fbpx

ברידג'סטון מציגה צמיג ייעודי לרכב חשמלי 

יצרנית הצמיגים הוותיקה מעורבת כבר שנים במגוון פרויקטים הקשורים לתעשיית הרכב החשמלי, וכעת גם מציגה צמיג ראשון מתוצרתה המיועד לרכבים חשמליים ובמיוחד לדגמי טסלה מודל Y ומוסטאנג מאך-אי.

השיח על רכב חשמלי סובב בדרך כלל סביב סוללות, טווחי נסיעה, מהירות טעינה או פיצ'רים – אך ישנם עוד חלקים ברכב שמשפיעים על הנהיגה, התחזוקה ואפילו על טווח הנסיעה, ועוד נושאים מעניינים שאפשר להעמיק בהם את הידע. למשל, האם חשבתם פעם על כך שכדי לקבל את אורך החיים המיטבי, רכבים חשמליים, בעיקר החזקים והכבדים יותר, דורשים צמיגים שונים מאלו המתאימים לרכבים בעלי מנועי בעירה פנימית?

משקל גבוה שנוצר בגלל הסוללה הכבדה ומומנט מיידית של המנוע מייצר עומסים בעוצמה וצורה שונה לגמרי על הצמיגים, מה שדרש מיצרניות הצמיגים לחזור אל שולחן השרטוטים, ולפתח צמיגים ייעודים לרכבים חשמליים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מישלן לדוגמה, מוכרת מספר צמיגים ייעודיים לרכב חשמליים, בינהם גם הפילוט ספורט EV, שנועדו לרכבים חשמליים עם הספקים ומומנט גבוהים, והודיעה בשנה שעברה על שיתוף פעולה עם חברת יונדאי, והקמה של מרכז מחקר ופיתוח לדור הבא של הצמיגים – שישרת את רכבי היוקרה החשמליים של יונדאי.

ברידג'סטון – יצרנית הצמיגים היפנית תחגוג בקרוב 100 שנים להקמתה, ולמרות שהייתה מעורבת בלא מעט פרויקטים ושיתופי פעולה מעניינים בתעשייה, היא עדיין לא הציגה צמיג ייעודי לרכב חשמלי מתוצרתה – עד השנה.

בברידג'סטון העדיפו לאסוף ידע וניסיון לפני שהם הולכים על הדבר האמיתי – החברה פיתחה צמיג ייעודי בעבור הרכב הסולארי-חשמלי של חברת Lightyear, והצטרפה ל-Einride, חברת הזנק משוודיה שעוסקת בפיתוח רכבים מסחריים אוטונומיים חשמליים, שיתוף פעולה במסגרתו הוסכם כי ברידג'סטון תהיה ספקית הצמיגים הבלעדית של רכבי החברה בארה"ב, ובתמורה תקבל משאיות חשמליות לצי שלה.

טסלה מודל S בנסיעה בכביש מצוידת בצמיגים החדשים לרכב חשמלי של ברידג׳סטון

לאחרונה הודיעה ברידג'סטון על שיתוף פעולה נוסף עם יצרנית עמדות הטעינה בלינק, במסגרתו יותקנו עשרות עמדות טעינה אצל המשווקים המורשים של יצרנית הצמיגים. וכעת, נראה כי הגיע הזמן של ברידג'סטון להיכנס למשחק עם מוצר חדש – צמיג ייעודי לרכבים חשמליים, ה-Turanza EV.

צמיגי Turanza EV

ה-Turanza EV מוגדר כצמיג גרנד-טורינג, ועל פי ברידג'סטון, מיועד לרכבים כבדים וחזקים כמו לדוגמא טסלה מודל Y ומוסטאנג מאך-אי. ה-Turanza EV הוא הצמיג הראשון של בריג'סטון שימכר לשוק האמריקני עם טכנולוגיית ה-ENLITEN של היצרנית, שעיקרה שימוש ב-50% חומרים ממוחזרים ללא פגיעה ואף בשיפור של אורך חיי הצמיג והצגת ביצועים מקסימליים בכל עונות השנה.

בין החומרים המומחזרים בהם עושה ברידג'סטון שימוש בתהליך הייצור של ה-Turanza EV ניתן למצוא פחמן שחור שמגיע מצמיגים ישנים, גומי סינטטי שמגיע משקיות פלסטיק ובקבוקים, ושמן מפולי סויה. טכנולוגיה נוספת אותה ניתן למצוא בצמיג הייעודי לרכבים חשמליים של ברידג'סטון היא ה-PeakLife – חומר פולימרי שמוזרק לצמיג ומשפר את עמידותו לאורך זמן.

לפי היצרנית, הצמיג החדש תוכנן כדי לאפשר טווח נסיעה מקסימלי, מבלי להתפשר על העמידות של הצמיג ומבלי לפגוע בביצועי הרכב. בנוסף הצמיג החדש תוכנן להפחית את רעשי הנסיעה והחיכוך עם הכביש, ולהפוך את הנסיעה לשקטה ונעימה יותר.

החלק האחורי של טסלה מודל S המחוברת לעמדת טעינה עם צמיג בריגד׳סטון Turanza EV

ברידג'סטון של המאה הקודמת הוקמה אמנם ביפן, אבל בשנת 2023, הפיתוח, העיצוב והייצור מתבצעים כולם בארה"ב. כך גם במקרה של ה-Turanza EV , שיתאים במידותיו בין היתר לרכבי טסלה ומוסטאנג – שמות בעיקר של יצרניות אמריקאיות.סביר להניח שה-Turanza EV, שמגיע עם אחריות ל-50,000 מיילים (80 אלף קילומטרים), יכול להתאים גם ללא מעט רכבים חשמליים אירופאים, קוריאניים או סיניים. בברידג'סטון מתכננים להוסיף עוד 13 גדלים נוספים לצמיג, כדי לענות על הצורך של עוד יצרני רכב חשמלי.

הצמיגים החדשים לרכבים חשמליים, נועדו להיות עמידים במיוחד ולהחזיק זמן רב על הכביש. אם ברידג׳סטון תעמוד בהבטחות שלה, ה-Turanza EV יספק אורך חיים עדיף משמעותית בהשוואה לצמיגים הקיימים בשוק – ייתכן שמצאנו עוד יתרון כלכלי לרכישת רכב חשמלי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button