משמעות המילה טוריזמו (Turismo) היא תיירות במספר שפות כמו לדוגמא איטלקית או ספרדית. מכוניות גרנד טוריזמו או גרנד טורינג, הם מכוניות שנועדו לנסוע מהר למרחקים ארוכים. אחת ממכוניות ה-GT החשמליות היא הטייקן של פורשה, שהוצגה בשנת 2019. שנתיים אח"כ, בשנת 2021, הגיעה התשובה של אאודי בדמות האי-טרון GT, שהצטרפה למשפחת הדגמים החשמליים של יצרנית הרכב מגרמניה.
האאודי אי-טרון GT עושה שימוש בפלטפורמת ה-J1 של קבוצת פולקסווגן, בה עושה שימוש גם הפורשה טייקן.
כפי שנאמר, באאודי מצהירים כי האי-טרון GT החדשה מציעה יותר מהכל – יותר טווח נסיעה, טעינה מהירה יותר וביצועים משופרים ובתוך כך "התנהגות" טובה יותר בכביש.
פעם שלישית אי-טרון
האאודי אי-טרון GT החדשה תהיה זמינה בשלוש גרסאות: האאודי S אי-טרון GT, האאודי RS אי-טרון GT והאאודי RS אי-טרון GT פרפורמנס. גרסת האי-טרון GT ה"רגילה" משנה את שמה ל-S ולשתי הגרסאות הראשונות מתווספת גם גרסת ה-RS פרפורמנס. זוהי הפעם הראשונה שאאודי מציגה דגם RS פרפורמנס חשמלי לחלוטין.
מבחינת עיצוב חיצוני, האאודי אי-טרון GT הנכנסת די מזכירה את זו שיוצאת, ה"גרילים" והפגושים עודכנו עם כניסות אוויר גדולות יותר לגרסאות ה-RS אך מעבר לכך אין יותר מידי שינויים חיצוניים מהותיים הנראים לעין. וזה לא דבר רע בהכרח – אנחנו חושבים שמדובר ברכב נאה מאד, במיוחד בצבע האפור שנקרא אפור-נימבוס שיהיה זמין בגרסאות ה-RS.
ואם כבר דיברנו על צבעים – האאודי אי-טרון GT החדשה מגיעה במגוון גדול, לא פחות מתשעה גוונים שונים, כמו גם חישוקים בכמה עיצובים לבחירה, כולל גלגלי 21 אינץ' ששואבים השראה מהגלגלים של רכב הקונספט אאודי אבוס קוואטרו.
בפנים, מקבל האאודי אי-טרון GT מספר עדכונים בתא הנוסעים, כולל הגה בעיצוב מעודכן ותוספת של פרטים חדשים על מצב הסוללה המוצגים בתצוגה הדיגיטלית שזמינה לנהג (AKA לוח השעונים), כשבגרסאות ה-RS יש אפשרות להחליף את הרקע לרקע לבן, קריצה לאאודי RS2 אוואנט של 1994. מה שעוד ניתן לשנות בלחיצת כפתור זה את כהות הגג הפנורמי, בין שקוף לאטום. בגרסת ה-RS פרפורמנס, הגג מגיע בגימור קרבון-הסוואה.
הסוסים צוהלים
מתחת לעטיפה החיצונית, הגרסאות החדשות של האאודי אי-טרון GT מציגות מפרט משודרג לחלוטין. רכב הגרנד טורינג החשמלי הוא כעת חזק יותר, קל יותר, מציע טווח נסיעה ומהירות טעינה משודרגים ועל פי אאודי – גם מהנה יותר לנהיגה.
כל גרסאות האאודי אי-טרון GT החדשות מקבלות מנוע חשמלי אחורי חדש, עם רכיבים שמגיעים מהמנועים החשמליים של פלטפורמת ה-PPE של אאודי, בה עושים שימוש שני רכבי הפנאי החשמליים, אאודי אי-טרון Q6 והפורשה מקאן החשמלי. המנוע החשמלי החדש קל בכמעט 10 ק"ג מהמנוע החשמלי הקודם, ויש גם שיפור משמעותי בהספק:
בגרסת ה-S של האאודי אי-טרון GT עולה ההספק מ-522 כ"ס ל-671 כ"ס. גרסה זו חזקה כעת יותר מגרסת ה-RS היוצאת, שהציעה הספק של 637 כ"ס.
בגרסת ה-RS של האאודי אי-טרון GT החדשה עומד ההספק על 845 כ"ס ובגרסת ה-RS פרפורמנס עומד ההספק על 912 כ"ס. האאודי אי-טרון GT פרפורמנס שמאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 2.5 שניות היא האאודי החזקה ביותר אי פעם שנכנסה לייצור סדרתי, והיא התשובה הישירה של אאודי לפורשה טייקן טורבו GT, אחת המכוניות החשמליות הכי חזקות בעולם כיום.
גם הסוללה של האאודי אי-טרון GT החדשה קלה יותר מקודמתה בכ-10 ק"ג – אפילו שהיא מציעה נפח גדול יותר שעולה מכ-83 קוט"ש לכ-97 קוט"ש. על פי אאודי, טווח הנסיעה של האאודי אי-טרון GT החדשה עומד על 609 ק"מ, "בתנאים אופטימליים". הספק הטעינה עלה מ-270 ל-320 קילוואט וכתוצאה מכך גם מהירות הטעינה השתפרה, מ-10% ל-80% תוך 18 דקות בלבד.
כאמור, באאודי טוענים שהאי-טרון GT החדשה מציעה חוויית נהיגה משודרגת לחלוטין בהשוואה לקודמתה, כשלהספקים המשודרגים ולירידה במשקל מצטרפים גם מערכת בלמים משופרת, עם אפשרות לשדרג לצלחות בלימה מקרבון ומערכת מתלי האוויר המשופרת המתכווננת, שגם "יודעת" לשלוט על כל גלגל בנפרד.
מחיר
מחירה של אאודי אי-טרון GT עומד היום על 803,000 שקלים בישראל או 1,215,000 ש״ח לגרסת ה-RS. עדיין לא ברור אם ואיך ישפיעו השדרוגים על המחיר של הדגם הנוכחי שנמכר בישראל.
בין המתחרות של האאודי אי-טרון GT אפשר למצוא את פורשה טייקן שמחירה מתחיל מ-700,000 ש"ח ומגיע עד מיליון וחצי שקלים, טסלה מודל S פלייד שמחירה עומד על 632,000 ש"ח ואת הב.מ.וו i7 עם מחיר התחלתי של 1,100,000 שקלים.