fbpx

חדש בישראל: זירו SR/S

אופנוע ספורט-טורינג חשמלי עם טווח רכיבה משולב של כ-198 ק"מ ותג מחיר של 94,985 ש"ח

חברת מטרו-מוטור, יבואנית אופנועי זירו לישראל, מודיעה על תחילת שיווקו של ה-SR/S – אופנוע ספורט-טורינג חשמלי. זירו האמריקנית הציגה את אב הטיפוס החשמלי הראשון לאופנוע מתוצרתה כבר בשנת 2006 והייתה סוג של עוף מוזר בעולם בו רבים לא ממש חשבו על חשמל בתור אנרגיה לגיטימית להנעת תחבורה בכלל ותחבורה דו-גלגלית בפרט.

בשעה שחברות אחרות שיצרו אופנועים חשמליים כמו למשל אלטה נעלמו מהמפה, זירו, שמייצרת אופנועים חשמליים בלבד, דווקא מצליחה להישאר בעניינים – לא מעט אף משווים אותה ל"טסלה של הדו-גלגלי".

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

דגם ה-SR/S שעליו אנחנו מדברים בכתבה זו הוא לא דגם חדש של זירו – בעולם הוא הוצג כבר בתחילת שנת 2020. הדגם האחרון שהציגה יצרנית האופנועים החשמליים האמריקנית הוא ה-FXE – סופרמוטו עירוני חשמלי.

ה-SR/S בעל הפיירינג הוא אחיו של דגם ה-SR/F הערום – הבדל שלטענת זירו משפר את טווח הרכיבה לטובת ה-S ב-13%. ה-SR/S מצויד בסוללת ליתיום-יון Z-Force® בנפח 14.4 קוט"ש, שמייצרת טווח של כ-260 ק"מ בעיר, כ-160 ק"מ בכביש מהיר וכ-198 ק"מ ברכיבה משולבת – כך על פי הנתונים הרשמיים המפורסמים באתר החברה.

לארץ מגיע ה-SR/S בגרסת הפרימיום שמציעה טעינה מהירה ל-100% סוללה תוך שעתיים וחצי (אם כי אנחנו יודעים כבר שמרבית היצרנית ממליצים לטעון את הסוללה לפחות מ-100%, כך שזמן זה אמור להיות קצר יותר) לעומת 4.5 שעות בגרסת הסטנדרט, כמו גם תוספת של ידיות מחוממות.

זירו SR/S חשמלי בצבע אפור

ההבדלים בין הגרסאות באים לידי ביטוי גם במשקל – גרסת הפרימיום שוקלת 5 ק"ג יותר מגרסת הסטנדרט – 234 ק"ג מול 229 ק"ג.

הזירו SR/S מצויד במנוע חשמלי Z-Force 75-10 מקורר אוויר המפיק הספק מירבי של 82 קילוואט (שווה ערך ל-110 כוחות סוס) ומומנט בשרני של 19.3 קג"מ. המהירות המירבית עומדת על 200 קמ"ש אך עם טווח נסיעה עירוני מוגבל גם כך, קשה לראות איך רכיבה במהירות כזו היא בכלל רלוונטית.

נתון שיפה להציג על הנייר – שימושי? לא ממש.

מסך התצוגה הצבעוני מציג לרוכב ה-SR/S מידע חשוב כגון מצב סוללה, מצב חום מנוע, טווח שנותר ועוד. כמו כן, מוצעים ב-SR/S מספר מצבי רכיבה – בכל אחד מהם תווסת מערכת הניהול CYPHER III של האופנוע את אספקת המומנט והמהירות – בחירה חכמה ביניהם תאפשר לרוכב לשלוט בצורה טובה יותר על ניצול טווח הרכיבה.

כמו שאר דגמי החברה גם ה-SR/S הוא אוטומטי (ללא קלאץ' או הילוכים) ועושה שימוש ברצועה לטובת הינע סופי.

בולמים, בלמים ומימדים

בזירו מציידים את ה-SR/S במערך בולמים מבית חברת שוואה (Showa) הכולל מזלג קדמי בקוטר 43 מ"מ ובולם אחורי יחיד בקוטר 40 מ"מ, שניהם מציעים אפשרויות כיוון והתאמה רבות גם מאחורה וגם מקדימה. 

על הבלימה אחראים קליפרים מבית J-Juan עם דיסק בלימה כפול מקדימה ויחיד מאחורה, על ההתנהגות אחראית מערכת בקרת יציבות מבית בוש ועל הקשר בין הגלגלים לכביש אחראיים צמיגי פירלי דיאבלו רוסו 3 שעוטפים חישוקי 17 אינטש. 

גובה המושב עומד על 787 מ"מ שאמור להתאים למרבית הרוכבים וגם לאלו (כמונו) מאותגרי גובה. בכל מקרה, בזירו מציעים גם אופציה למושב מונמך (770 מ"מ) או מוגבה (810 מ"מ).

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button