fbpx

סווייץ' און: ימאהה מציגה משפחת כלים דו-גלגליים חשמלית חדשה

6 דגמים ביניהם שני קטנועים, מו-פד ו-3 דגמי אופניים המיועדים לרכיבת כביש ושטח.

ימאהה, אחת מיצרניות הדו-גלגלי הגדולות והוותיקות בעולם מתכוננת ליום שאחרי מנועי הבעירה הפנימית, ואפילו שזה ייקח להערכתנו יותר זמן מבענף הרכב הארבע-גלגלי, סביר להניח שנראה גם הגבלות כאלו או אחרות על דו-גלגליים עם מנועי בנזין בעתיד הלא מאד רחוק.

ראשונים להפוך לחשמליים הם הכלים הקטנים והעירוניים יותר – קטנועים, מו-פדים (Moped) סוג של שילוב בין קטנוע לאופניים ואופניים. אופנועים גדולים, המשמשים לרכיבה בין עירונית דורשים סוללה גדולה יחסית שמייצרת טווח רכיבה גדול הם עניין יקר ומסובך יותר, כך שזה הגיוני שנראה את היצרנים משקיעים תחילה בכלים שמשתייכים לסגמנט ה"אורבן מובילטי" – ניוד עירוני.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בקטנועים חשמליים, שמציעים בדרך כלל טווח רכיבה עירוני (עד 100 ק"מ) גם סביר יותר שנפגוש בסוללות נשלפות – מאפיין שהוא בגדר חובה לכלי שנע באזור עירוני בו מרבית התושבים מתגוררים בבניינים ולא תמיד יכולים להסתמך על שקעים זמינים בחניות או עמדות טעינה ציבוריות  – עוד סיבה שבגללה אנחנו רואים מצד אחד יותר ויותר קטנועים חשמליים חדשים וסגמנט "אופנועי" שדי מדשדש במקום ולא ממש מתחדש מצד שני – אמנם יש דגמים כמו ה-LiveWire One מבית הארלי דוידסון, משפחת דגמי ה-SR והכלים של אנרג'יקה האיטלקית שמציעים טווחי רכיבה נאים – אבל מדובר בדגמים בודדים, שלא כוללים סוללות נשלפות, תכונה שאנחנו מאמינים שתהפוך בעתיד לחובה – לא רק בקטנועים אלא גם באופנועים.

לענייננו…

אז ימאהה יצאה בקמפיין גדול שקיבל את הסלוגן Switch On (האמת, לא רע…) במסגרתו היא משיקה 6 כלים חדשים:

צמד קטנועים חשמליים – הראשון הוא ה-E01, קטנוע בעיצוב ספורטיבי בגודל המקביל לקטנוע עם מנוע בנזין בנפח 125 סמ"ק, אותו אנחנו מכירים למעשה כבר מ-2019, אז הוא הוצג בתערוכת טוקיו יחד עם דגם קונספט נוסף, קטנוע חשמלי העונה לשם E02.

לצערנו, בימאהה אומרים כי ה-E01 לא יהיה זמין ללקוחות הפרטיים בשלב זה – בימאהה רוצים לבחון אותו היטב  ומתכננים להציב אותו בתחילה בצי רכב שיתופי שיוקם באחת מן הערים הגדולות באירופה – פריז, מילאנו או רומא – ורק אז הוא יגיע גם לשוק הציבורי.

בעוד שה-E01 של 2022 נראה זהה ל-E01 של 2019, אי אפשר לומר את זה על הקונספט השני – ה-E02 של 2022 לא דומה כלל וכלל, לפחות מבחינה חיצונית ל-E02 של שהוצג בתערוכת טוקיו של 2019, אם כי אפשר לזהות מאפיינים משותפים לשני הדגמים כמו תא הסוללות הנשלפות והמנוע החשמלי בגלגל האחורי. 

ה-E02 הוא קטנוע עירוני, המקביל כאמור לקטנוע עם מנוע בנזין בנפח 50 סמ"ק. יש לו סוללות נשלפות והוא ישולב גם כן בעתיד בציי רכב שיתופיים, ויוצג גם בגרסאות המיועדות לשימוש מסחרי. ה-E02 נקרא גם NOE'S – קריצה לעבר ל-NOE'S הדו-פעימתי.

הכלי השני שהוצג הוא ה-B01 – מו-פד (אופניים עם מנוע עזר חשמלי) עם עיצוב מגניב ושלדה בעיצוב truss שמגיע למהירות של 45 קמ"ש. האמת היא שה-B01 הוא לא באמת כלי חדש – ימאהה פשוט קנתה מפאנטיק האיטלקית את ה-Issimo שלה, צבעה אותו, וצירפה אותו למשפחה.

בנוסף לקטנועים ולמו-פד, הוצגו גם שלושה דגמי אופניים חשמליים, Wabash RT, CrossCore RC ודגם נוסף המיועד לרכיבת שטח. 

כל הדגמים המוצגים בכתבה הזו הם אמנם חדשים, אך עולם התחבורה החשמלי לא זר לימאהה כלל – כבר ב-1991 היא הציגה את ה-FROG, קטנוע חשמלי עם עיצוב מוזר ומצחיק. ימאהה מייצרת גם מנועים חשמליים, רכבי "גולף" חשמליים ועוד.

לעוד ידיעות על דו-גלגלי חשמלי, לחצו כאן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button