה.
ה-BYD טאנג החדש מקבל גם עדכון עיצובי מקיף ומתבקש יש לומר, שמיישר קו עם שאר דגמי החברה החשמליים. יופי זה עניין של טעם, אבל נראה לנו שקשה להתווכח עם העובדה שה-BYD טאנג החדש נראה הרבה יותר טוב מקודמו.
פנים הרכב ואבזור
השינויים ממשיכים מבחוץ אל תוך הרכב. בסיס הגלגלים של ה-BYD טאנג החדש התארך מ-2,765 ל-2,820 מ"מ, כך שאפשר לצפות לתא נוסעים מרווח יותר. לרשות הנוסעים ב-BYD טאנג החדש עומדים 7 מקומות ישיבה, מסך תצוגה מרכזי בגודל של 15.6 אינטש מסתובב וגדול יותר ממסך התצוגה הקטן יותר בגודל 12.8 אינטש שהיה בדגם היוצא.
עוד מציע ה-BYD טאנג החדש משטחי טעינה אלחוטיים, מסך תצוגה אחורי לשליטה על בקרת האקלים בשורות המושבים השנייה והשלישית, תאורת אווירה, מערכת שמע היקפית, אפליקציה תואמת המציעה מספר פונקציות כמו מעקב אחר מצב הסוללה, נעילת דלתות, פתיחה וסגירה של גג השמש, הפעלת מיזוג האוויר מרחוק ועוד. ה-BYD טאנג החדש מגיע גם עם יכולות OTA שמאפשרות לו לקבל עדכוני תוכנה בלי הצורך לגשת למרכז שירות וגם ביכולות V2L, שמאפשרות לו להוות מקור אנרגיה למכשירים חיצוניים.
תא המטען של ה-BYD טאנג החדש מציע נפח אחסון של 235 ליטרים כאשר כל המושבים פתוחים, עם אפשרות להגדיל את נפח האחסון בתא המטען ל-940 ליטר עם קיפול של המושבים האחוריים.
כמו הדגם היוצא, גם הדגם הנכנס של ה-BYD טאנג שומר על רמת בטיחות גבוהה, עם ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP. ואם כבר מדברים על בטיחות – הדגם החדש של ה-BYD טאנג מגיע מצויד בלא מעט מערכות בטיחות ועזרי נהיגה כמו: בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים, בקרת עייפות נהג, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מלפנים ומאחור, התראת התנגשות קדמית ואחורית, התרעה וסיוע בסטייה מנתיב, שבע כריות אוויר, התראה על שכחת ילדים ברכב ועוד – לא משהו שלא ראינו לפני אבל עדיף שיהיה מאשר שלא יהיה.
אין שדרוגים חינם
לצד רשימת העדכונים והשדרוגים להם זוכה ה-BYD טאנג, גם תג המחיר מתייקר. ה-BYD טאנג החדש יקר ב-9,500 ש"ח מהדגם היוצא, וכעת עומד מחירו של רכב הפנאי החשמלי על 324,990 ש"ח, כך נמסר מהיבואן, חברת שלמה מוטורס.
היצע רכבי הפנאי החשמליים בעלי 7 מקומות ישיבה שזמינים לרכישה בישראל עדיין מאד מצומצם, ולצד ה-BYD טאנג אפשר למצוא בו דגמים כמו הניאו ES8 שמחירו מתחיל מ-465,567 ש"ח, את קיה EV9 פרימיום שמחירו מתחיל מ-429,567 ש"ח או מרצדס EQB שמחירו מתחיל מ-440,467 ש"ח. נראה שבעבור מי שמחפש רכב פנאי חשמלי 7 מקומות במחיר של פחות מ-350,000 ש"ח, ה-BYD טאנג החדש הוא האופציה היחידה – לפחות עד שתגיע לכאן פיג'ו E-5008.