בזמן שיצרני הרכב הגדולים עובדים על דגמים המיועדים להמונים, יש חברות שדואגות שיהיה לנו מגניב – אחת מהן היא Vanderhall Motor Works ממדינת יוטה בארה"ב.
החברה הצעירה נולדה רק ב-2010, אבל כבר הספיקה להציג כמה דגמים תלת גלגליים מעניינים – שניים עם מנועי בנזין (לא עלינו) ואחד חשמלי, אדיסון 2 שמו (EDISON 2), מכונה חשמלית תלת גלגלית במשקל של 635 ק"ג בלבד עם הספק של 140 כ"ס, מומנט של 32 קג"מ, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-4.4 שניות וטווח נסיעה של 320 ק"מ בין טעינות.
לחברה יש כמה אתרי אינטרנט רשמיים, בחלק מהם נכתב כי האדיסון 2 לא ייוצר יותר ובחלק מוזכר כי מחכים לדגם מעודכן ל-2022… בכל מקרה אנחנו מקווים הוא לא ייגנז.
בין אם ב-Vanderhall יחליטו להמשיך את שיווק האדיסון 2 ובין אם לא, הוא לא הסיבה שלשמה התכנסנו – אנחנו כאן כדי לדבר על ה-Brawley, היצירה האחרונה של Vanderhall, רכב שטח חשמלי קרבי, חצי באגי, חצי ג'יפ.
ה-Brawley מצויד ב-4 מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל, מבנה דומה לרכבי השטח החשמליים של ריביאן ובטנדר ה-Endurance החשמלי של לורדסטאון. 4 המנועים החשמליים של ה-Brawley מפיקים יחד הספק של כ-404 כ"ס ומומנט עוקר סלעים של 66 קג"מ.
אבל ביצועים טובים זה לא הדבר היחיד שמגניב בזה שיש לך 4 מנועים – כשכל גלגל שולט על עצמו בצורה עצמאית הרכב מקבל סוג של יכולות "על" – וממש כמו בהאמר החשמלי, גם ה-Brawley יודע לבצע את ה-Crab Walk – "הליכת הסרטן" המפורסמת בה הרכב יכול לנסוע מצד לצד. אל פיצ'ר ה-eCrab, מצטרף גם מצב eSteer ו-eCrawl – מצב ייעודי לעליות קשות וגם מצב eTank, שכאשר הוא מופעל הרכב יכול למעשה להסתובב במקום – פיצ'ר שקיים גם ב-R1T של ריביאן, הם מכנים אותו Tank Turn.
מגניב ביותר.
ה-Brawley מצויד בגלגלי 18 אינטש עטופים בצמיגי שטח 35 אינטש אימתניים, יש לו מהלך מתלה של 55 ס"מ ומרווח גחון של 46 ס"מ – כך שכמו שאתם מבינים, חיית השטח הזו מצוידת עם כל מה שצריך. מדובר ברכב שטח טהור – יש כאן תא נוסעים סגור אמנם ואפילו חימום / קירור ומערכת בלוטוס, אבל אין כריות אוויר, מה שאומר שבמקרה של תאונה, ובכן, עדיף לא לדבר על כך.
מושבי המרוץ עם חגורות הבטיחות הם אלו שאמורים לשמור על בריאותם של הנוסעים.
היצרנית, Vanderhall, מתכננת להציע את ה-Brawley בשתי גרסאות סוללה – בנפח של 40 או 60 קוט"ש ועם טווח נסיעה מקסימלי של כ-320 ק"מ – לא רע בכלל לכלי שמיועד לנוע כמעט רק בשטח. בכל מקרה, יש גם טעינה מהירה, ועל פי החברה, ניתן להגיע ל-80% סוללה מלאה בתוך פחות משעה.
ואם הזכרנו פה רכבים כמו ה-R1T וההאמר החשמלי שעולים 60 ו-80 אלף דולר (ואף יותר מכך), בוודאי תשמחו לדעת שכדי להעמיד את ה-Brawley בחנייה, תצטרכו להיפרד מקצת יותר מ-34,000 דולרים.
אז נכון שאין באמת מקום להשוואה לטנדר חשמלי שיכול לנוע גם בכביש, אבל מספיק מבט אחד על ה-Brawley ושכחנו בכלל שיש עוד רכבים בעולם.
צפו בטעימה קטנה ממבחני החורף שעובר ה-Brawley בתנאי קור קיצוניים של 15- מעלות >>
מטורף אבל לא יקר יחסית ליכולות בכלל !