fbpx

משנה כיוון: בולינגר מחזירה כסף ללקוחות

חברת ההזנק הודיעה כי היא דוחה את צמד רכבי השטח החשמליים, B1 ו-B2.

החברה הכריזה על "דחייה לזמן בלתי מוגבל" – אבל האמת שזה נראה יותר כמו ביטול מאשר דחייה. בולינגר, חברת הזנק ממישיגן, הודיעה שתחזיר את הכסף ללקוחות ששילמו פקדון על מנת לשריין לעצמם רכב בהזמנה מוקדמת.

מאז הוקמה ב-2015, עבדו בבולינגר על שני דגמים – B1 ו-B2 (האחד עם ארגז פתוח והשני סגור), רכבי שטח חשמליים שמזכירים קצת את ההאמר H1 האמריקני.

כעת, אחרי 7 שנות עבודה ופיתוח, מודיעה החברה שהיא משנה כיוון, ותעבור להתמקד בייצור של רכבים חשמליים מסחריים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

למרות שמדובר בטנדרים חשמליים, הדגמים של בולינגר לא ממש יועדו להתחרות בדגמים אחרים בסגמנט כמו ה-F-150 לייטנינג של פורד, הסילברדו החשמלי של שברולט או ה-R1T / R1S של ריביאן – מדובר ברכבי שטח ספרטניים, המיועדים לצרכי נסיעה בשטח / צבא / עבודה בלבד, שחסרים בהם מערכות בטיחות חיוניות לרכבי כביש.

רכב ה-SUV החשמלי בולינגר B1 עם מראה אגרסיבי עם קווים חדים על רקע לבן
בולינגר B1 (תמונה: Bollinger Motors)

בניגוד לחברות הזנק אחרות שיצאו לסיבובי גיוס מוצלחים, בולינגר נשארה חברה שמומנה מכיסו הפרטי של המנכ״ל, רוברט בולינגר. העדכון האחרון שהוציאה בולינגר היה אי שם בחודש דצמבר של שנת 2020 – כך שהיה ברור שיש כאן בעיה.

מיליון דולר יחזרו ללקוחות

כמו שהזכרנו למעלה, בבולינגר אמרו שהם מתכוונים להחזיר את כספי הפקדון ללקוחות שביקשו לשריין הזמנה לאחד מרכבי השטח החשמליים שלהם – מדובר על כ-1000 הזמנות מוקדמות בשווי 1,000 דולר כל אחת – לא סכום מבוטל כלל. בבולינגר תכננו למכור את הרכבים ממחיר התחלתי של 125,000 דולרים – לא זול כלל וכלל.

בבולינגר יתמקדו בעתה בשוק הרכב החשמלי-מסחרי. החברה פיתחה פלטפורמות ייעודיות לענף זה, עליהן היא מתכננת לבסס דגמים משלה וגם למכור ליצרנים נוספים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button