fbpx

אנרג'יקה (שוב) בדרך לישראל

לאחר סיבוב ראשון שלא צלח, יצרנית האופנועים החשמליים מאיטליה פרסמה באתר האינטרנט שלה כי היא חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת ליגל, יבואנית אופנועי דוקאטי וטי-אם

חדשות חשובות לענף הדו-גלגלי החשמלי המקומי. יצרנית האופנועים החשמליים האיטלקית אנרג'יקה, פרסמה הודעה בה היא הודיעה על חידוש יבוא האופנועים שלה לישראל תחת חברת ליגל, המייבאת ומשווקת כיום את אופנועי דוקאטי, טי-אם ובולמי הזעזועים של אוהלינס. 

אנרג׳יקה אגו

שוק הדו-גלגלי בישראל הוא לא ענק, בטח יחסית למדינות אירופה או ארה"ב, אך הוא נחשב לכזה שיש בו ביקוש גבוה לטכנולוגיה מתקדמת וכן – לכזה שיש בו לא מעט כסף – האופנועים של החברה ממודנה לא הולכים להיות זולים – הם מכוונים לחתך סוציו-אקונומי גבוה ולכן ישראל היא מדינה שאנרג'יקה רוצה להיות בה.  

כשאנרג'יקה הגיעה לראשונה לארץ ב-2017 נראה שהיא הקדימה את זמנה – בשנת 2021, כ-4 שנים אח"כ, אנחנו עדיין לא יכולים לומר שיש פה ענף תחבורה דו-גלגלי חשמלי מפותח, אבל הכיוון בהחלט נראה טוב. ליגל ואנרג'יקה זיהו כנראה את הפוטנציאל ועכשיו אנחנו מתבשרים שיש גם פעילות בשטח. ההגעה של אנרג'יקה תאפשר לליגל לתת "פייט" לדגמי היקרים של חברת זירו שנמכרים כאן תחת חברת מטרו-מוטור יבואנית ימאהה וקאוואסאקי. 

הליין של אנרג'יקה כולל שלושה דגמים עיקריים:

אגו

אנרג׳יקה אגו
אנרג׳יקה אגו (צילום: Lorenzo Concari)

אופנוע סופרספורט שזמין בשלוש גרסאות: אגו, אגו + ו-אגו RS – גרסה חדשה ומשופרת שהוצגה בליין 2021. 

כל גרסאות האגו כוללות מנוע חשמלי מגנטי מקורר שמן, מוגבלות (אלקטרונית) למהירות מירבית של 240 קמ"ש, מציעות תאוצה מ-0 ל-100 תוך 2.9 שניות (בגרסת האגו הרגילה) עד ל-2.6 שניות (בגרסת האגו RS), מומנט בין 20 קג"מ (אגו) ל-22 קג"מ (אגו +), הספק מירבי של 145 כ"ס, טווח רכיבה עירוני של 200 ק"מ (אגו) עד 400 ק"מ (אגו +) וטווח רכיבה משולב של 160 ק"מ (אגו) עד 230 ק"מ (אגו +), זאת הודות לסוללת 13.4 קוט"ש (אגו) או סוללת 21.5 קוט"ש שמותקנת באופנועים.

ביצועי הטעינה מרשימים: (על הנייר כמובן) – טעינה מהירה לסוללה מלאה בתוך כשעה בלבד. בטעינה איטית, תתמלא סוללת האופנועים החשמליים של אנרג'יקה בכ-60 ק"מ לכל שעת טעינה. 

האופנועים החשמליים של אנרג'יקה מצוידים במיטב הרכיבים ומערכות האלקטרוניקה: 

מזלג קדמי מתכוונן מתוצרת מרזוקי (בקוטר 43 מ"מ), בלמים מבית ברמבו (צמד דיסקים בקוטר 300 מ"מ מקדימה), מערכת ABS של בוש (ניתנת לביטול), חישוקי אלומיניום עטופים בצמיגי פירלי דיאבלו רוסו 3 ועוד. 

4 מצבי רכיבה ו-4 מפות הצתה, מסך תצוגה TFT צבעוני עם חיבור לבלוטוס ותצוגה של עמדות הטעינה הקרובות דרך אפליקצית ייעודית, בקרת אחיזה עם 6 מצבים, בקרת שיוט ועוד. גובה המושב עומד על 810 מ"מ ובסיס הגלגלים על 1,465 מ"מ. 

האגו של אנרג'יקה הוא אופנוע מרוץ לכביש הציבורי שמובסס על האגו קורסה – גרסת המסלול הטהורה שלו. אנרג'יקה היא היצרנית שמובילה את ליגת ה-FIM Enel MotoE™- אליפות העולם לאופנועי כביש חשמליים (המוטוGP החשמלי) ולאחרונה אף הודיע דורנה – הארגון שמנהל את ליגות מרוצי הכביש השונות בעולם על הארכת ההסכם על פיו אנרג'יקה היא הספקית הבלעדית של אופנועי מרוץ לאליפות – הסכם שישאר בתוקף לפחות עד עונת 2022 כולל. עכשיו תחשבו כמה ידע אוספת אנרג'יקה מכל עונה כזו של מרוצים – ידע שהיא מטמיעה בסופו של דבר גם בכלים שנמכרים ללקוחות פרטיים.

האגו קורסה, אופנוע המרוץ הרשמי (והיחיד) בליגת המוטוE

EVA RIBELLE

אופנוע חשמלי של אנרג׳יקה EVA Ribelle בצבע אדום עומד על הכביש
EVA Ribelle (צילום: Lorenzo Concari)

הדגם השני הוא ה-אווה ריבאלה (EVA RIBELLE) – סטריטפייטר קרבי חשמלי המבוסס על האגו הסופר-ספורטיבי. 

הריבאלה זמין בשתי גרסאות – גרסה רגילה וגרסת RS חדשה ל-2021. 

גם כאן – הספק המנוע עומד על 145 כ"ס (107 קילווואט), מומנט מירבי של כ-22 קג"מ וטווח רכיבה עירוני או משולב בין 400 ק"מ ל-230 ק"מ, הודות לסוללת ה-21.5 קוט"ש. 

אופנוע חשמלי של אנרג׳יקה EVA Ribelle
אופנוע חשמלי של אנרג׳יקה EVA Ribelle בצבע אדום עומד בנסיעה במסלול מירוצים
EVA Ribelle (צילום: Lorenzo Concari)

גם הריבאלה מציע 4 מצבי רכיבה: אורבן, אקו, גשם וספורט ו-4 מפות הצתה. המהירות המירבית עומדת על 200 קמ"ש והתאוצה מ-0 ל-100 על 2.8 שניות (ריבאלה) ו-2.6 שניות (ריבאלה RS).

הריבאלה מבוסס ישירות על דגם ה-אגו, ומציע את אותם הרכיבים והמערכות האלקטרוניות כשההבדל הוא בעיקר בגובה המושב – 790 מ"מ אל מול ה-810 מ"מ באגו. 

EVA EsseEsse9

אנרג׳יקה EsseEsse9 חשמלי על הכביש
אנרג׳יקה EsseEsse9 (צילום: Marcello Mannoni)

הדגם השלישי בליין של אנרג'יקה הוא ה-EVA EsseEsse9 – נייקד בעיצוב רטרו 

ה-EsseEsse9 זמין גם כן בשתי גרסאות שמתווספות לגרסה הרגילה: EsseEsse9+ ו-EsseEsse9 RS 

בשלושת גרסאות ה-EsseEsse9 המנוע, הסוללות, טווחי הרכיבה וזמני הטעינה זהים לאלו שב-אגו, כאשר ההבדלים העיקריים הם בהספק – 109 כ"ס, מומנט של כ-20 קג"מ, מהירות מירבית של 200 קמ"ש ותאוצה מ-0 ל-100 בין 3.1 שניות בגרסה הרגילה, ועד ל-2.8 שניות בגרסת ה-RS החדשה ל-2021.

אנרג׳יקה EsseEsse9 חשמלי על הכביש
אנרג׳יקה EsseEsse9 (צילום: Marcello Mannoni)

מצבי הרכיבה ב-EsseEsse9 – זהים לדגם הריבאלה. 

כמו בריבאלה, גם כאן האבזור והמערכות האלקטרוניות נשארות זהות, כך שרוכבי ה-EsseEsse9 יוכלו ליהנות מרכיבי הקצה שמציע דגם הסופרספורט. ה-EsseEsse9 מעט יותר ידידותי מה-אגו, עם גובה מושב שיורד ל-790 מ"מ. 

ההגעה של אנרג'יקה לישראל היא בהחלט בשורה חשובה – אבל לא לכולם. מי שמצפה שהאופנועים החשמליים האיטלקיים יציעו פתרון תחבורתי זול – מומלץ לו שידפדף לאייטם הבא – מדובר באופנועים עם מיטב הרכיבים והמערכות האלקטרוניות שיש לעולם הדו-גלגלי (בכלל, לא רק החשמלי) להציע, כך שתג המחיר צפוי להיות בהתאם. מצד שני, יש לא מעט רוכבים בארץ שמוכנים בהווה ויהיו מוכנים לשלם בעתיד מחיר של כ-100,000 ש״ח ומעלה על אופנועים עם מנועי בעירה פנימית – ולא מן הנמנע שהם יהיו מוכנים לשלם את הסכומים האלו גם על אופנועים חשמליים. 

אבל אופנוענים הם לא קהל היעד היחיד של אופנועי אנרג'יקה – גם נהגי מכוניות או סתם חובבי טכנולוגיה שהפרוטה (פרוטות) מצויות בכיסם, עשויים לראות באופנועים החשמליים של אנרג'יקה את ההזדמנות לעשות את המעבר לתחבורה חשמלית. 

מחיר בישראל

  • Eva EsseEsse9 עם סוללת 13.4 קוט"ש, החל מ-94,000 שקל
  • Eva EsseEsse9 עם סוללת 21.5 קוט"ש, החל מ-119,000 שקל
  • Eva Ribelle עם סוללת 21.5 קוט"ש, החל מ-137,000 שקל
  • Ego עם סוללת 13.4 קוט"ש, החל מ-112,000 שקל
  • Ego עם סוללת 21.4 קוט"ש, החל מ-138,000 שקל

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button