fbpx

ב.מ.וו. ומיני מתכננות תשעה דגמים חשמליים חדשים עד 2025

בחברה מכוונים לשינוי דרמטי ביחס לרכבים החשמליים, כחלק מתכנית הערכות לעשור החשמלי הקרוב.

בב.מ.וו (BMW) מגדילים את היצע הרכבים החשמליים שלהם ומקרבים אותם לנהגים עם אולמות תצוגה חדשים שמוקמים עבור דגמי i5 ו-i7. בשלב הבא, יוצגו תשעה דגמים חדשים בחמש השנים הקרובות.

היצרנית הגרמנית תשיק את דגמיה החדשים כחלק מתכנית הקיימות החדשה שלה תחת השם ״כוח הבחירה״ (Power Of Choice). תחת התכנית החדשה החברה תתחייב למכור יותר משבעה מיליון רכבים היברידיים נטענים (PHEV) ורכבים חשמליים עד סוף שנת 2030.

התכנית החדשה היא היוזמה הגדולה הראשונה בתחום הכלכלי שמפוקחת על ידי אוליבר זיפסה (Oliver Zipse), שמונה למנכ״ל החברה בקיץ שעבר. התכנית, שבין היתר תכלול גם דגמים חשמליים תחת המותג מיני, נועדה למצב את ב.מ.וו כמתחרה ראויה לחברות היוקרה שמובילות בימים אלו את שוק הרכבים החשמליים – החל מטסלה ואאודי, דרך מרצדס-בנץ ועד לקסוס ויגואר.

עליה בפעילות באירופה, וצפי לגידול של 1000% 

ב.מ.וו i3 חשמלית בצבע אפור כהה עומדת על כביש בשקיעה
ב.מ.וו i3 (צילום: BMW)

עד כה נמכרו יותר מחצי מיליון רכבים חשמליים והיברידיים תחת ב.מ.וו ומיני, כשבחברה מקווים להכפיל את המספר הזה עד לסוף השנה הבאה, עם הגעה של דגמים נוספים לנקודות המכירה באירופה.

כתגובה לביקוש העולה לרכבים חשמליים בגרמניה (שמעניקה תמריצי רכישה לרכבים) החליטו בחברה גם להגביר את הייצור של i3 החשמלית, המתחרה העיקרית של ב.מ.וו. לגולף של פולקסווגן:   בחברה החליטו לבטל שבוע של חופשת קיץ שתוכננה לעובדי המפעל בלייפציג, שיחד עם תהליכי התייעלות נוספים במפעל תביא לייצור של 130 רכבים ביום, במקום 114 שיוצרו בכל יום עד כה. בחברה מקווים שהביקוש יישאר מספיק גבוה למספיק זמן, כך שפעילות המפעל בלייפציג ובאחרים תוכל להישמר בתפוקה גבוהה.

בנוסף מקווים לשמור על נפח מכירות גבוה עבור רכבים חשמליים עד סוף העשור, ולמכור חצי מיליון רכבים חשמליים (ורבע מיליון נוספים היברידיים) לפחות בכל שנה – פי עשרה יותר מאשר נמכרו בשנה שעברה, אז נמכרו ארבעים ושניים אלף דגמים של i3 החשמלית. ההגעה של דגמים חדשים ויוקרתיים יותר מתוכננת לעזור לב.מ.וו. להעלות את העניין  סביבה ואת הביקוש.

עוד דגמים חשמליים בעוד סדרות

בב.מ.וו. התחייבו זה מכבר להשיק גרסה היברידית עבור כל דגם שקיים היום, ותוכנית הקיימות החדשה המתוכננת גם מעודדת את הארכת טווחי הנסיעה של הרכבים החשמליים, שיהוו לפחות תשעה דגמים מכלל אלו שמתכננת ב.מ.וו לשנים הקרובות.

בין הדגמים המתוכננים ניתן למנות את iX3 החשמלי שכבר נחשף ויהיה רכב השטח החשמלי הדו-מנועי הראשון של ב.מ.וו. ואת i4 – קופה חשמלית בעלת חמש דלתות ויותר מחמש מאות כוחות סוס שתגיע למכירה בשנה הבאה. 

עוד אישרו בחברה ייצור של גרסאות חשמליות לרכב השטח הקטן X1 (שיקרא בשם המקורי iX1) שפחות או יותר צפוי להחליף את מקומו של i3 הפופולרי. הדגמים החשמליים של סדרות 5 ו-7, שיקראו i5 ו-i7 בהתאמה, צפויים גם הם להגיע במהלך השנים הקרובות.

בניגוד לתכניות המפורטות עבור הדגמים של ב.מ.וו. מיני (MINI) מעדיפה להשאיר את התוכניות החשמליות שלה בערפל. במותג הבריטי בשליטה גרמנית מתכננים לייצר רכב בעל שלוש דלתות שפותח באופן עצמאי, יחד עם עוד שני רכבים חשמליים חדשים כשאחד מהם יהיה רכב שטח בעל עיצוב ייחודי המבוסס על דגמים של ב.מ.וו.

ב-BMW מפזרים סיכונים וממשיכים לייצר רכבי דלק

אדם בוהה ברכב מיני קופר חשמלית בצבע לבן עם אלמנטים צהובים ורקע צהוב לבן
השאירה את התוכניות החשמליות בערפל, מיני חשמלית (תמונה: BMW)

ב.מ.וו. הקימה את מחלקת הרכב החשמלי שלה, מחלקה i, בשנת 2011. כבר אז הונחו היסודות לאסטרטגיית הפעילות השאפתנית שמתחילה להגיע לחדשות בימים אלו – כך שבעוד הרכבים הראשונים של החברה נבנו על שלדות ייעודיות, הגל השני של הדגמים החשמליים כבר נבנה על בסיס פלטפורמות גלובליות יותר – FAAR או CLAR שמיועדות להתאים לדגמים רבים, כולל אלו המונעים בדלק מאובן.

תכנית השיווק והקיימות החדשה, ״כח הבחירה״, מבוססת על ייצור של ארבע אפשרויות הנעה לרכבים – דיזל, בנזין, היברידית נטענת וחשמלית באופן בלעדי (BEV) וכל אחת מהסדרות צפויה להימכר עם ארבע אפשרויות ההנעה הללו, החל מ-X3. זוהי אינה בשורה טובה מדי לתחבורה החשמלית, ונראה שבחברה התכוונו גם לקיימות הכלכלית של החברה.

עם זאת, בב.מ.וו. מבינים לאן השוק והקהל נוטים וסביר שהם צופים שבקרוב תמונת שוק הרכב צפויה להשתנות – ואז הניסיון שנצבר כעת בייצור ובהשוואת יכולות הדגמים יעמוד לטובתה. כך למעשה, רווחים שמגיעים ממכירות רכבי דיזל ובנזין בשנים הקרובות יוכלו לממן את ההשקעה בדגמים חשמליים עתידיים.

לא ניתן שלא להתרשם שב.מ.וו. משדרת הרבה חוסר אמון בטכנולוגיה החשמלית ונוטה לשמרנות שעשויה להיות גם בעוכריה של החברה ככל שדעת הקהל תטה לכיוון החשמלי. ״כח הבחירה״ שהיא מעניקה ללקוחותיה עשוי להיות זה שיעכב עוד את המעבר לתחבורה חשמלית, או שלמעשה יעכב את הצלחתה של חברת ב.מ.וו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button