fbpx

יושק רשמית בחודש הבא: אקספנג P7 פלוס

רכב הליפטבק החשמלי החדש של מותג הרכב הסיני הוא הדגם הראשון שלו שכבר לא יעשה שימוש בפיצ'ר טכנולוגי שאילון מאסק כינה "צולע".

מותג הרכב הסיני אקספנג יוסיף בקרוב דגם חדש לשורותיו, אקספנג P7 פלוס. אקספנג P7 פלוס הוא למעשה גרסת ליפטבק (Liftback) עם חלק אחורי "מורם" של אקספנג P7, שמעוצב כמו רכב סדאן קלאסי, גרסת האצ'בק מוארכת של רכבי סדאן, אם תרצו. האקספנג P7 פלוס מציע עיצוב המתאפיין בקווים מחודדים יותר לעומת עיצוב המתאפיין בקווים מעוגלים יותר ב-P7.

הראשון שחשף את הרכב החדש הוא מנכ"ל אקספנג הי שיופנג (He Xiaopeng), בתמונות וסרטונים שפורסמו בפלטפורמת ווייבו וכעת נחשפו תמונות של הרכב גם ללא חליפת הסוואה.

אקספנג P7 פלוס בחליפת הסוואה
תמונה: אקספנג

מלבד העיצוב החיצוני, אחד החידושים המרכזיים באקספנג P7 פלוס היא בגזרת יכולות הנהיגה האוטונומיות. במקום חיישן הלידאר היקר בו מצוידים דגמים אחרים של המותג הסיני כמו אקספנג G6, אקספנג G9 או אקספנג X9, באקספנג עברו להשתמש במה שהם מכנים "עין הנץ". בשונה מלידאר, שמציג תמונה שבנויה מנקודות, מערכת "עין הנץ" של אקספנג מבוססת על מצלמות, בדומה לרכבים של טסלה.

מאסק צדק 

"כולם יזנחו את לידאר, תזכור את דבריי" הצהיר מנכ"ל טסלה ב"יום האוטונומיה" של יצרנית הרכב החשמלי בשנת 2019. מאסק הסביר כי הוא לא מתנגד לגמרי לטכנולוגיה של לידאר, אלא שהוא חושב פשוט חושב שהיא יקרה מידי למכוניות ושיש פתרונות יעילים יותר בעלות נמוכה יותר.

מבט צד על אקספנג P7 פלוס בהסוואה

עם הפרש באורך של 168 מ"מ והפרש בבסיס הגלגלים של 2 מ"מ ולמרות העיצוב ה"מקוצץ" של חלקו האחורי, האקספנג P7 פלוס צפוי להיות מרווח מעט יותר מהאקספנג P7.

בכל מה שקשור לנתונים הרשמיים, עדיין רב הנסתר על הגלוי. האקספנג P7 פלוס צפוי להישען על פלטפורמת SEPA 2.0 של אקספנג שהוצגה בשנת 2023 ולהיות מוצע בשתי גרסאות הנעה אחורית, עם מנועים חשמליים בהספקים של כ-240 וכ-310 כ"ס ובשתי נפחי סוללה, 60.7 ו-76.3 קוט"ש, עם טווחי נסיעה של 575 ו-685 ק"מ בהתאמה.

מבט אחורי על אקספנג P7 פלוס

טווחי הנסיעה הללו נמדדו בתקן CLTC הסיני שנחשב לפחות מדויק, כך שטווח הנסיעה בפועל צפוי לעמוד על כ-340 וכ-430 ק"מ בהתאמה. עדיין לא ברור אם האקספנג P7 פלוס יהיה זמין גם בגרסה עם סוללה בנפח 86.2 קוט"ש כמו באקספנג P7 לו טווח נסיעה של 702 ק"מ על פי תקן CLTC.

מספרי המסירות של אקספנג 2023-2024 

באקספנג פרסמו לאחרונה את מספרי המסירות מהחציון הראשון של 2024, מה שמאפשר לנו ללמוד על ההתרחבות וההתקדמות של החברה. ברבע הראשון של שנת 2023 נמסרו 18,230 רכבים של אקספנג מול 21,821 רכבים שנמסרו ברבע הראשון של שנת 2024 – עלייה של קצת יותר מ-3,500 רכבים.

ברבע השני של שנת 2023 נמסרו 23,205 רכבים של אקספנג מול 30,207 רכבים שנמסרו ברבע השני של שנת 2024 – עלייה של כ-7,000 רכבים. מספרי המסירות של הרבעים השלישי והרביעי של אקספנג עדיין לא פורסמו כך שאנחנו עדיין לא יודעים אם מגמת העלייה נמשכה גם במהלך החציון השני של שנת 2024.

האקספנג P7 פלוס יצטרף לשני דגמים אחרים חשובים שנחשפו באחרונה, רכב הפנאי החשמלי, האקספנג G6 ורכב הסדאן החשמלי, המונה M03, שבאקספנג מצפים שיהפוך ללהיט מכירות שיכניס הרבה מזומן לקופה.

רכבי אקספנג החשמליים הגיעו לראשונה לישראל לקראת סוף שנת 2023 ונכון להיום משווקים כאן שלושה דגמים חשמליים: האקספנג P7, האקספנג G9 והמצטרף האחרון – האקספנג G6.

מאמרים נוספים

4 תגובות

  1. אם הרכבים הגיעו לארץ לקראת סוף 2023, איך יש מסירות ברבעון הראשון של 2023?
    מה פספסתי?

    1. המספרים של המכירות זה של כלל העולם.
      אקספנג ישראל לא מכרה כלום ב23 אלא רק בתחילת 24

      1. צודק ה כותב ב 100%. ה g9ה מכונית ה טובה ביותר ל נהיגה ו למי ש מחפש נוחות אמיתית יחד עם אווזור מעולה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button