אופל בצעד מכונן עבור העתיד לה קיוותה בהיסטוריית הרכב הארוכה שלה. למה מכונן אתם שואלים? אופל יצאה לא מזמן בהצהרה נועזת כי היא מתכוננת להפוך למותג 100% חשמלי, והיא תעשה זאת על ידי הצגת מכוניות חשמליות בלבד החל משנת 2025.
פלוריאן היוטל, מנכ"ל מותג אופל, מסביר את האסטרטגיה: "עד היום יצרנו מכוניות חשמליות על בסיס דגמים ידועים, שהוצעו הן בגרסה חשמלית מלאה, והן בגרסאות עם מנוע בעירה פנימית. השלב הזה יסתיים עם הצגתם של שני רכבי שטח חדשים ב-2024, היורש של הקרוסלנד, שמחיה שם היסטורי כמו פרונטרה, והיורש של הגרנדלנד. מהשנה הבאה ואילך, אופל תציג דגמים חשמליים בלבד שתוכננו מאפס בעלי פלטפורמה ייעודית כדי להיות חברה 100% ירוקה: "מכוניות שייצגו שלב חדש בכל היבט, כולל סגנון".
עיצוב
מלבד הטיזר, אופל לא הייתה יותר מידי נדיבה עם הפרטים על הפרונטרה הצפויה להגיע אלינו בשנה הקרובה, אך פלוריאן תיס, שממלא את התפקיד של ראש העיצוב הראשי באופל, מסביר למה אנחנו יכולים לצפות.
״עם הקונספט הניסיוני הראינו כיצד העיצוב של מכוניות אופל הבאות יתפתח. הגדרנו את הרכב החדש כנועז וטהור. הוא מציג תכונות חדשות רבות: צורות חיוניות ללא סלסולים אך עם אישיות חזקה, אימוץ חומרים ירוקים, חתימות זוהרות חדשות במקום כרום. אפילו ה-Vizor המפורסם [הגריל המוכר לנו מדגמי אופל הנוכחיים, מוקה אסטרה, א״ד]. יתפתח במשהו חדש: האלמנט הקדמי עם הגריל והאורות יהפוך לתלת מימד ויארח שורה שלמה של מכשירים דיגיטליים כמו חיישנים ומצלמות המוקדשים לנהיגה אוטונומית”.
סוללה וטווח
למרות שאופל לא סיפקה מידע ספציפי על מערכת ההנעה של הדגם, אפשר יהיה להעריך על כי הדגם יתבסס על אותם המכלולים של פיג'ו 2008 (בהיותו חלק מקונצרן הרכב סטלנטיס), כלומר על בסיס פלטפורמת CMP בדגמי הבנזין ופלטפורמת e-CMP בגרסה החשמלית של הדגם.
היצע המנועים יכלול מנוע 1.2 טורבו רגיל או עם סיוע חשמלי ודגם חשמלי עם מנוע קדמי 156 כ"ס וסוללה בקיבולת של 51kWh שתאפשר טווח נסיעה של כ-400 ק"מ. אך יכול להיות אחרת: מכיוון שהחברה היא חלק מתאגיד סטלנטיס, סיכוי גבוהה שהפרונטרה יתבסס על פלטפורמת STLA Large שנחשפה לא מזמן, וייתכן שהוא יחלוק לא מעט עם הג'יפ ואגוניר S החדש, ואם כך יהיה, כנראה שמדובר ברכב גדול יותר מהקרוסלנד היוצא.
בהודעה לעיתונות אופל מכנה את הפרונטרה כ-SUV ולא קרוסאובר – מה שיכול לרמז על כך שמדובר ברכב גדול יותר מהג'יפ אוונג'ר.
פנים הרכב
קשה לדבר על נתוני מרווח ואבזור על רכב שאפילו לא קיבלנו ממנו תמונות פנים, החברה יוצאת בהצהרה מלאת ביטחון עצמי כי "החיפוש אחר ניקיון ומהותיות יאפיין גם את חללי הפנים". היצרן מדבר על פעולת "גמילת מסך" אמיתית: לוח המחוונים של המכוניות החדשות יהפוך למינימלי ואף יאבד כל סוג של צג או מסך מגע. הכל יוחלף בעוזרות קוליות מתקדמות ובצגי ראש פנורמיים שיקרינו את כל המידע על השמשה הקדמית.
בקיצור, אחרי 125 שנות היסטוריה של ייצור רכבים, אופל אומרת שהיא מוכנה לעתיד של אפס פליטות. אופל מדגישה זאת עם הסגנון המחודש של הלוגו, שכמובן עדיין יש לו את הברק המפורסם כמרכיב הייחודי שלו. בעידן שמוקרן כולו לקראת חשמול, ראוי שיהיה כך ולא אחרת.
מתי בישראל?
פרונטרה היא לא הדגם היחיד שאופל הסירה ממנו אבק, החברה התכוונה להציג אופל מנטה חשמלית לאחר שאב הטיפוס עורר סערה בציבור, אך נראה כי התוכנית הזו הוקפאה לעת עתה. נכון לעכשיו נצטרך להסתפק ברכב פנאי משפחתי עם שם מוכר ועם הבטחה לביצועים ראויים, כל זאת באדיבות פלטפורמה חשמלית חדשה.
לפי אופל הפרונטרה החשמלי החדש יחשף רשמית בהמשך השנה.