fbpx

בגרסה חשמלית: רנו סניק E-Tech נחשפה

רנו חושפת רכב פנאי חשמלי חדש - סניק E-Tech, עם טווח נסיעה של 620 קילומטרים. הדגם צפוי להכנס למכירות כבר בשנה הבאה.

חודש אחרי שרנו הודיעה כי תפסיק את ייצור הזואי, אחד מהרכבים החשמליים הוותיקים בשוק, שעלה על הכביש לפני יותר מעשור, החברה מודיעה על רכב חשמלי חדש – סניק E-Tech, רכב פנאי המבוסס על הפלטפורמה החשמלית CMF-EV מבית השותפות רנו-ניסאן-מיצובישי, בדומה לרנו מגאן E-Tech החשמלית, ולניסאן אריא.

קדמת הרכב של רנו סניק החשמלית
רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לפי רנו הסניק (Scenic E-Tech) היא חלק מהתהליך של החברה להקטין את טביעת הרגל הסביבתית של ייצור הרכבים ולאפס את פליטות החברה עד 2040 באירופה, ועד 2050 בעולם. כ-24% מהחומרים המרכיבים את הסניק הם חומרים ממוחזרים, ולפי החברה כ-90% מהחומרים ניתנים למחזור.

  • רכב פנאי חשמלי, שצפוי להגיע לשווקים בשנה הבאה.
  • ישווק בשתי גרסאות עם טווח סטנדרטי (420 ק״מ) וטווח ארוך (620 ק״מ).
  • טעינה מהירה בהספק של עד 150 קילוואט.
  • בשלב זה אין צפי להגעה לישראל.

טווח, סוללה והנעה

הסניק תשווק עם שתי גרסאות סוללה – גרסת 60 קוט״ש, שצפויה לספק טווח נסיעה של 420 ק״מ (לפי תקן WLTP), וסוללה של 87 קוט״ש, עם טווח נסיעה גבוה שעומד על 620 ק״מ, וכנראה יהיה קרוב ל-500 קילומטרים בעולם האמיתי. יחד עם טעינה מהירה בהספק של עד 150 קילוואט, שתאפשר לקבל טווח של 100 קילומטרים בפחות מעשר דקות של טעינה.

מבט צד על הרנו סניק החשמלית

הגרסה עם סוללת ה-60 קוט״ש תצויד בהנעה קדמית בהספק של 170 כוחות סוס, עם מומנט של 28.5 קג״מ. גרסת הטווח הארוך תצויד בהנעה קדמית בהספק של 220 כ״ס, עם מומנט של 30.6 קג״מ, ותאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש ב-8.2 שניות.

פנים הרכב ואבזור

פנים הרכב וסביבת הנהג ברנו סניק E-Tech החשמלית החדשה

פנים הרכב של הסניק מצויד במערכת מולטימדיה דומה לשל המגאן, ולמעט המושבים הוא נראה יחסית פשוט ולא מתחכם. במרכז הרכב ישנו מסך מולטמידה בגודל 12״, עם כפתורים לשליטה על המיזוג בתחתית המסך, בנוסף ללוח מחוונים דיגיטלי גדול (12.3״). מעבר לתאי האכסון ברכב יש מקום ייעודי נשלף לסמארטפון או לטאבלט, ושני שקעי USB-C.

לסניק יש בסיס גלגלים של 2.78 מטרים, דומה יחסית לסקודה אניאק, אך קטן יותר משל רכבים כמו האיוניק 5, עם רצפה שטוחה בחלקו האחורי של הרכב, כך שהוא צפוי להיות מרווח ונוח ליושבים בחלקו האחורי.

המושבים האחוריים ברנו סניק

"הסניק E-Tech החדשה בנויה ליעילות, נגישות ואינטגרציה בת-קיימא לסביבה.״ אומר ז׳יל וידאל, ראש מחלקת העיצוב של רנו, ״היא מעוצבת כך שמשפחות יכולות לנסוע בחופשיות, ובבטחה רבה יותר. הסניק מגלמת את שפת העיצוב החדשה של רנו – מרחב הפנים המעוגל והנדיב שלה מזכיר תדמית אנושית וחיה, והקווים החדים והמדויקים שלה, בשילוב עם הפרטים הטכנולוגיים הרבים, מכניסים את הרכב לעולם המודרני."

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button