מותג אופל יוסיף גרסה חשמלית מלאה לאסטרה מודל 2023, כחלק מהצעדים שנוקטת החברה בדרך לחשמול פעילותה.
הגרסה החשמלית היא הדור השמיני של אסטרה, ותיקרא אסטרה-E, ותצטרף לשורה של דגמים חשמליים שמציעה החברה: קורסה-E, מוקה-E, קומבו-E לייף ו-ויוארו-E לייף. זאת יחד עם שלושה דגמים מסחריים שמציע ההחברה למכירה כבר היום, אך לא בישראל. בחברה טרם הציגו את תג המחיר שיוצמד לרכב החשמלי.
ביולי השנה הציגה אופל שתי גרסאות היברידיות נטענות של האסטרה, אז גם השיקה את האסטרה החשמלית המלאה באופן מקוון. כעת השיקה החברה את אסטרה החשמלית המלאה באירוע חי, במסגרת תערוכת הרכב IAA במינכן.
לפי החברה, עד 2024 כל רכבי החברה יוצעו גם בגרסה חשמלית והחל מ-2028 תמכור החברה רק דגמם חשמליים – שנתיים לפני כניסת האיסור על מכירת רכבי בעירה פנימית בבריטניה.
אופל טרם חשפה פרטים מלאים בנוגע למערכת ההנעה החשמלית של האסטרה – וככלל, נראה שהחברה נוקטת גישה שקטה באופן מפליא בכל הקשור למעבר שלה לחשמל. הדגמים החשמליים הקיימים מבוססים כולם על הפלטפורמה החשמלית EMP2 שמשמשת גם את סיטרואן. ברכבים המסחריים שלה, משתמשת החברה בסוללה בנפח של 75 קילוואט-שעה, וברכבים הקטנים בנפח של 50 קילוואט-שעה – ולא ברור איזה מהסוללות תבחר כדי להניע את האסטרה החשמלית.
החשיפה של אסטרה חשמלית הייתה גם החשיפה הראשונה של המנכ״ל החדש של אופל – אווה הוכגשורץ – שעד תחילת ספטמבר ניהל את רנו. ״אופל אסטרה החדשה היא ייחודית – איתה אופל מתקדמת לעידן חדש״ אמר באירוע ההשקה. ״וזה מתייחס לכלל מרכיבי הרכב – החל מהסוללה של האסטרה-E כולל הטכנולוגיה העילית שתפעיל אותה ולעיצוב הגרנדיוזי שלה. זה רכב שאופל הופכת לסמל שלה, ושיש בו כל מה שדרוש כדי להפוך לרב-מכר שוב.״
לפי החברה, האסטרה ההיברידית החדשה תהיה זמינה למכירה מוקדמת החל מהסתיו הקרוב, עם משלוחים ראשונים צפויים בתחילת 2022. תאריך תחילת ההזמנות עבור האסטרה החשמלית טרם פורסם, אך סביר שיהיה במהלך השנה הבאה. בישראל זמינה נכון להיום רק קורסה החשמלית, המצוידת בסוללה של 50 קוט״ש, טווח נסיעה של עד 335 קילומטרים לטעינה ובמחיר של 148 אלף שקלים.
אם מאוחר. אז שלפחות יתנו לוק